Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علی کریمی کارگردان مستند «نفس گیر» با محوریت کرونا درباره تولید این فیلم گفت: حاشیه‌پردازی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در بازی نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۹ در برابر ژاپن، شروع فروپاشی نظم تیمی بود که نهایتا منجر به شکست سنگین و حذف از این مسابقات شد؛ برای بسیاری از تحلیل‌گران اجتماعی، این اتفاق نمودی از رها کردن متن و اصل واقعه و پرداختن به حواشی غیرضروری رخدادهای اجتماعی جامعه ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستندساز افزود: فیلم «نفس‌گیر» با دستمایه قرار دادن بازی تیم ملی ایران در برابر ژاپن و روایت روزهای مبارزه با بیماری کرونا تلاش می‌کند به مخاطب هشدار بدهد که این بار با دوری از حاشیه‌ها و شایعات و حفظ مسئولیت پذیری اجتماعی، جامعه را در این میدان رقابت از شکست و آسیب‌های جبران‌ناپذیر آن دور کند.

نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر «نفس‌گیر» علی کرمی است. سهیل عظیمی مشاور پزشکی و محمدرضا شکری هم مدیر تولید این پروژه مستند هستند که در بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان بوعلی و آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری فیلمبرداری شده است.

کد خبر 4888574 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان مسیح دانشوری علی کریمی تیم ملی فوتبال ایران ویروس کرونا ژاپن ویروس کرونا تئاتر ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موسیقی ایرانی فیلم سینمایی فیلم تئاتر فیلم بازی در نوروز 99 نوروز برنامه تلویزیونی سازمان صداوسیما تعطیلی سینماها موسیقی پاپ برنامه رادیویی تعطیلات نوروزی نفس گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» در مراسم اکران این فیلم گفت: مستند «از اراک تا تل‌آویو» روایت اجتماعی از مردم اراک در شب عملیات جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود مقابل رژیم سفاک و متجاوز صهیونیستی است و فیلم تلاش می‌کند روایت مستند از تنوع اجتماعی مردم اراک و احساس شور، نشاط، غیرت و اقتدار را به نمایش بگذارد.
حاج محمدحسینی با بیان اینکه فیلم با روایتی هنری تلاش می‌کند این رشور و شعف را به زبان هنر نشان دهد، افزود: زمان مستند ۱۸ دقیقه است و از زمان حمله تا ساخت این مستند حدود هفت روز طول کشید و عوامل حوزه رسانه به صورت شبانه‌روز و جهادی کار کردند.
او گفت: فیلم تلاش کرده تا نگاه اجتماعی داشته باشد و با این نگاه این اتفاق تاریخی که برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حمله کرد را به نمایش بگذارد.

کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» این مستند را از این جهت حائز اهمیت دانست که نتانیاهو شهر اراک را تهدید کرده بود و این فیلم سعی کرده تا نگاه مردم اراک به این تهدید را نشان دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند