Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@18:39:54 GMT

تمام مساجد و بقاع متبرکه استان یزد تعطیل است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۶۲۶

تمام مساجد و بقاع متبرکه استان یزد تعطیل است

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان یزد و انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع این ویروس اظهار داشت: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و کمک به نهادهای مردم نهاد فعال در این زمینه از سوی اوقاف استان کمک شده است.

وی همچنین از تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک از ابتدای شیوع کرونا در یزد تاکنون در امامزادگان و مراکز مرتبط خبر داد و بیان کرد: این ماسک‌ها پس از ضدعفونی در مراکز بهداشتی و صنوف مختلف توزیع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع زاده یادآور شد: ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده نیز با حمایت اوقاف تولید و در امامزادگان، مساجد و مراکز عمومی توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از تهیه ۵ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده دست و توزیع آن در امامزادگان و مراکز درمانی و عمومی خبر داد و عنوان کرد: امامزادگان و سایر اماکن فرهنگی و مذهبی در سطح استان هر روز ضدعفونی می‌شوند.

زارع زاده خاطرنشان کرد: خادمان امامزادگان نیز به نیروهای مردمی به منظور ضدعفونی کردن معابر و سطح شهرها کمک می‌کنند و در زمینه تولید ماسک نیز از ظرفیت خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

وی همچنین از تهیه بنرهای مختلف اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و عنوان کرد: این بنرهای آموزشی در امامزادگان و بقاع متبرکه نصب شده و در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

زارع زاده تاکید کرد: تمام امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد همچنین مساجد در جهت جلوگیری شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

وی عنوان کرد: در راستای تولید برنامه‌های فرهنگی در زمینه مقابله با کرونا نیز اقداماتی انجام شده و تلاش شده از ظرفیت موقوفات در این زمینه استفاده شود که از جمله آنها می‌توان به کمک به پویش در خانه بمانیم و کرونا را شکست دهیم، اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های تحویل سال، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل، زیارت امام حسین (ع)، دعای هفت صحیفه سجادیه و … نیز به صورت زنده از کانال‌های مختلف شبکه‌های مجازی پخش شده و این روند ادامه دارد.

وی همچنین از کمک ۲۰۰ میلیون تومانی از محل موقوفات استان یزد به اقشار آسیب پذیر استان خبر داد و گفت: به طور قطع خانواده‌های بسیاری به دلیل شیوع کرونا از لحاظ اقتصادی دچار مشکلات جدی می‌شوند که به سهم خود در تلاش برای رفع مشکلات آنها هستیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا برنامه های فرهنگی خانواده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ویروس یزد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بقاع متبرکه استان یزد زارع زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • ضدعفونی کمباین‌های مهاجر در هندیجان
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!