Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر یحیی رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: داروهای بیماران دارای ویروس کرونا در قالب ۲ محموله به صورت کامل تأمین‌ و در همه بیمارستان‌های استان توزیع‌ و به صورت ذخیره نیز در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و پیگیری‌های صورت گرفته محموله جدید نیز به زودی وارد استان بوشهر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به تشکیل ستاد بحران در سازمان غذا و دارو برای مقابله با کرونا به صورت شبانه‌روزی با این سازمان در ارتباط هستیم و اگر مشکل و کمبودی وجود داشته باشد به سازمان منعکس‌ و موارد مورد نیاز تامین می‌شود.

رضایی افزود: تاکنون بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل، ۲۰۰ هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی در اندازه‌های گوناگون و ساخت شرکت‌های تولیدی در داخل و خارج از استان، ۴۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و N۹۵ و  ۱۰ هزار بسته دستکش ۱۰۰ تایی لاتکس تامین و در بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان توزیع‌ شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: در زمان حاضر در داروخانه‌های این استان  در خصوص ژل و محلول ضدعفونی‌کننده کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: به منظور تامین نیاز ماسک موردنیاز استان بوشهر کارگاه‌های مختلف اداره کل فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های لازم به منظور استریل بودن ماسک با مجوز و نظارت این معاونت ایجادشده و با رعایت استانداردهای لازم اقدام به تولید و عرضه ماسک در استان کرده‌اند.

رضایی اظهارداشت: باتوجه به نیاز دستکش‌های یک بار مصرف برای عموم مجوزهای لازم برای تولید این نوع دستکش‌ها از سوی یکی از شرکت‌های تولیدی استان بوشهر در شهرک صنعتی بوشهر داده شده است.

وی بیان کرد: افرادی که در منزل و محلی که آب و صابون وجود دارد، می‌توانند دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه به صورت کامل شست و شو داده و ضدعفونی کنند که در این صورت هیچ نیازی به محلول و یا ژل شست و شو نیست.

رضایی اضافه کرد: افراد برای ضدعفونی سطح‌ها می‌توانند از محلول آب و وایتکس به میزان ۱ به ۹ استفاده کرده و پس از مصرف در محیط‌های بسته درب و پنجره‌ها را باز گذاشته تا محلول به صورت کامل خشک شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  از مردم  خواست از مصرف خوراکی الکل اتانول به‌شدت پرهیزکرده زیرا هیچ تاثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان آن ندارد.

برچسب‌ها سازمان غذا و دارو بوشهر ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو بوشهر ویروس کرونا بهداشت و سلامت سازمان غذا و دارو بوشهر ویروس کرونا بهداشت و سلامت استان بوشهر غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج

  به گزارش خبرنگار­ خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، همو دیالیز، دیالیز صفاقی، بال پروانه‌ای، پیوند، سرطان، اختلالات مزمن روان، اوتیسم و ام اس بابت خدمات دندانپزشکی از مزایای صندوق تا سقف معینی در سال بهره مند می‌شوند.   دکتر ناصحی گفت: در خصوص بیماری تالاسمی از افتخارات ما در سال‌های اخیر کاهش تولد بیمار تالاسمی ماژور و در برخی سال‌ها به صفر رسیده و بیمه سلامت در این مسیر نقش موثری در تامین منابع برای تشخیص بیماری داشته است.   وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در درمان، تامین دارو و برخی جراحی‌ها نگاه ویژه به بیماران تالاسمی داشته است.   مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران تالاسمی که به دارو‌های تولید داخل حساسیت داشته باشند با تجویز پزشک معتمد می‌توانند از پوشش بیمه‌ای دارو‌های خارجی بهرمند شوند.

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • بسته خدمتی دندانپزشکی برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • پیشگامی ایران در زمینه دانش تالاسمی
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور