Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@03:44:59 GMT

مدیریت چرا در مراتع جنوب تهران به مرحله اجرا در آمد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۹۲۰

مدیریت چرا در مراتع جنوب تهران به مرحله اجرا در آمد

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اصغرسپه وند با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می آید افزود: این پروژه با هدف حفظ و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از تخریب و ارتقاء اکوسیستم عرصه های طبیعی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: در مدیریت چرا اکیپ های کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی این مراتع مستقر شده و علاوه برکنترل پروانه چرای بهره برداران، از ورود زودهنگام دام به این مراتع جلوگیری به عمل می آورند.

سپه وندخاطرنشان کرد: مراتع قشلاقی ورامین هرساله و در هریک از دوفصل بهارو پاییز میزبان حدود ۳۲ هزار واحد دامی است.

این مقام مسئول درادامه از آماده باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی همزمان باتعطیلات نوروز در امر پیشگیری و مقابله باهرگونه سوءاستفاده های احتمالی از عرصه های ملی خبر داد و تاکید کرد: تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی خواهند کرد.

وی یادآورشد: شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی درباره هرگونه تخلف و تصرف به عرصه های منابع طبیعی هستند.

هر سال با آغاز فصل بهار عشایر دشت ورامین که عمدتا در بخش جوادآباد و در ۱۲ کیلومتری جنوب بخش مرکزی زندگی می کنند به مدت ۵۰ روز وارد مراتع جنوبی دشت ورامین و منطقه سیاه کوه می شوند و تا اواخر اردیبهشت نیز نسبت به تعلیف دام های سبک خود اقدام می کنند.  

مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۶ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده است که بهره برداران آن عشایر دشت ورامین هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران شبانه روزی شماره تلفن قم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یگان حفاظت منابع طبیعی دشت ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان کابل های مترو!

تین نیوز

فرمانده یگان حفاظت مترو از افزایش تجهیزات و مراقبت های انتظامی در خطوط و دستگیری سارقان کابل های مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سرهنگ علی اصغر لک با اشاره به تشدید اقدامات پیشگیرانه و گشت های انتظامی در خطوط و ایستگاه های مترو، اظهار داشت: از گذشته شاهد سرقت کابل از ایستگاه ها و خطوط متروی تهران و حومه بودیم که با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامات و یگان حفاظت شرکت بهره برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

لک فرمانده یگان حفاظت مترو با بیان اینکه سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند تصریح کرد: این سارقان سابقه دار و تحت تعقیب پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند که پس از اخذ دستور قضایی جهت ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

وی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته، ارزش تقریبی این کابل ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

لک در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مجهز شدن خطوط و اماکن مترو به سیستم های مراقبتی و تشدید اقدامات انتظاماتی، شاهد کاهش قابل ملاحظه سرقت از تجهیزات متروی تهران هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است