Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید نامجو مطلق سرمربی تیم فوتبال استقلال با حضور در یک برنامه فوتبالی اظهار داشت: سال نو را به مردم ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم سال خوب و پرباری در پیش داشته باشند. امیدوارم هر چه زودتر این ویروس که بر تمام دنیا مسلط شده از بین برود و مردم با شادابی به زندگی عادی برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خلیل زاده بابت از دست دادن همسرش تسلیت می‌گویم و برای دکتر ستوده پزشک تیم و فتح الله زاده هم آرزوی سلامتی دارم که در چند روز گذشته گرفتار بیماری هستند.  

شرایط ستوده خیلی بهتر شده است

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا شرایط ستوده پس از ابتلا به ویروس کرونا بهتر شده گفت: موفق نشدم با ستوده تماس بگیرم، اما با نوروزی که صحبت می‌کردم به من گفت که روند درمانش را طی می‌کند و خداراشکر شرایطش خیلی بهتر شده است. ستوده برای تیم و مجموعه استقلال زحمات زیادی کشیده و امیدوارم هر چه زودتر خوب شود و به خانه بازگردد.  

متاسفانه برخی‌ها هنوز کرونا را جدی نگرفتند

نامجو مطلق درباره شرایط خودش در دوران قرنطینه گفت: واقعا سخت است، اما با توجه به هشدار‌هایی که داده شده، برای سلامتی جامعه بهتر است در خانه بمانیم و من هم این نکته را دنبال می‌کنم. هر روز در خانه تمرین سبکی انجام می‌دهم تا خشکی از بدنم خارج شود. از مردم استدعا دارم شرایط را درک کنند. ممکن است هم خودمان در معرض خطر قرار بگیرم و هم خانواده اطرافیان خودمان را دچار بیماری کنیم. متاسفانه برخی‌ها هنوز این بیماری را جدی نگرفتند و شرایط موجود را درک نکردند که امیدوارم این عده هم به حساسیت شرایط پی ببرند و با رعایت نکات، به عادی شدن شرایط کمک کنند.  

بازیکنان تمریناتشان را به صورت انفرادی دنبال می‌کنند

او در ادامه گفت: قرار بود در ۲ مرحله تمریناتمان را شروع کنیم. وقتی روند ابتلا شدت گرفت تمرینات را به مدت ۱۰ روز تعطیل کردیم و می‌خواستیم از ۲۶ اسفند تمرینات را شروع کنیم که با حاد شدن شرایط این اجازه را نداشتیم. مجیدی و مربی بدنساز تیم به بازیکنان برنامه دادند تا در این مدت تمریناتشان را به صورت انفرادی دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: عملکرد مدافعان استقلال در سال ۹۸

ویروس کرونا خوبی‌هایی هم داشت

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این سوال که در دوران قرنطینه و تعطیلی لیگ دلتنگ چه چیزی شده است عنوان کرد: با تمام بدهی‌های این ویروس و مشکلاتی که ایجاد کرد، اعتقاد دارم خوبی‌هایی هم داشت. از جمله خوبی‌های این ویروس این بود که ما قدر سلامتی، خانواده و دوستان را بدانیم و بفهمیم که زندگی در کنار این افراد لذت بخش است. بحث فوتبال و تمرین جدا است و قطعا هر ورزشکاری دلتنگ روز‌های فعالیتش می‌شود. در این روز‌ها یکی، ۲ بار نتوانستم پدر و مادرم را ببینم و خیلی دیر به دیر دوستانم را می‌بینم.  

مسافرت همیشه هست، اما فعلا باید مراعات کنیم

نامجو مطلق در ادامه گفت: هر سال در این روز‌ها به شمال سفر می‌کردیم، اما امسال با شرایطی که ایجاد شد در خانه ماندیم. این مسافرت‌ها همیشه هست و در شرایط کنونی باید مراعات کنیم.  

بازی‌ها لغو نمی‌شد حرف‌های زیادی برای گفتن داشتیم

مربی استقلال درباره عملکرد تیمش در سال ۹۸ گفت: استقلال تیمی بی نظیر با بازیکنانی بسیار خوب و توانا است. شاید در زمانی که در کنار تیم بودم و عضو نبودم، روی برخی مسائل انتقاد داشتم، اما از زمانی که مجیدی در آن شرایط ریسک کرد و در ان مقطع هدایت تیم را بر عهده گرفت و وارد تیم شدم، دیدم که استقلال چه تیم بی نظیری است. از بازیکنان با تجربه و ملی پوش بگیرید تا جوانانی مانند محمد بلبلی سینا کاظم پور و زکریا مرادی بازیکنان بسیار خوبی هستند که در آینده می‌توانند به مهره‌های بزرگی در فوتبال ایران تبدیل شوند. البته نام مهدی قائدی را به این دلیل نمی‌اورم که فیکس است و عملکردش را همه دیدند. اگر بازی‌ها لغو نمی‌شد، در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشتیم. امیدوارم مشکلات هر چه زودتر برطرف شود تا بتوانیم به کارمان ادامه دهیم.  

گواردیولا مربی مورد علاقه من است

او در پاسخ به این سوال که مربیان خارجی محبوب او چه کسانی هستند گفت: در گذشته بارسلونا را به خاطر سبک و نوع بازی که ارائه می‌داد خیلی دوست داشتم و فکر می‌کنم مربی‌ای مانند گواردیولا با فوتبال مالکانه و انتقال سریع توپ در فوتبال دنیا تحول ایجاد کرد. گواردیولا با بارسلونا به افتخارات زیادی رسید و همیشه به او علاقه داشتم. فرگوسن هم در میان مربیان یک اسطوره است، اما فوتبال دنیا به مربیان جوان روی آورده است.

ورود مربیان جوان به فوتبال ایران کمک زیادی می‌کند

زمانی از قلعه نویی به عنوان مربی جوانی نام برده می‌شد که باید از او حمایت شود، اما در حال حاضر او باتجربه‌ترین مربی ایران است. ورود مربیان جوان به فوتبال ایران یک اتفاق مثبت است. تلاش مضاعف این مربیان خیلی خوب است و این تغییر نسل در فوتبال ایران نیاز بود. در دنیا می‌بینیم که برخی از مربیان سنشان به ۴۰ سال هم نمی‌رسد و این موضوع این پیام را برای ما در پی دارد که باید به مربیان جوان اعتماد کنیم. مدیران باید به مربیان جوان فرصت دهند، زیرا آن‌ها با انگیزه و تلاش زیاد می‌توانند به فوتبال ما کمک زیادی کنند.  

 فوتبال ایران از رفتن استراماچونی ضرر کرد

از استراماچونی باید بابت زحماتی که برای تیم کشید تشکر کنیم. کارنامه او نشان دهنده همه چیز است. او سبک جدیدی وارد فوتبال کرد و روش استقلال تغییر کرد که از آن خیلی هم نتیجه گرفت. حتی پس از تغییر کادرفنی، فرهاد مجیدی ادامه دهنده راه استراماچونی بود و با همان ترکیب و سیستم بازی می‌کردیم. نه تنها استقلال بلکه تمام فوتبال ایران از رفتن استراماچونی ضرر کرد. با این حال خوشحالم که مجیدی با جو استقلال کنار آمده است. او یکی از بهترین مربیان ایران است و توانایی‌های زیادی دارد.  

استراماچونی بهترین مربی ایران در سال گذشته بود

نامجو مطلق در پاسخ به این سوال که بهترین مربی ایران در سال ۹۸ چه کسی بود گفت: به اعتقاد من استراماچونی در فوتبال ایران کار‌های بزرگی کرد و می‌توانیم بگوییم او بهترین مربی ایران در سال گذشته بود. البته نباید از امیر قلعه نویی غافل شویم که در سپاهان عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی به دست آورد. قلعه نویی هر سال با هر تیمی که باشد، تیمش را به رده‌های بالا و جمع مدعیان می‌رساند.  

همیشه می‌گفتم که باید به استراماچونی فرصت دهیم تا بتواند  استقلال را به جایگاهش برساند 

استراماچونی در چند بازی اول نتایج خوبی نگرفت، اما تیم روند خوبی داشت و من در تمام مصاحبه هایم گفتم که باید به او فرصت بیشتری بدهیم تا بتواند استقلال را به جایگاه اصلی اش برساند. نوع بازی یک تیم نشان دهنده توانایی‌های کادرفنی اش است و در آن شرایط استقلال از نظر نتیجه خوب نبود، اما بازی خوبی ارائه می‌داد.

بیشتر بخوانید: دیاباته: هواداران پرسپولیس هم من را دوست دارند/ تمایلی برای بازی در ایران نداشتم

بازی بدون حضور تماشاگران هیچ لطف و لذتی ندارد

مربی استقلال در پاسخ به این سوال که بهتر است لیگ تعطیل شود یا بازی‌ها ادامه پیدا کند گفت: ما دوست داریم از همین فردا کارمان را شروع کنیم، اما باید ببینیم شرایط به چه صورت پیش می‌رود. در این برهه هیچ چیز مهم‌تر از سلامتی نیست. در اولین فرصت که این ویروس از بین برود، تمام بازیکنان، مربیان و هواداران به ورزشگاه‌ها می‌آیند و تنور فوتبال را داغ می‌کنند. ما یکی، ۲ بازی آخر را بدون تماشاگر انجام دادیم و باید بگویم که بازی بدون حضور تماشاگران هیچ لطف و لذتی ندارد. امیدوارم مشکلات برطرف شود و بازی‌ها هر چه زودتر برگزار شود.  

۱۰ بازی داریم و می‌توانیم اختلاف امتیازی با پرسپولیس را جبران کنیم

او در خصوص شانس تیمش برای رسیدن به صدر جدول گفت: استقلال باید ۱۰ بازی دیگر انجام دهد و بقیه تیم‌ها تا پایان لیگ ۹ بازی در پیش دارند. ما در بازی اخر برابر گل گهر بدشانسی آوردیم و با وجود واگذاری نتیجه، بهترین بازی را انجام دادیم و بیشتر از هر زمان دیگری خلق موقعیت کردیم که ان‌ها را از دست دادیم. اگر در آن بازی عدالت فوتبال رعایت می‌شد و ۳ امتیاز را می‌گرفتیم و بازی سپاهان با پرسپولیس برگزار می‌شد، اکنون اختلاف امتیازی خیلی کمتر می‌شد. با این حال معتقدم تا پایان لیگ ۱۰ بازی مانده و می‌توان اختلاف را جبران کرد.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال استقلال باشگاه استقلال مجید نامجو مطلق پاسخ به این سوال فوتبال ایران مربیان جوان بهترین مربی چه زودتر مربی ایران نامجو مطلق ۱۰ بازی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

به گزارش ورزش سه با اینکه اوسمار لوس ویرا از سال 2010  مربیگری را آغاز کرده اما بعضا یا در تیم های زیر 20 سال مربیگری کرده یا اینکه به عنوان دستیار  فعالیت داشته است.

با این وجود او در چند مقطع  قبل از حضور در فوتبال ایران در کشور خود نقش سرمربی را هم ایفا کرده اما جالب اینجاست که در همین مقطع دو ماهه حضورش در پرسپولیس به عنوان سرمربی بهترین میانگین امتیاز را به دست آورده است.

در اولین و دومین مقطع سرمربیگری او در تیم های خوونتود و زیر 20 سال کورینتیانس تعداد بازی های او به عنوان سرمربی ثبت نشده و امتیازی برایش در نظر گرفته نشده است.

در فاصله ماه های آپریل تا جولادی 2015 اوسمار در 12 بازی سرمربی تیم براگانتینیو بوده که میانگین امتیازی 1.08 را در هر بازی ثبت کرده است.

بعد از یک مقطع سرمربیگری در تیم زیر 20 سال کورینتیانس و دستیاری فابیو کارلیه ، اوسمار در فاصله ماه های می تا سپتامبر  2018 در 21  بازی سرمربی کورینتیانس بوده که به صورت میانگین از هر بازی 1.33 امتیاز به دست آورده است.

اوسمار حد فاصل نوامبر 2018 تا مارس 2019 در 13 بازی سرمربی گوارانی بوده که به صورت میانگین از هر بازی 1.08 امتیاز گرفته است.بلافاصله بعد از آن نیز در 10 مسابقه هدایت ویتوریا را برعهده داشته که میانگین 0.80 امتیاز از هر مسابقه را ثبت کرده است.

اوسمار در سال 2021 در دو بازی به عنوان سرمربی موقت اینترناسیونال میانگین 1.50 از هر بازی را به دست آورد و بالاخره در  سال 2022 در 6 مسابقه سرمربی تیم سیانورته بوده که 1.17 امتیاز در هر بازی به دست آورده است.

با این وجود او در پرسپولیس تا کنون 10 بار سرمربی بوده  و با احتساب تنها بازی حذفی  با 8 برد ، یک باخت و یک تساوی به میانگین امتیازی 2.50 رسیده که بهترین آمار او در سرمربیگری بوده است.

اوسمار با توجه به شش بازی باقیمانده  و حداکثر چهار بازی دیگر در جام حذفی می تواند تعداد مسابقاتی که در پرسپولیس بوده را به 20 برساند که باید دید قادر به حفظ یا بهبود این میانگین امتیازی فوق العاده خواهد بود یا خیر.

دیگر خبرها

  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد
  • بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست