Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@21:27:16 GMT

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اصفهان بسیار موثر بوده است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۰۰۵

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اصفهان بسیار موثر بوده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: طرح بسیار مؤثر بوده و خودروهای غیربومی وارد استان نمی‌شوند، درون شهرستان‌ها تردد داریم اما ورود خودروهای غیربومی بسیار کم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی شامگاه شنبه‌ در نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این استان در استانداری اظهار امیدواری کرد: با تلاش همه بخش‌های این استان، ویروس کرونا هرچه زودتر از کشور و استان اصفهان پاک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان ادامه داد: امروز ویدئو کنفرانس استانداران با رئیس جمهوری برگزار شد ازاین‌رو نه‌تنها از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عقب نیستیم بلکه در تصمیماتی پیش‌تر هم رفته‌ایم.

وی بر ضرورت رعایت مصوبات ستاد تأکید و تصریح کرد: مدیران ذی‌ربط به صورت حسب مورد در ستاد دعوت شوند و اعضای ستاد پیگیری مصوبات را در دستور کار قرار دهند و نقاط ضعف و قوت را شناخته و ضعف‌ها را برطرف و قوت را توجه بیشتری کنیم.

شرکت‌های مسافربری با ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به حمل مسافر هستند

حجت‌الله غلامی نیز گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با کرونا، شرکت‌های مسافربری حداکثر با ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به حمل مسافر به این استان هستند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا اصفهان در نوزدهمین جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا تاکید کرد: این شرکت‌ها بیش از این مجاز به حمل مسافر به استان نیستند در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قاطع می‌شود.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۱۶۲ نقطه کنترل در سطح استان فعال شده و با توجه به اعمال مقررات انجام شده ۴۷۹۹ خودرو به استان‌های مبدأ بازگردانده شدند.

وی تأکید کرد: برای روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین تردد خودروها در استان ممنوع است، بیش از هزار و ۶۰۰ بنر توسط شهرداری‌ها به چاپ رسید و در سطح معابر و گذرها نصب می‌کنند تا از تردد خودروها جلوگیری شود.

غلامی در خصوص مشاغل مجاز به فعالیت در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: موردی درباره فعال بودن صنف خدمات خودرو و تأسیسات منازل داشتیم که قرار شد در کمیته مربوطه مطرح و راهکاری برای آن در نظر گرفته شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا اصفهان درباره خرید اینترنتی و تلفنی بیان کرد: سامانه نظام‌مهندسی رایانه به شماره تماس ۳۲۰۵۵ فعال شده که نیازمندی مردم از این طریق برطرف می‌شود.

وی اظهار داشت: قرار شد با توجه به حساسیت شهرستان کاشان و آران و بیدگل نماینده دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در جلسات ستاد به صورت حضوری یا ویدئو کنفرانس حضور داشته باشد و تمام نیروها در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر هستند و ۱۵ ورودی استان مهم همچنان با قوت کنترل می‌شود.

غلامی  اضافه کرد: آنچه که آمار تردد شمارهای جاده‌ای اعلام می‌کنند وضعیت نسبت به روزهای ششم، هفتم و هشتم فروردین مطلوب شده است و  ورودی در استان ۳۰ درصد و تردد خروجی ۳۱ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا اصفهان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر آمار تردد به روزهای چهارم و پنجم فروردین با تردد ۲۴ هزار وسیله نقلیه در روز بازگشت.

311 فروشگاه متخلف در استان پلمب شدند

وی با اشاره به پلمب ۶ مورد از اقامتگاه‌ها و مهمان‌پذیرها در استان افزود: همچنین ۳۱۱ فروشگاه متخلف در استان اصفهان تاکنون پلمب شدند.

بستری شدن 937 نفر در اصفهان به دلیل کرونا

طاهره چنگیز گفت: براساس آخرین آمار که ساعت هشت صبح امروز به دست ما رسیده ۹۳۷ نفر کل بستری‌های موجود در بیمارستان‌های این دانشگاه هستند که از این تعداد ۱۳۷ نفر در آی سی یو بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند و متأسفانه ۱۴ نفر فوت کردند.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر در بیمارستان‌های کرونایی ۶ تخت آی سی یو و ۳۰۰ تخت معمولی خالی داریم همچنین بیش از ۴۰ نفر از افراد بهبود یافته در نقاهتگاه بستری شدند.

سردار مهدی معصوم بیگی گفت: در ۱۶۲ نقطه استان مجموعه نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش تردد خودروها را نجام می‌دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان ۱۶ نقطه کنترل دارد، افزود: در ۱۴ پاسگاه پلیس راه با قوت کنترل صورت می‌گیرد از این رو براساس آخرین آمار از ابتدای اجرای طرح کاهش انتقال زنجیره ویروس کرونا تاکنون چهار هزار و ۷۹۹ خودرو بازگردانده شده‌اند.

وی اظهار داشت: این طرح بسیار مؤثر بوده و خودروهای غیربومی وارد استان نمی‌شوند، درون شهرستان‌ها تردد داریم اما ورود خودروهای غیربومی بسیار کم شده است.

برخورد با ۷۶۱۶ خودرو پارک شده در حاشیه زاینده‌رود

معصوم‌بیگی افزود: در حوزه حاشیه زاینده‌رود و تفرجگاه‌های دیگر هفت هزار و ۶۱۶ مورد با خودروهایی که پارک کرده بودند برخورد قانونی صورت گرفت و به حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ مورد هم تذکر داده شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۹ خودرو توقیف شدند، افزود: علاوه بر این ۸۱ مورد در طرح دور دور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و همزمان با مصوبه اعمال قانون زوج و فرد ۵۷ هزار خودرو جریمه شدند.

به گفته وی در مجموع حدود ۴۰۸ مکان پلمب شده که از این تعداد ۲۰ مکان مربوط به اقلام احتکار شده بهداشتی بودند و ۳۸۵ مورد صنوفی بودند که باید تعطیل می‌شدند.

فرمانده انتظامی اصفهان ادامه داد: ۵۴۸ مکان اخطار پلمب دریافت کردند و ۳۷۹۶ مکان تذکر داده شده که نباید بازگشایی کنند و همزمان با اجرای طرح کاهش انتقال زنجیره ویروس کرونا تاکنون ۳۱ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی ثبت شده است.

وی اظهارداشت: در مجموع مردم همراهی بهتری داشتند و معدود افرادی که رعایت نمی‌کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

معصوم‌بیگی با اشاره به حوزه فضای مجازی گفت: ۶۳۱ وب‌سایت، کانال اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت که نشر اکاذیب می‌کردند و برای ۵۳ مورد پرونده قضایی تشکیل شد و ۱۰۱ مورد تذکر دریافت کردند همچنین ۸۹ کانال و صفحه هم که موارد خلاف منتشر می‌کردند فیلتر شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان خودرو اجتماعی فرمانده انتظامی خودروهای غیربومی مقابله با کرونا استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس ،  رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام فرزندآوری گفت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار با ارسال پیامک و انجام تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی پرداخت هدایت می‌کنند و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران استفاده می‌کنند و یکی از این فرصت‌ها، سوءاستفاده از ارائه تسهیلات و وام‌های بانکی است، در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت‌نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

او گفت: مجرمان سایبری با روش‌های مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت از حساب بانکی آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir به عنوان تنها سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند فعال است و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجه شدن با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری