Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در پنجمین نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت:  البته در خصوص روز طبیعت منتظر تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا هستیم اما به طور کلی از روز ۱۲ فروردین کنترل منطقه به منطقه و محله به محله را خواهیم داشت  و در مناطق با وضعیت قرمز حتی امکان دارد خانه به خانه نیز این امر را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ترددهای غیر ضروری ممانعت می‌کنیم، نیابد اجازه دهند افراد از مناطق خودشان خارج شوند و کسی نباید به قصد تفریح و گردش حتی از یک منطقه به منطقه دیگر  برود.

وی گفت نکته دیگر این که تجمع در منزل آشنایان و اقوام ممنوع است،   این که در خود شهر در یک منطقه جمع شوند فرقی با دیگر تجمعات ندارد و جمع شدن  در خانه اقوام از تجمع در محیطهای باز خطرناک‌تر است.

استاندار خوزستان با درخواست از مردم برای ماندن در خانه توضیح داد: هر چند این مساله برای برخی سخت است اما برای پیشگیری از  این بحران لازم است.

وی افزود: تاکید بر این است مراقبت‌ها  به شکل جدی  صورت گیرد، با کسانی که قانون را رعایت نکنند و  مصوبات را اجرایی نکنند برخورد قانونی شود.

شریعتی گفت: ما نمی‌توانیم سلامت و جان شهروندان را  به خاطر یک گروه کوچک که غفلت و سستی می کنند به خطر بیاندازیم و از این بابت است که به طور ویژه از جان مردم صیانت می‌کنیم.

وی با تاکید بر انجام اقدامات سختگیرانه تر  در روزهای آتی بیان کرد: در شهرهای قرمز از همین امروز  به صورت منطقه به منطقه ترددها کنترل می‌شود و اجازه تردد بین منطقه‌ای باید به حداقل برسد تا بتوانیم بر مهار بیماری کنترل بیشتری داشته باشیم.

پیمانکاران کارگران خود را به مدت ۱۰ روز مرخص کنند

شریعتی گفت: با توجه به فعالیت برخی پروژه‌های پیمانکاری به جز پروژهای مهم و تولیدی‌های ضروری، پیمانکاران مکلفند به مدت ۱۰ روز کارگران خود را مرخص کنند چراکه جان این کارگران نیز در خطر خواهد بود،

وی تصریح کرد: وضعیت استان پایداری است اما در بیماری‌های عفونی و مسری، وضعیت پایدار همیشه شکننده است و یک غفلت و سستی می‌تواند سیستم را به هم بزند از این رو باید مراقبت و دقت لازم برای مهار بیماری صورت گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به عنوان مثال در یک بازی فوتبال در دقیقه نود هم می‌توان گل خورد برای همین باید تا آخرین لحظه‌ها مراقبت لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: براساس گزارشهای اپیدمیولوژیست‌های کشور و استان تاکنون مداخلات بر شییب این بیماری موثر واقع شده و نسبت به شیب اولیه کاهش داشته است.

 وی  با تاکید بر ادامه روند فاصله گذاری اجتماعی  گفت: ورودی استان در طول ۱۰ روز گذشته به نسبت سال قبل ۸۱ درصد و خروجی ۸۲ درصد کاهش داشته است. 

وی گفت: البته سال گذشته نیز با بحران سیل رو به رو بودیم که همین امر بر میزان ورود و خروج استان تاثیر به سزایی گذاشته بود ولی در کل کاهش ورود و خروج به استان نشان  از تلاش های نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، ارتش، دانشگاه علوم پزشکی و  فرمانداران دارد.

شریعتی با بیان این که ترددهای بین شهری تنها ۶۰ درصد کاهش یافته است بیان کرد: در حوزه ترددهای بین شهری آن‌طور که باید و شاید و ما انتظار داشتیم کاهش نداشته ایم برای همین  می بایست  وروردی و خروجی شهرها نیز  در استان کنترل شود و اجازه ورود به شهرها هم داده نشود.

به گزارش ایرنا  به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان به ۶۷۱ بیمار رسید که از این تعداد ۷۸ نفر تاکنون فوت کرده‌اند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند

برچسب‌ها ویروس کرونا روز طبیعت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روز طبیعت غلامرضا شریعتی ویروس کرونا روز طبیعت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت تا شنبه ۰۸ اردیبهشت ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

محدودیت تردد موتورسیکلت

تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲۰۰ ظهر روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الی ساعت ۰۶۰۰ روز شنبه تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محدودیت محور کرج – چالوس

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع می‌باشد.

روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در به شرح ذیل اعلام می‌شود:

- از ساعت ۱۴۰۰ آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

- از ساعت ۱۵۰۰ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

- از ساعت ۱۷۰۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)

- از ساعت ۲۴۰۰ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

- تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲۰۰ الی ۲۴۰۰ روز چهارشنبه تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ روزهای پنجشنبه و جمعه تاریخ‌های ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع است.

ج- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشورمان می‌باشد. در سایت www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران