Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@21:19:47 GMT

مرکز شهر دامغان برای جلوگیری از شیوع کرونا مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۶۹۱

مرکز شهر دامغان برای جلوگیری از شیوع کرونا مسدود شد

علی اصغر مجد عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: محدوده چهارراه لاله(مرکز شهر) دامغان به دلیل شیوع کرونا، در زمان اوج ترددها از ساعت ۱۹ الی ۲۲ تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شد.

وی ادامه داد: این اقدام بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، جلوگیری از تجمعات و برای حفظ سلامت شهروندان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجد به جزئیات اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: خیابان‌های منتهی به چهارراه لاله دامغان از میدان شهدا تا میدان امام، مسیر چهار راه باغ جنت به سمت چهارراه لاله و مسیر سه راهی شهید فلاحی به سمت چهارراه لاله مسدود است. 

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، تردد در شهر بسیار کاهش یافته است که امیدواریم با این کاهش تردد و قطع زنجیره انتقال، شیوع کرونا نیز کاهش پیدا کند. 

مجد تصریح کرد: براساس مصوبه کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، طرح فاصله گذاری اجتماعی و کنترل رفت و آمدها در دامغان نیز با هدف قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود.

فرماندار دامغان گفت: تنها راه شکست ویروس کرونا، قطع کردن زنجیره انتقال است و مردم باید در این زمینه کمک کنند و مهم ترین کمک آن‌ها نیز ماندن در خانه است.

ظهر امروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ترافیک روابط عمومی فوت وزارت بهداشت ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چهارراه لاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • استان قزوین میزبان لاله گمنام 
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پیگیری اعطای زمین و تسهیلات مسکن در روستاهای دامغان
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟