Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان صنعاء حملات گسترده موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان را واکنش طبیعی دانست و گفت که صرفا با توقف تجاوزات، اینگونه حملات نیز متوقف می‌شود.

 به نوشته وبگاه المسیره، او گفت که از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها استقبال می‌کند اما توقف حملات پس از آن رخ می‌دهد که کشورهای متجاوز تصمیم روشنی برای توقف حملات بگیرند و یمنی‌ها را برای تعیین سرنوشت خویش تنها بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالسلام تأکید کرد: «ما خواهان صلح هستیم چرا که مورد هدف و محاصره قرار گرفته‌ایم و توقف تجاوزات بیش از دیگران به نفع ماست. ما در موضع دفاع در برابر ائتلافی هستیم که آمریکا آن را رهبری می‌کند و تنها راه‌حل این است که متجاوزین صریحا توقف حملات را اعلام کنند.»

این مقام دیپلماتیک یمنی در ادامه گفت که کشورهای متجاوز روز گذشته (شنبه) بیش از ۶۰ حمله هوایی و امروز نیز ۲۰ حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند و اگر دشمنان یمن خواهان توقف عملیات‌ها هستند، ابتدا حملات خود را متوقف کرده و محاصره را از بین ببرند.»

او گفت که ائتلاف سعودی به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی او مورد تجاوز قرار گرفته و انگار بیش از پنج سال نیست که یمن را مورد حمله قرار داده است.

عبدالسلام افزود: «در برابر ادامه یافتن حملات ائتلاف سعودی چاره‌ای جز دفاع از کرامت خود نداریم و در سایه ادامه یافتن حملات طبیعی است که چنین پاسخ‌هایی نیز داده شود.»

ساعتی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمنی از بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی به عمق خاک عربستان خبر داد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود

در پی اعلام ورود عملیات نیروهای مسلح یمن علیه «مثلث تجاوز» به فاز چهارم، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور از آغاز قریب‌الوقوع عملیات نیروهای کشورش علیه کشتی‌های متعلق و یا وابسته به مثلث تجاوز در دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در این باره اظهار کرد تا زمانی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه متوقف نشود، عملیات آغاز شده توسط نیروهای مسلح یمن پایان نخواهد یافت.

وی در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد و به همین منظور نظارت دقیقی وجود دارد و طی روزهای آینده شاهد اعلام اولین عملیات خواهیم بود.

این مقام یمنی در ادامه تاکید کرد: هر طرفی در جهان که با رژیم اشغالگر در ارتباط باشد، تجارتش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و هدف نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

الشامی همچنین خاطرنشان کرد: یمن از قابلیت‌هایی برخوردار است که به آن اجازه می‌دهد در خط مقدم حمایت از ملت فلسطین بایستد و به زودی تعداد رزمندگان آماده برای رفتن به نبرد به یک میلیون جنگجو خواهد رسید.

وی با «فریبکار» توصیف کردن رژیم صهیونیستی، ادامه داد: نیروهای مسلح یمن در صورت دستیابی به توافق بر میزان تعهد اشغالگران به اجرای مفاد توقف تجاوز نظارت خواهند کرد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی این کشور همچنین افزود: در ازای توقف حمایت از مسئله فلسطین، پیشنهادهای وسوسه کننده زیادی ارائه شد، اما ملت یمن و رهبری آن‌ها تا زمانی که پیروزی به دست نیاید، موضع خود را در قبال فلسطین رها نمی‌کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه از آغاز اجرای مرحله چهارم عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • گزارش فلسطینی از اقدامات خرابکارانه و حملات صهیونیست‌ها در کرانه باختری
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی