Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:18:07 GMT

چطور مواد غذایی را از ویروس کرونا دور کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۰۵۵

چطور مواد غذایی را از ویروس کرونا دور کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برای تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف مواد غذایی مقوی مانند میوه و سبزیجات تازه بسیار موثر است و اگر افراد یک رژیم غذایی مناسب در طول زندگی روزانه خود داشته باشند، ضرورتی به مصرف مکمل‌های غذایی و حتی ویتامین وجود ندارد.

محمد حسین عزیزی مدیر کل فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در خصوص حرارت دادن آجیل و مواد غذایی در روز‌های کرونایی به خبرگزاری باشگاه خبرنگاران گفت:

مصرف بیش از اندازه ویتامین‌های محلول در چربی در دراز مدت به دلیل آنکه به اندازه‌ای که باید دفع نشده برای افراد خطرناک بوده و باعث بروز مسمومیت غذایی برای مصرف کننده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف غذای‌های با طبع سرد به صورت دوره‌ای اختلالی در سیستم ایمنی بدن ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است افراد در کنار مصرف غذا‌های سرد مواد غذایی مانند خرما و دیگر مواد با طبع گرم را فراموش نکنند.

مصرف آجیل و مواد غذایی به مقدار زیاد در این شرایط توصیه نمی‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا، بهتر است آجیل‌ها حرارت داده شوند و به نوعی گرم کردن آجیل سبب ضد عفونی شدن آن می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کرونا ویروس مواد غذایی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • روزتان را با غذاهای پرانرژی آغاز کنید
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • کاهش آلفرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب