Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در خصوص حمایت این حزب از نامزد معرفی شده نخست وزیری عراق اعلام کرد که این حمایت از شخص خاصی نیست و شروطی برای آن هم در نظر گرفته شده است. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

«فرید اسسرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، شرایط عراق را حساس و نیازمند توجه جدی جریان‌های سیاسی توصیف کرد و گفت: موضوع تغییر نخست وزیر و کابینه تحت امر وی به تظاهرات چندین ماهه عراق برمی‌گردد، در آن شرایط عده‌ای بر این باور بودند که چنین تغییراتی موجب حرکت به سوی رفع مشکلات این کشور می شود اما روند تحولات به گونه‌ای بوده است که تاکنون اکثر جریان‌های سیاسی از نامزد مشخصی جهت در اختیار گرفتن اداره دولت عراق حمایت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: با وجود نامزدی عدنان الزرفی هنوز هم افق روشنی برای تشکیل کابینه جدید عراق متصور نیست و شرایط به گونه‌ای است که مسیر پیش روی نامبرده هم به مراتب مشکل‌تر شده است.

مصاحبه| نماینده پارلمان عراق: کُردها موضع واحدی نسبت به عدنان الزرفی ندارند/ رای شیعیان تعیین کننده است

دبیر شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: بخش زیادی از جریان‌های سیاسی از وضعیت کنونی عراق در زمینه‌های مختلف نگرانند و تلاش مستمر آنها این است که شخص مناسبی برای تصدی منصب نخست وزیری معرفی و از وی اعلام حمایت شود. اگرچه عدنان الزرفی به عنوان نامزد احراز این پُست معرفی شده است اما سرنوشت وی همچنان مبهم است.

اسسرد در پاسخ به سوالی در خصوص موضعگیری کُردها و بیانیه زودهنگام اتحادیه میهنی پس از اعلام نامزدی الزرفی گفت: این یک واقعیت است که در شرایط کنونی نمی‌توان از موضعگیری واحد جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان سخن گفت، ما به عنوان اتحادیه میهنی کردستان خواهان برون رفت عراق از بن بست کنونی هستیم اما بدون پیش شرط از شخص خاصی هم حمایت نخواهیم کرد.

وی در تشریح شروط اتحادیه میهنی کردستان گفت: شروط اعلامی ما را نمی‌توان شروط حزب نامید بلکه پرونده‌های انباشت شده میان حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است، هر نامزدی که در راستای رفع این مشکلات به کُردها ضمانت اجرایی دهد از حمایت اتحادیه میهنی برخوردار خواهد شد.

انتهای پیام/.

R36442/P/S8,90/CT3

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه میهنی کردستان جریان های سیاسی ک ردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: قبلاً در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده‌ای ما وضعیت خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در شأن استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

کد خبر 6089358

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود