Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از جی‌اس‌ان، دو منبع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا به‌رغم تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کرده است، احتمالا به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران اجازه می‌دهد به روند فعالیت خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، ضرب‌الاجل معافیت قبلی که برای مدت ۶۰ روز صادر شده بود، امروز –دوشنبه- به پایان می‌رسد ولی مدت معافیت‌های جدید هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، سه منبع آگاه اعلام کرده‌اند که در حالی که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است، نوعی درگیری داخلی در دولت آمریکا میان «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در زمینه تمدید معافیت‌ها وجود دارد، به طوری که منوچین از این رویکرد حمایت کرده و پمپئو با آن مخالف است.

یک مقام رسمی آمریکا در این‌باره گفت که هر چند تنش میان منوچین و پمپئو در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران، مساله جدیدی نیست ولی این برای نخستین بار است که وزیر خزانه‌داری آمریکا موضعی مانند «جان کری» وزیر خارجه اسبق این کشور مبنی بر این‌که «باید ایرانی‌ها کار کنیم»، اتخاذ می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تمدید معافیت های هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد