Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمد پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب و هنرمندان و فرهیختگان استان با وقوع بحران شیوع کرونا و در جهت آگاهی بخشی، آموزش و جلب مشارکت مردم در مراقبت‌های فردی و اجتماعی، ده‌ها هزار فرآورده خبری و هنری شامل خبر، مصاحبه، گزارش، عکس و موشن گرافی، کلیپ، شعر و قطعات ادبی، آثار نمایشی و تجسمی تولید کرده اند که در سطح وسیعی انتشار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصحاب هنر و رسانه همواره در خط مقدم اطلاع رسانی قرار داشته و نقش خود را نسبت به مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری و صیانت از سلامت مردم به خوبی ایفا کرده‌اند.

محمدپور همچنین با تاکید بر اینکه مهمترین و مؤثرترین راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است، گفت: رسانه‌های آذربایجان‌شرقی در اجرای پویش در خانه بمانیم و تبیین طرح فاصله اجتماعی، رسالت خود را به خوبی انجام دادند و بنا به اعلام کارشناسان و مسئولان مربوطه توصیه‌های بهداشتی و پزشکی توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم اجرا می‌شود که در واقع به نوعی دستاورد رسانه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اصحاب فرهنگ، هنر، سینما و رسانه کارکرد و رسالت حرفه‌ای و آموزشی خود را نیز فراموش نکرده و در کنار وظیفه آگاهی بخشی به زبان هنر و رسانه در قالب‌های خبری، فیلم، عکس، موشن گرافی و کلیپ آثار فاخری را خلق کرده‌اند.

محمدپور با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار مجازی هنری و جشنواره در خانه بمانیم توسط این اداره کل، یادآور شد: مردم برای در خانه ماندن باید بتوانند اوقات فراغت خود را هم پر کنند که اصحاب فرهنگ و رسانه مسئولانه عمل کرده و از تولید آثار قابل ارائه و سرگرم کننده نیز غافل نشدند تا این خواسته مردم نیز در خصوص سرگرمی و بهره مندی مناسب از اوقات فراغت و در خانه ماندن، تحقق یابد.

وی گفت: در حالی که کرونا شرایط خاصی را در کشور پدید آورده اما هنوز برخی آن را جدی نمی‌گیرند و با رعایت نکردن طرح فاصله اجتماعی، مردم را قربانی امیال شخصی خود مثل حضور در خیابان‌ها و اجتماعات، خرید و سفرهای تفریحی خود می‌کنند.

محمدپور گفت: در جریان شیوع کرونا بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر و واحدها و صنوف فرهنگی همگام با سایر بخش‌های جامعه با رعایت تمهیدات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت‌های خود را تعطیل کرده‌اند که خسارت‌های زیادی را به این قشر وارد کرده است که البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با انعکاس این خسارت‌ها و در راستای تلاش‌های کلان جبرانی دولت، تلاش می‌کند در جهت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، بخشی از این ضرر و زیان وارده را جبران کند.

وی افزود: این اداره کل و فعالان رسانه‌ای و هنرمندان عزیز استان در راستای اقدامات گستره ستاد ملی و استانی پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تلاش می‌کنند تا تعداد بیشتری از جامعه تحت تأثیر پیام‌های رسانه‌ای قرار گیرند و خطر کرونا را قبول کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در هم بشکند.

وی تاکید کرد: مطابق نظر کارشناسان و پزشکان و وزارت بهداشت و درمان، همه باید بدانند اگر زنجیره انتقال کرونا به زودی شکسته نشود، ممکن است شاهد شرایط سخت‌تری باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و سیزده بدر، گفت: روز انس با طبیعت جزو ایامی است که از سالیان گذشته جزو آداب و رسوم ایرانیان به حساب آمده و مردم با حضور در طبیعت، ضمن شادی و نشاط، پیام انس و همدلی و شکرگزاری را مبادله می‌کنند، اما امسال به خاطر بیماری کرونا شرایط به کلی با گذشته متفاوت بوده و باید مردم به خاطر حفظ سلامت خود و عزیزانشان و سایر هموطنان، از حضور در طبیعت، اجتماعات، پارک‌ها، جنگل‌ها و سایر مکان‌های عمومی و غیر عمومی اجتناب کنند.

وی با قدردانی مجدد از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، از آنان خواست همچنان با قدرت و قوت و گستردگی، مسیر همراهی در مبارزه با کرونا تا شکست کامل آن را ادامه دهند تا انشا الله شاهد عبور موفق و با کم‌ترین خسارات جانی و مالی از این بحران و بازگشت به شرایط عادی در کم‌ترین زمان باشیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه شادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اصحاب فرهنگ رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در نخستین همایش کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود اظهار کرد: شاهد تهاجم فرهنگی از نوع مرکز و پیرامون در معماری ایران هستیم. دکتر اکبر نصراللهی گفت: معتقدم، معماری، رسانه است؛ چون هم پیام است و هم ابزار انتقال پیام و هم اینکه مخاطبان انبوه دارد.

این استاد دانشگاه افزود: آنچیزی که رسانه، معماری را از سایر رسانه‌ها متمایز می‌کند، استفاده از هنر هم در ابزار یعنی نوع معماری و هم در طراحی و انتشار پیام است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در تشریح تحولات معماری و اثرگذاری و اثرپذیری آن از رشته‌های دیگر، گفت: استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی در معمــاری تــا جایــی پیــش رفتــه اســت کــه مفهــوم جدیدی به نام «مدیاتکچر» را موجب شـده اســت به گونه‌ای که در برج‌ها و ساختمان‌ها اخبــار و اطلاعات بــرای مــردم بــه نمایش گذاشته می‌شود.

وی در اهمیت معماری ابراز کرد: معماری تبلور فرهنگ و تمدن و هنر، روانشناسی و... در هر جامعه است و در طراحی فضای شهری و برنامه‌ریزی نباید از جایگاه مهم آن غلفت شود، اما متاسفانه الان وضع خوبی ندارد و خود ابزار تهاجم فرهنگی شده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه هشدار داد: تهاجم فرهنگی از نوع مرکز پیرامون در معماری به صورت ترویج الگوی معماری از غرب به ایران و تهران به شهرستان‌ها، معماری اسلامی و ایرانی را تهدید می‌کند.

نصراللهی ادامه داد: تقلید کورکورانه و ناشیانه و افراطی از معماری غربی، اختلال در توازان ارتباطاتی و بصری و شبیخون به محیط زیست، حریم‌ها، آرامش، امنیت، زیبایی، توازن، تعادل و معنویت بنا‌ها و غلبه بی‌نظمی، ناهماهنگی، فشار روانی، سیطره مادیت و کمیت به زندگی انسان راموجب است.

وی همچنین اضافه کرد: ساختمان‌های نازیبا و مغایر با فرهنگ مردم، ناهماهنگی بین ابعاد و ارتفاع ساختمان‌ها، الگو‌های طراحی، رنگ‌ها، مصالح و فرم‌های متفاوت و ناهمگون در عناصر دخیل در سیمای شهر، حقوق اجتماعی مردم را نقض کرده است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش‌های دوگانه رسانه در معماری اظهار : سواد معماری حلقه مفقوده، معماری و شهرسازی است؛ این سواد به مردم محدود نیست، معماران، گرو‌های دانشی، استادان و متخصصان این رشته بیش از مردم و مسئولان به آن نیاز دارند و باید این مهارت و توانایی ساخت و عرضه متناسب با زیست‌بوم، فرهنگ و اعتقادات مردم در عین زیبایی و صرفه اقتصادی را داشته باشند.

نصراللهی ادامه داد: رسانه‌ها می‌تواند مروج معماری غرب و عامل اصلی مصرف گرایی و مدگرایی در معماری و در عین حال راهنما و وسیله برون‌رفت از این وضعیت باشند. آن‌ها می‌توانند مردم را برای انتخاب و خرید بنا‌های متاثر از فرهنگ غرب ترغیب کنند و یا مطالبه کننده بنا‌هایی منطبق با فرهنگ ایران و اسلامی و یا ناظر قدرتمند برای مقابله با آشفتگی و آزادی بی حد و حصر در این زمینه باشد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه در پایان از استادان خواست از رسانه‌های کلاسیک، شبکه‌های اجتماعی و همچنین رسانه معماری برای تصویر‌سازی صحیح از رشته‌های معماری و شهرسازی و بالا بردن سواد معماری مردم و تحقق راهبرد‌های بازسازی و بازآرایی، توسعه، تمایز، اقبال اجتماعی و سودمندی آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: گروه کشوری معماری و رسانه آماده است با تشکیل موسسه دانش‌بنیان متشکل از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن دانشگاه را عهده دار شود. 

همایش دو روزه کارگروه کشوری معماری بعد از دو روز بحث کارگروه‌های مختلف در دامغان، امروز در شاهرود با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر در شاهرود به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • برگزاری انتخاباتی باشکوه نیازمند کمک و همراهی اصحاب رسانه است
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس