Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:11:59 GMT

افزایش ۲۰۰ تنی پسماندهای عفونی تهران در دو هفته اخیر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۱۹۸

افزایش ۲۰۰ تنی پسماندهای عفونی تهران در دو هفته اخیر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از افزایش ۲۰۰ تنی پسماندهای عفونی بیمارستان ها در دو هفته گذشته و همزمان کاهش ۴۰۰ تنی پسماند در هفته اول فروردین ماه خبر داد.

صدرالدین علیپور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی میزان ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های اخیر افزایش یافته و این امر به‌خوبی خود را در میزان پسماندهای عفونی و بیمارستانی نشان داده است، گفت: در شرایط معمول روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن زباله بیمارستانی در تهران جمع‌آوری می‌شد که این میزان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به حداکثر میزان خود یعنی ۸۰ تن رسید و در دو هفته گذشته این میزان به ۱۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این افزایش موجب شد تا به‌تازگی ۱۰ ناوگان جدید را برای جمع آوری و انتقال پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها در نظر بگیریم. ۱۰۰ نیروی انسانی نیز مسئولیت این امر را بر عهده دارند.

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا مشکل سازمان با بیمارستان‌ها در خصوص نحوه بسته‌بندی، ضدعفونی و تحویل پسماندهای بیمارستانی حل شده است، گفت: این مشکل همواره وجود داشته است و تنها مختص به یک ماه و نیم گذشته نیست اما از زمان شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم تا با توجه به مشکل موجود، حداکثر تجهیزات بهداشتی را در اختیار کارگرانی که مسئولیت جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی را دارند، قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به کاهش حجم زباله در تهران اشاره و تصریح کرد: در گذشته روزانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن زباله در پایتخت تولید می شد که با اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) این میزان به حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تن کاهش پیدا کرد. با شیوع ویروس کرونا دوباره با افزایش حجم زباله و رسیدن این عدد به ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواجه بودیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: از آن جا که بارها به شهروندان توصیه شده بود عید امسال از تهران خارج نشوند، پیش بینی می کردیم حجم زباله در فروردین ماه امسال چندان کاهش پیدا نکند، با این حال میزان تولید زباله در هفته اول فروردین با ۴۰۰ تن کاهش به روزانه ۶ هزار و ۸۰۰ تن رسید.

علیپور تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در روزهای ابتدایی شیوع ویروس، رهاکردن دستکش‌ها و ماسک‌های احتمالا آلوده در معابر بود که سلامت پاکبانان را به خطر می انداخت. در حال حاضر با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص خودداری از این کار، وضعیت تا حدی بهتر شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسماند عفونی شهرداري تهران کروناویروس بيمارستان پسماندهای عفونی ویروس کرونا شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور