Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:49:58 GMT

تولید پتروشیمی‌های ماهشهر پایدار است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۴۷۹

تولید پتروشیمی‌های ماهشهر پایدار است

خبرگزاری آریا - مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: تولید محصولات شرکت‌های پتروشیمی این منطقه به صورت پایدار در جریان است و شیوع ویروس کرونا تأثیری بر روند تولید نداشته است.
به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا با اشاره به اینکه این منطقه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام‌های چند جانبه‌ای را دنبال کرده که تمامی آن‌ها با همکاری کامل شرکت‌های تولیدی منطقه انجام شده است، افزود: آموزش مستمر و آگاه‌سازی کارکنان، گندزدایی و ضدعفونی ادارات و فضاهای اداری، تریاژ پزشکی از طریق تب‌سنجی و اکسیومتری و غربالگری گروه‌های حساس، تغییر ساعات کار کارکنان منطقه برای کارکنان ستادی و روزکار و به حداقل رساندن آن‌ها از طریق انجام امور به‌صورت دورکاری، کاهش تعداد نیروهای نوبتکار از طریق تغییر در نوع نوبتکاری‌ها، کنترل مبادی ورودی منطقه و ورودی مجتمع‌های پتروشیمی و تعلیق همه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، مراکز تفریحی از اقدام‌های مختلف انجام شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تأکید کرد: با همه این محدودیت‌ها، تولید محصولات شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پایدار و این شرایط تأثیری بر روند تولید نداشته است.
شهیدی‌نیا با بیان اینکه از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا همه توان لجستیکی منطقه در اختیار عملیات ضدعفونی اماکن در سطح شهرستان و شهرک‌های اطراف قرار گرفته که این عملیات بطور مستمر انجام می‌پذیرد.، ادامه داد: تولید آب ژاول از سوی پتروشیمی کارون با تمام توان روزانه بیش از یکصد تن و توزیع رایگان آن در سطح شهرستان و سایر شهرهای استان بنا به درخواست ستاد مدیریت بحران استان از دیگر اقدام‌های موثر صنعت بوده که حتی دامنه آن تا 27 استان کشور نیز گسترش یافته است.
وی با اشاره به اینکه توجه به رفع نیاز سه بیمارستان شهرستان ماهشهر با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از لحاظ تأمین تجهیزات و سایر نیازمندی‌های جاری برای تداوم عملیات مراقبت و درمان و نیز همراهی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رفع نیازهای درمانی استان نیز از جمله اقدام‌های حمایتی صنعت است، گفت: تأمین تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، گان، دستکش و.... برای دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌ویژه نیروهای انتظامی و هلال‌احمر در حد مطلوب انجام پذیرفته است.
وی با اشاره به کمک به اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه در سطح شهرستان و تأمین وسایل مورد نیاز از جمله دستگاه تب‌سنج و در اختیار گذاشتن کمک‌های لجستیک اظهار کرد: پنج هزار بسته حمایتی شامل ارزاق عمومی و مواد بهداشتی به ارزش 25 میلیارد ریال نیز برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تهیه و با کمک دستگاه‌های ذیربط توزیع شد.
مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با قدردانی از تلاش جهادگرانه کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌های شهرستان افزود: با توجه به اقدام‌های اساسی و موثر برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان ماهشهر و براساس اظهارات مسئولان بهداشت و درمان، روند کنترل شیوع بیماری قابل قبول بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شیوع ویروس کرونا سطح شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو

کیومرث اکبری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : شرایط مناسب برای بروز بیماری هوای خنک و مرطوب است که هم اکنون خصوصا در مناطق گرمسیر و معتدل حاکم است و شرایط را برای بیماری‌های گیاهی از جمله زنگ زرد کاملا مهیا کرده است.

وی با بیان اینکه آلودگی این بیماری در مزارع در استان معمولا از مناطق گرمسیر آغاز می‌شود اضافه کرد: امسال از ۱۹ اسفند ماه سال گذشته قبل از آنکه علایم بیماری ظاهر شود نسبت به لزوم مبارزه با این بیماری اطلاعیه‌های لازم صادر شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون در سطح بیش از ۱۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان مبارزه با این بیماری انجام شده است یادآور شد: مبارزه با این بیماری در مناطق گرمسیر هم اکنون در حال انجام است.

اکبری افزود: در نواحی معتدل نیز از حدود یک هفته قبل آلودگی مشاهده شده که برای این مناطق نیز اعلام مبارزه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات مبارزه به ویژه در تمام مزارع آبی و دیم متراکم باید جدی گرفته شود افزود: با توجه به اینکه این بیماری در نواحی گرمسیر و معتدل استان مشاهده شده است به کشاورزان توصیه می‌شود با توجه به تداوم بارندگی‌ها و وجود رطوبت در هوا، پس از مساعد شدن شرایط جوی کشاورزان بلافاصله مبارزه با سموم توصیه شده را انجام دهند.

اکبری ادامه داد: اقدامات ترویجی لازم در زمینه شیوع این بیماری انجام و به اندازه کافی سم در استان تدارک دیده شده است که کشاورزان می‌توانند مبارزه با این بیماری را همزمان با سن مادر نیز انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در مناطق سردسیر هنوز این بیماری در مزارع مشاهده نشده است ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر که همراه با وزش باد نیز است احتمال رسیدن هاگ‌های این بیماری به این مناطق نیز وجود دارد بنابراین باید کشاورزان این مناطق نیز پایش‌های لازم را انجام دهند تا درصورت مشاهده علایم، مبارزه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: شرایط برای طغیان این بیماری در استان مهیا است و کشاورزان باید با جدیت تمام نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

اکبری ادامه داد: چنانچه مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو در استان جدی گرفته نشود، برگ‌های بالایی که تامین کننده مواد غذایی خوشه هستند آسیب خواهند دید و در نتیجه غذاسازی برای خوشه به خوبی انجام نمی‌شود و وزن و اندازه دانه افت خواهد کرد و مزرعه از نظر کمی و کیفی دچار خسارت خواهد شد.

وی تاکید کرد: سهل انگاری کشاورزان برای مبارزه با آفت زنگ زرد در مزارع در کمترین حالت ممکن تا ۷۰ درصد می‌تواند به مزارع خسارت وارد کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • مدیریت درست بارندگی در یزد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو