Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:26:58 GMT

۵۰ کودک زیرپنج سال فراهان از سبدهای غذایی بهره‌مند شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۶۴۱

۵۰ کودک زیرپنج سال فراهان از سبدهای غذایی بهره‌مند شدند

«غلامرضا حافظ کمال» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان دارای  سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی  شهرستان شناسایی‌ شدند واقدامات مراقبتی و درمانی برای آنان کلید خورد.

وی با بیان اینکه ۴۶ کودک  مبتلا به سوء تغذیه سال ۹۷ در این شهرستان شناسایی شده بود اظهار داشت: آمار شناسایی کودکان دارای سوء تغذیه در این شهرستان پارسال نسبت به مدت مشابه قبل  ۹درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فراهان گفت: برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال هرماه به‌صورت میانگین یک میلیون ریال بن کارت خانواده آنان واریز می‌شود.

حافظ کمال افزود: والدین کودکان مبتلا به سوء تغذیه با رقم واریزی باید مواد غذایی مورد نیاز وی را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد امام خمینی (ره)تهیه کنند.

وی اظهار داشت: کمک به رفع سوء تغذیه کودکان طرحی مشارکتی و حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد امام خمینی (ره) است که بر اساس آن بسته غذایی پیشنهاد شده از طرف وزارت بهداشت سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فراهان گفت: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در بازه زمانی ۶ماه، کودکان بهبود یافته  از چرخه دریافت سبد غذایی این نهاد حمایتی خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

حافظ کمال بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم است، افزود: افراد نیکوکار می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوء تغذیه کودکان زیرپنج سال مشارکت کنند.

۲ هزار و ۴۴ خانوار با جمعیت سه هزار و ۶۵۷ نفر در سطح شهرستان فراهان از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)بهره مند هستند.

برچسب‌ها استان مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) تغذیه کودکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کمیته امداد امام خمینی ره تغذیه کودکان استان مرکزی کمیته امداد امام خمینی ره تغذیه کودکان کمیته امداد امام خمینی تغذیه کودکان سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، جلسه هم‌اندیشی در جذب حامیان خارج از کشور با حضور جواد صفاری مدیر کل هماهنگی امور بین‌الملل کمیته امداد کشور ،معافی مدیر کل کمیته امداد مازندران ،معاونان ،مدیران ،روسای ادارات اجرایی وکارشناسان اکرام کمیته امداد استان به صورت ویدئو کنفرانس در ساری برگزار شد .

 میثم معافی با اشاره به اینکه هدف کمیته امداد در جذب حامی توسعه فرهنگ خیر و احسان است گفت:به دنبال ایجاد توسعه مسیر اجتماعی انفاق و کمک به محرومان هستیم که در این راه ایرانیان خارج از کشور سفیران و پرچمداران ما در خارج از مرزهای کشور هستند.

معافی با بیان اینکه با شناساندن فعالیت ها و ایجاد اعتماد در حامیان ایرانی مقیم خارج از کشور می توانیم از این ظرفیت مهم استفاده کنیم  خاطرنشان کرد: ۲۲۰  حامی  ایرانی خارج از کشور ،حمایت از فرزندان ایتام و محسنین (فرزندان غیر یتیم محروم) زیر پوشش حمایتی کمیته امداد مازندران را بر عهده دارند و ماهیانه مبالغی به حساب مستقیم این فرزندان واریز می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • شاهد تحول در خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) بودیم
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی