Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@06:00:14 GMT

یاوری چهارمین مجموعه شعرش را منتشر می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۷۲۷

 به گزارش ایلنا،یاوری درباره جدیدترین اثرش توضیح داد و گفت:«آنیما» در فاصله بین سال های ۱۳۹۷تا ۱۳۹۸ در قالب سپید سروده شده است و به بخش ناهشیار یا درونی راستین انسان اشاره دارد.

این شاعر ادامه داد: بیشتر اشعار این آثار عاشقانه‌هایی  هستند که با استفاده از آنها می‌خواستم مخاطب را درگیر لحظات آنی و ماجراجویانه کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آثار خبری از عشق اساطیری و نگاه زمین به آسمان نیست. همانطور که نظریه‌ی رمانتیسم به موضوع رو در رو شدن و نگاه برابری می‌پردازد در این مجموعه سعی کرده‌ام به ضمیر ناهشیار زن به صورت یک شخصیت مستقل و آزاد نگاه کنم حالتی که گوستاو یونگ روانپزشک و فیلسوف سویسی در بحث و "نظریه‌ی آنیما" به آن دقیق‌تر پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع انسان در این مجموعه بیشتر به چشم می‌خورد، گفت‌: همچنین در این مجموعه به مسئله‌ی زن به شکل یک انسان نگاه کردم تا اینکه جنسیتی برای او قائل باشم. دغدغه‌ام نیز همین بود که انسان را فقط به شکل انسانی ترسیم و از آزادی فردی و لیبرالیسم انسانی دفاع کنم.  بنابراین این رهایی را با عنوان آنیما مطرح کردم تا تکلیف جنسیت را در زبان و مفهوم انسان را در معنا خلاصه کرده باشم.

این شاعر شعرهای «آنیما» را عاشقانه اجتماعی و انسانی دانست و گفت: در این اشعار با کلمات آزاد در بیان معنا خود را درگیر کردم و با اهمیت دادن به زبان به دنبال این هدف بودم که شعر را از لایه‌های درونی عبور داده باشم تا کشف دیگرگونه‌ای برای خودم داشته باشم.

یاوری افزود: شاید این مسیر برای ماندگاری اثر در معنابخشیدن به ذهن مخاطب یاری رسانده باشد و با ساده نویسی، گستردگی مفهوم را برای مخاطب کُند نکرده باشم.

این شاعر در مقایسه اشعار مجموعه «آنیما» با دیگر آثارش گفت: این مجموعه برخلاف سه کتاب دیگرم به عاشقانه‌هایی اشاره دارد که به تلخی‌ها و دردها پایان نمی‌دهد بلکه آغازی دوباره به این جهان نافرجام است و خودم را به عنوان یک جستجوگر بین ماده و معنا قرار داده و در راه رسیدن به مسیر جدید به عبور تن دادم نه اینکه به کمال بیاندیشم.

مجتبی یاوری راد  متولد سال ۱۳۵۵در فریدونکنار  است. تاکنون سه مجموعه شعر «راوی»، «جار» و «سقوط » از این شاعر منتشر شده است و به تازگی مجموعه «آنیما» را در انتشارات سیب سرخ در دست چاپ و نشر دارد.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. 

او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیو‌ها را می‌بینید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تابناک

tags # ایران ، اتباع افغان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد