Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@19:29:09 GMT

کتاب «پیش بینی‌های حکیمانه» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۷۳۹

کتاب «پیش بینی‌های حکیمانه» منتشر شد

خبرگزاری میزان- کتاب پیش بینی‌های حکیمانه؛ که حاوی پیش بینی‌های حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری میباشد توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. تاریخ انتشار: 10:30 - 11 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۹۱۱

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب پیش بینی‌های حکیمانه؛ که حاوی پیش بینی‌های حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری می‌باشد، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این سوال مطرح بشود که چرا ما باید به پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بپردازیم؟ اما باید اذعان کرد با توجه به دیدگاه‌های حکیمانه دو امام انقلاب اسلامی در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و پیش‌بینی‌های مهم و تحقق‌یافته آنان در زمینه‌های سیاسی، می‌توان از بیانات آن دو بزرگوار رهنمود گرفت و جلوتر از زمان حرکت کرد. در واقع از این طریق می‌توان نیاز‌ها و مسائل آینده را شناخت و از هم‌اکنون برنامه‌ها و تدابیر مناسبی را طراحی و امکانات لازم و ضروری را مهیا و از غافلگیری جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی تازه‌های نشر انتشارات شهید کاظمی اینجا کلیک کنید

امام خمینی ره و امام خامنه‌ای در طول حیات پربرکتشان، در مقاطع مختلف، مطالب و مسائلی را پیش‌بینی کرده‌اند که گذشت زمان به بسیاری از آن‌ها جامه عمل پوشانیده است؛ و ان‌شاءالله در آینده نیز کماکان شاهد تحقق باقی‌مانده آن‌ها خواهیم بود.

در این کتاب پیش‌بینی‌های امامین انقلاب اسلامی، در موضوعات مختلف سیاسی ـ اجتماعی گردآوری شده‌اند. در فصل اول به پیش‌بینی‌های تحقق‌یافته امام خمینی ره اشاره‌ای شده و در فصل دوم به پیش‌بینی‌های محقق‌شده امام خامنه‌ای اختصاص داده شده است.

همچنین در فصل سوم نیز آن دسته از پیش‌بینی‌های آن دو بزرگوار را که همگی در انتظار تحقق آن‌ها هستیم، در اختیار مخاطبان گرامی قرار داده شده است.

مجموعا بیش از ۴۰ پیش بینی از امامین انقلاب اسلامی که بیش از ۳۰ فقره از آن‌ها به تحقق رسیده است و ما بقی در صف انتظار هستند.

دربرشی از کتاب میخوانیم:

من هر وقت راجع به برخی از اقدامات این بزرگوار فکر کردم، دیدم همان حکمتی که قرآن درباره‌ی لقمان و سایر پیامبران میگوید، به معنای واقعی در این مرد بود. حکیم، یعنی آن کسی که ماورای این ظواهر، چیز‌هایی را مشاهده میکند که چشم‌های عادی و معمولی، از دیدن آن عاجزند. در مقایسه‌ی با دیگر مردم، مثل پیر مجربی در مقابل جوان خام و تازه وارد است. همین ضرب‌المثلی که شنیده‌اید: «آنچه در آینه جوان بیند/ پیر در خشت خام آن بیند» اشاره به همین نکته است.

ایشان نسبت به دیگران، نسبت به ما‌ها و نسبت به همین مسؤولانی که بودند و بودیم و میدیدیم، واقعاً این‌طوری بود. او همیشه چیزی را در زیر جریانات احساس میکرد و میدید. گاهی انسان، با استدلال به چیزی میرسد؛ ولی او بدون استدلال به آن رسیده بود. واقعاً لطف و الهام خدایی بود. همان‌طور که خودش فرمود، دست قدرتی بود که او را هدایت میکرد.

کتاب «پیش بینی‌های حکیمانه» در قطع رقعی و ۱۵۰ صفحه به کوشش شاکر قوامیان و مهدی مطهری و به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای انتشارات شهید کاظمی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

علم در نگاه رهبر انقلاب، یکی از محورهای مهمّ تمدّن انسانی است و خود از همین منظر تمدّنی و با رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی می‌نگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افقهای جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را وا می‌دارد تا فراتر از فلسفه‌های رایج به دیدگاه‌های ایشان توجّه بیشتری کند.

ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افق‌های جدید انسانی و تمدّنی پرده برمی‌دارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه‌ی تمدّنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار می‌گیرند.

کتاب مورد اشاره در ۱۱ فصل می‌کوشد به واکاوی نظریّه‌ رهبر انقلاب در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد.

کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» نوشته سیّد مهدی موسوی در ۸۳۲ صفحه و در قطع وزیر و با شمارگان ۲ هزار جلد و با بهای ۴۲۰ هزار به زودی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 6097066 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • سی‌وچهار دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در یک نگاه
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند