Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@15:25:40 GMT

فاصله‌گذاری اجتماعی، طرحی کارآمد برای مدیریت کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۸۹۵

فاصله‌گذاری اجتماعی، طرحی کارآمد برای مدیریت کرونا

رضاعلی یوسفی، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی، طرحی موثر در پیشگیری از کرونا است، اظهار داشت: از آنجا که تنها نگرانی مردم این منطقه، ورود مسافرانی است که جهت کار و کسب درآمد به استان های دیگر رفته و اکنون در حال بازگشت هستند، با اجرای طرح، محدودیت هایی برای جلوگیری از مسافرت و ترددهای غیرضرور با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا و تامین سلامت مردم اعمال شد که بازخورد آن در عدم افزایش روند ابتلا به کرونا در این منطقه، قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تیم‌های مراقبتی با همکاری بخشداری، دهیاری‌ ها و اعضای شورای اسلامی روستاها به صورت مداوم فعالیت های بهداشتی را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: تمامی افراد مبتلا به کرونا و نزدیکان آنها زیر نظارت و مراقبت شبکه بهداشت و درمان هستند و آگاهی بخشی های لازم برای رعایت موازین بهداشتی به خانواده های آنها ارائه شده است.

یوسفی افزود: تیم های مراقبتی به صورت مداوم معابر عمومی را ضدعفونی می کنند و تمامی افراد ساکن در روستاهای آلوده به این ویروس تب سنجی شده اند.

رییس شبکه بهداشت رازوجرگلان با بیان اینکه اجرای محدودیت‌های جدید در طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف تامین سلامت مردم است، افزود: از مردم می‌خواهیم تا همچنان با خانه نشینی،  همکاری لازم را داشته و به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا کمک کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا بیستم فروردین جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آن پیش تر اجرا شده‌ و از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این طرح،  تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی تا ظهر یکشنبه ۳۰۱ نفر و تعداد فوتی‌ها نیز به ۳۴ نفر رسیده است که رازو جرگلان،  با ۷ بیمار و عدم افزایش مبتلایان در روزهای اخیر، کمترین آمار ابتلا به کرونا را در استان دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ترکمنستان خراسان شمالی درآمد شبکه بهداشت و درمان شورای اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فاصله گذاری اجتماعی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد

ایسنا/البرز رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: سگ‌های بلاصاحب به دغدغه مدیریت شهری اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، جواد چپردار با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات موجود، مدیریت سگ‌های بلاصاحب کرج را بسیار دشوار کرده است، اظهار کرد: معضل سگ‌های بلاصاحب و سرگردان تنها مختص کرج نیست و امروز به دغدغه مدیریت شهری در اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز نگهداری از این حیوانات در کرج و یک مرکز در فردیس فعال است که ظرفیت آنها قطعا پاسخگوی جمعیت سگ‌های بلاصاحب موجود نیست.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان ساماندهی کامل این سگ‌ها وجود ندارد و باید به سمت کاهش جمعیت آنها پیش برویم که سرعت دهی در عقیم سازی یکی از راهکارهای اثربخش است.

چپردار گفت: هم برای معضل سگ‌های بلاصاحب هم برای سگ گردانی در سطح شهر باید فکری اساسی کرد تا شاهد اتفاقات ناگوار و نارضایتی شهروندان نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت درختانی که باید در فرایند اجرای پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهر جابه جا شوند، گفت: محور برنامه ریزی‌ها بر جابه جایی درختان است و به هیچ وجه تصمیمی برای قطع حتی یک اصله وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • شهر و حیات مدنی