Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:09:51 GMT

مساجد «المکلا» یمن علیه کرونا ضدعفونی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۹۸۱

مساجد «المکلا» یمن علیه کرونا ضدعفونی می‌شوند

ضد عفونی مساجد «المکلا» در استان حضرموت یمن برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «المشهدالعربی»، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شورای انتقالی جنوب استان حضرموت یمن مساجد شهر«المکلا» را ضدعفونی می کند.

 

نیروهای بهداشتی تاکنون مساجد محله های «بویش»، «روکب» و «الحیین» را ضدعفونی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عملیات ضد عفونی مساجد و اماکن عمومی از روزپنج شنبه گذشته آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. «عیدروس قاسم الزبیدی»، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن برای مقابله با ویروس کرونا دستور ضد عفونی مساجد را داده است.

 

پیش از این، مساجد «عدن» یمن نیز برای مقابله با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند. با بستن درهای مساجد، تمامی نمازها اعم از جماعت و جمعه و کلاس‌های دینی و قرآنی نیز تعطیل شد. وزارت اوقاف یمن از مردم خواسته بود برای حفظ جان خود به نصیحت های بهداشتی گوش دهند و در خانه هایشان بمانند.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضدعفونی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یمن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است

نابودی زیرساخت‌های نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی طی ۲۰۱ روزی که از جنگ می‌گذرد و در عین حال، آواره شدن بیش از ۲ میلیون فلسطینی در این باریکه، در کنار نبود کمترین امکانات بهداشتی سبب شده است بیماری‌های مختلف عفونی در میان مردم شیوع پیدا کند. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد اکنون هپاتیت و مننژیت در میان فلسطینیان شیوع پیدا کرده است. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: بیماری‌های عفونی شدید به سرعت در حال گسترش در غزه است، زیرا شرایط غیربهداشتی از جمله آنها سرریز فاضلاب‌های انسانی به داخل خیابان‌ها و کوچه ها، و نیز نبود آب آشامیدنی کافی اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به گسترش عفونت می‌شود.

این وزارتخانه به ویژه بر افزایش هشدار دهنده موارد هپاتیت و مننژیت تاکید کرده و خواستار حمایت فوری از همه نهاد‌های ملی، بین المللی، و بشردوستانه مرتبط با این موضوع شده است. 

پزشکان و امدادگران با توجه به فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در غزه و نیز وضعیت وخیم انسانی به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، نسبت به همه گیری‌های بیماری‌های عفونی هشدار می‌دهند. 

برآورد‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه به بیماری‌های عفونی مبتلا شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور