Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:31:11 GMT

برای سلامت مردم باید و نبایدهای جدی‌تری وضع می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۱۳۲

برای سلامت مردم باید و نبایدهای جدی‌تری وضع می‌کنیم

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: اگر نیاز باشد حتما باید و نبایدهای جدی‌تری را وضع می‌کنیم چرا که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم با سلامت مردم مسامحه کنیم و آن را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «اسحاق جهانگیری» امروز دوشنبه (۱۱ فروردین) در مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور با بیان این که نیاز‌ها اصلی مردم را به اندازه کافی تامین کرده ایم، گفت: فروشگاه‌ها پر از اقلام و مواد مورد نیاز مردم است و مردم از این منظر دغدغه‌ای ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم که در این بخش هم این موفقیت حاصل شود و با مردم همراهی کنند.

 

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شورای عالی امنیت ملی بوده و اختیارات آن ویژه است، ادامه داد: دولت برای حفظ سلامت مردم مصمم است و بر همین اساس از ابتدا مراکز مهم اجتماعات را تعطیل کرد.

 

وی گفت: هیچ کس تصور نمی‌کرد در کشوری با مردم مسلمان و مذهبی، مراکزی مثل حرم حضرت امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س) که از پایگاه‌های اصلی مردم بودند با استقبال و با تدبیر و عقلانیتی که به خرج داده شد و با اولویتی که به سلامت مردم داده شد و این گونه اجتماعاتی که می‌تواند مضر باشد، تعطیل شود.

 

جهانگیری با تاکید بر این که تقریبا بخش اصلی دولت تعطیل است، گفت:جا‌هایی مثل انستیتو پاستور نه تنها تعطیل نیست بلکه دوستان گاهی سه شیفت و ۲۴ ساعته کار می‌کنند و حتی به دلیل نیاز به خانه هم سر نمی‌زنند. جا‌هایی مثل بهداشت و درمان و جا‌هایی که برای زندگی مردم ضروری است فقط آن‌ها فعال نگه داشته شدند.

 

او با ابراز امیدواری به این که با همین روش بتوانیم زنجیره شیوع کرونا را شکست دهیم، گفت: البته اگر نیاز باشد دولت و ستاد مقابله با کرونا و حتما باید و نباید‌های جدی تری را وضع می‌کند چرا که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم با سلامت مردم مسامحه کنیم و آن نادیده بگیریم، موضوع اصلی امروز سلامت مردم است و اینکه ما مطمئن شویم به سلامت مردم آسیبی نمی‌رسد.

 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: هرجا لازم باشد برای حفظ سلامت مردم تصمیم سختی گرفته شود، می‌گیریم که البته این تصمیمات حتما باعث ناراحتی و فشار به عده‌ای می‌شود، ولی آنها باید بپذیرند که سلامت خود و دیگر مردم برای کشور و دولت و نظام مهم است.

 

جهانگیری گفت: برای حفظ سلامت باید تصمیماتی گرفته شود و اگر همراهی شود و با گزارش‌هایی که هست حتما این موفقیت حاصل می‌شود.

 

معاون اول رئیس جمهور از مجموعه کادر فعال در انستیتو پاستور تشکر و قدردانی کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا اسحاق جهانگیری جهانگیری سلامت مردم معاون اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معصومه تکلو با تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی شده گفت: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده ای  مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولا در رسانه های عمومی نیست تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات می باشد که از دو منومر اتیلن گلایکون و  اسید ترفتالیک تحت خلا دما و زمان معین  و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می شود                 

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی ادامه داد:این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاههای داخل و خارج کشور می باشد لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری های یکبار مصرف آب و خروج  ترکیبات فتالات از پلیمر  نمی شود

 تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو  با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک ترین تهدید سلامتی در فرآورده های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد