Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به رغم شیوع کرونا ، انفجار تروریستی امروز پایتخت افغانستان را لرزاند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،  " خلیل اسیر " سخنگوی پلیس تخار امروز اعلام کرد: طالبان شب گذشته به خانه سرپرست فرماندهی پلیس شهرستان " خواجه غار " تخار حمله کردند و این درگیری تا بامداد امروز ادامه یافت که براثر آن سیزده نظامی و یک غیرنظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این حمله سرپرست فرماندهی پلیس شهرستان خواجه غار زخمی و برادرش کشته شد. با رسیدن نیرو‌های کمکی به محل درگیری، طالبان از محل عقب نشینی کردند.
همچنین وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: شش سرباز ارتش براثر درگیری با طالبان در شهرستان " ارغنداب " از توابع استان زابل کشته شدند.

هشدار جدی دولت افغانستان به طالبان
خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان امروز اعلام کرد: نظامیان افغان یک دستگاه کامیون مملو از چهار هزار کیلوگرم مواد منفجره را در شهرستان " غوریان " از توابع استان هرات در غرب افغانستان کشف و ضبط کردند.
همچنین مقامات محلی افغان امروز اعلام کردند: 10 نفر از اعضای طالبان در درگیری با نظامیان افغان در استان‌های قندهار و ارزگان به هلاکت رسیدند.
در پی افزایش حملات طالبان، دولت افغانستان هشدار داده است در صورتی که این حملات کاهش نیابد، عملیات گسترده‌ای برای سرکوب طالبان آغاز خواهد شد.
انفجار امروز شهر کابل پایتخت افغانستان چهار زخمی برجا گذاشت
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: یک خودرو سواری در منطقه " قاضی پلازا " از توابع حوزه نهم امنیتی کابل هدف انفجار بمب مغناطیسی قرار گرفت که براثر آن چهار نفر زخمی و راهی بیمارستان شدند.

طالبان: با هیات دولت افغانستان مذاکره نخواهیم کرد
موج جدید حملات طالبان در حالی صورت می گیرد که روز شنبه طالبان معرفی هیات مذاکره کننده از سوی دولت افغانستان را مخالف توافقنامه صلح با آمریکا خواند و اعلام کرد با آن مذاکره نخواهد کرد.
طالبان معرفی هیات مذاکره کننده از سوی دولت افغانستان را مخالف توافقنامه صلح با آمریکا خواند.
دولت افغانستان پس از رایزنی‌های بسیار، روز گذشته هیات 21 نفری گفت‌وگو کننده با طالبان را معرفی کرد.
اما طالبان در واکنش به این اقدام دولت، اعلام کرد که این هیات از سوی حکومت معرفی شده‌ و این «خلاف موضع اصولی» طالبان و توافق صلح آمریکا با این گر‌وه‌ است.
بر اساس این گزارش، ‏طالبان، اعلام کرد که دولت افغانستان می‌تواند همانند دیگر افغان‌ها به‌عنوان یک طرف در مذاکره شرکت کند.
این گر‌وه، در بیانیه امروز خود تاکید کرد برای رسیدن به صلح دایمی و واقعی، این تیم [هیات مذاکره کننده] باید با موافقت کامل تمامی‌ طرف‌ها تشکیل شود، تا بتواند نماینده تمامی طرف‌ها باشد. اما اکنون دیده می‌شود که دیگر طرف‌ها از تیم اعلام شده رضایتی ندارند.
طالبان همچنین تصریح کرد که با هیاتی گفت‌وگو خواهد کرد که براساس توافقات انجام شده و استانداردهای وضع شده تشکیل شده باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه برای افغانستان تصریح کرد برگزاری نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان باید در هماهنگی با طالبان باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان تصریح کرد هر نشستی که در مورد افغانستان برگزار می‌شود باید با هماهنگی و توافق کابل باشد.

کابلوف با اظهار اینکه سازمان ملل برای برگزاری دور سوم نشست دوحه باید موافقت کابل را داشته باشد، تأکید کرد درغیراین‌صورت این نشست‌ها نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد دولت‌‎های جهان باید به جای استفاده از سازوکارهای تماس چندجانبه، روابط خود را با افغانستان از طریق سازوکارهای دوجانبه حفظ کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، کابلوف تأکید کرد آمریکا باید دارایی‌های مسدود شده افغانستان را آزاد کند، به تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی نظام بانکی این کشور پایان دهد و به مسئولیت‌های خود را در رابطه به بازسازی افغانستان عمل کند.

نماینده ویژه پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد متقی در سال جاری میلادی به مسکو سفر کند.

متقی نیز در این دیدار از موضع حمایتی روسیه در نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قدردانی کرد و بر تقویت بیشتر روابط سیاسی و تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر خارجه طالبان گفت: روابط افغانستان با کشورهای منطقه رو به رشد است و در حال حاضر افغانستان با تمام کشورهای همسایه منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمروسیه: مشکلات افغانستان باید با همکاری کشورهای منطقه حل شود

وی همچنین تأکید کرد واقعیت‌های زمینی کنونی افغانستان باید درک شود و شرایطی در افغانستان وجود ندارد که نیاز به تعیین نماینده ویژه توسط سازمان ملل داشته باشد.

متقی تصریح کرد افغانستان مشغول گفتگو با سازمان ملل است و پس از شفاف‌سازی کافی در مورد دستورکار و ترکیب نشست آینده دوحه موضع خود را برای حضور در آن نشست اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد