Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار روح الامین قاسمی ظهر دوشنبه در خصوص اجرای فاصله گذاری اجتماعی در گلستان اظهارکرد: براساس تدابیر اعلامی، طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از نخستین دقایق جمعه (هشت فروردین ماه) در سطح استان گلستان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت ضرورت تمدید خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از تعامل و همکاری مردم با مدافعان امنیت در اجرای این طرح، گفت: همکاری مردم با پلیس و دستگاه های مجری طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در سطح استان گلستان قابل تقدیر است و امیدواریم با اجرای دقیق و صحیح این طرح بتوانیم ضمن انقطاع در زنجیره انتقال هر چه زودتر از این بحران عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی با اشاره به اینکه همه محورهای اصلی و فرعی منتهی به شهرها تحت کنترل پلیس است، افزود: در این راستا از افرادی که سفر کرده اند درخواست می کنیم تا هرچه زودتر به محل زندگی خود برگردند.

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی ۱۲۷ خودرو در گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تاکنون بیش از ۱۳ هزار ۲۵۲ نفر در ورودی و خروجی شهرهای استان مورد غربالگری قرار گرفته اند.

قاسمی ادامه داد: بر همین اساس ۱۲۷ مورد از رانندگانی که مفاد طرح را نادیده گرفته اند جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده اند و ۱۴ دستگاه خودرو هم توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

وی تاکید کرد: بدون شک پلیس با کسانی که بخواهند در اجرای این طرح خلل وارد کنند برخورد قانونی داشته و ضمن جریمه پنج میلیون ریالی، خودروهای آنان تا یک ماه توقیف خواهد شد.

کنترل ورود و خروج خودروها با ۸۰ تیم پلیسی

قاسمی بیان کرد: حدوداً سه نقطه ورودی اصلی از سایر استان های (مازندران، سمنان و خراسان شمالی) به سمت استان گلستان وجود دارد که موانع لازم ایجاد شده و نیروها برای جلوگیری از ورود به استان حضور دارند.

این مقام ارشد انتظامی استان گلستان از بکارگیری نیروها در ورود و خروج شهرهای استان و پوشش کامل محور های اصلی و فرعی معابر شهرستان ها خبر داد و گفت: کنترل ورود و خروج خودروها با ۸۰ تیم از پلیس در دستور کار قرار گرفته است.

وی توضیح داد: تنها خودروهای بومی حق ورود به شهر ها را دارند و خودروهای غیر بومی تنها حق خروج از شهر ها و برگشت به شهر خود را دارند.

قاسمی به نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی اشاره کرد و گفت: با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو استعلام های لازم صورت می گیرد.

مسدود بودن تفرجگاه ها و پارک ها در روز طبیعت

وی با اشاره به مسدود بودن همه راه های ارتباطی به تفرجگاه ها، پارک ها و مراکز تفریحی استان، بیان کرد: پیش بینی لازم برای کنترل تمامی راه های ارتباطی به تفرجگاه ها و مسدود شدن آنها در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه شده است و با استقرار نیرو از ورود مردم و خودرو به تفرجگاه ها تا پایان طرح جلوگیری به عمل خواهد آمد.

این مقام ارشد انتظامی استان گلستان با اشاره به ممنوع بودن برگزاری هرگونه مراسم، تصریح کرد: در این طرح همه تردد ها به استثنای خودروهای نقلیه باری حامل موادغذایی و سوختی، امدادی، انتظامی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی ممنوع است.

پلمب ۱۴۲ واحد صنفی متخلف

قاسمی گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته و در اجرای طرح، اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان از واحد های صنفی سطح استان به صورت مستقل و تلفیقی با تشکیل ۲۵ تیم و اعزام گشت های کنترلی نسبت به نظارت بر واحدهای صنفی و اماکنی که مجاز به ارائه خدمات در شرایط موجود هستند، اقدام و در این راستا از تعداد ۴۹۶ مجتمع تجاری تفریحی، اقامتی و رستوران ها بازدید که ۱۴۲ واحد متخلف پلمب شده اند.

وی از تعطیلی برخی صنوف غیر ضروری خبرداد و بیان کرد: واحدهای صنفی که مایحتاج ضروری مردمی را تامین می کنند مانند نانوایی ها، سوپر مارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی و غیره فعالیت می کنند و دیگر اماکنی که فعالیت آنها غیر ضروری است تعطیل هستند و اگر کسانی موارد قانونی و بهداشتی را رعایت نکنند با آنان برخورد قانونی می شود.

وی درپایان کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان را مهم دانست و خاطر نشان کرد: امیدوارم عموم مردم با حذف مراجعات و ترددهای غیرضروری خود و ماندن در منزل، به قطع شیوع بیماری کرونا کمک کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان گلستان خراسان شمالی خودرو فرمانده انتظامی استان مواد غذایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زنجیره انتقال استان گلستان بیماری کرونا تفرجگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کاشانی نژاد نماینده تام‌ الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان گلستان گفت : آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در استان آغاز شد.

او افزود : آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه مورخ ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

کاشانی نژاد  گفت : در استان گلستان ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۷ داوطلب زن (۶۳/۱۵ درصد) و ۱۰ هزار و ۲۵ داوطلب مرد (۳۶/۸۵ درصد) هستند.

وی ادامه داد: در مجموع نسبت به آزمون تیرماه پارسال ۱۵۸۲ نفر افزایش داوطلب در استان داریم.

کاشانی نژاد گفت: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی در گروه ریاضی ۱۶۱۲ نفر ، در گروه تجربی ۱۲۲۵۶ نفر، در گروه انسانی ۱۰۸۴۲ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۳۵ نفر و در گروه هنر ۷۵۷ نفر است. 


دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان