Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست مشترک قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه در فرمانداری، از وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرهای استان از جمله اراک و ساوه اظهار رضایت کرد.

وی افزود: دستورالعمل‌ها و برنامه‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی با اهتمام دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مستمر سازمان های مردم نهاد در استان مرکزی به خوبی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی در خصوص تعطیلی و منع تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، گفت: ممنوعیت تردد از درب منازل با قاطعیت اجرا می‌شود و ما اطمینان می دهیم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، استان مرکزی یکی از موفق‌ترین استان‌ها در اجرای این طرح، خواهد بود.

وی تاکید کرد: امروز محدودیت تردد ایجاد شده و فردا و پس فردا هم باید همه رعایت کنند و شهروندان هم همراهی داشته باشند.

استاندار مرکزی گفت:باید طوری عمل شود که تا حد امکان، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی الویت اول نباشد، چرا که هدف طرح، جریمه نیست اما تلاش این است که در همه شهرستان‌ها ضمن رعایت کامل مقررات، کمترین جریمه را داشته باشیم.

آقازاده اظهار داشت: اجرای کامل و موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در واقع موفقیت نظام جمهوری اسلامی است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار مرکزی گفت: این طرح صرفا تعطیلی نیست و ممکن است تا ۲۲ فروردین تداوم یابد ولی به معنای تعطیلی هفته آینده نیست بلکه بیشتر شامل محدودیت تردد و ممانعت از ورود خودروهای غیربومی است.

آقازاده در مورد واحدهای تولیدی نیز گفت: همه واحدهای تولیدی از روز شنبه هفته آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی افزود: هر واحد تولیدی که تمایل داشته باشد می‌تواند از روز شنبه فعالیت خود را شروع کند و ما محدودیتی برای این کار قائل نیستیم.

استاندار مرکزی اضافه کرد: از هفته آینده به تدریج برخی از اصناف استان مرکزی نیز می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر گیرند.

استاندار مرکزی گفت: اتاق اصناف استان باید فهرست واحدهای صنفی برای بازگشایی در روز شنبه آینده را  به قرارگاه پدافند زیستی ارائه کند.

آقازاده از تلاش رسانه‌ها در زمینه اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان مرکزی، قدردانی کرد.

فهرست نویسی برای آغاز مجدد فعالیت واحدهای تولیدی توسط کمیته کارگری استان مرکزی، تدوین و  بررسی پیشنهادات لازم برای بارگشایی مجدد صنوف توسط ستاد تنظیم بازار، جلوگیری از توزیع نذورات در سطح شهرها و روستاهای استان در نیمه شعبان، پیش‌بینی تمهیدات لازم منع تردد وسایل نقلیه توسط فرمانداران در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه و هماهنگی برای تردد خبرنگاران از جمله مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بود.

شمار افراد فوت شده بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان مرکزی تاکنون، به ۸۵ نفر رسیده است.

براساس آخرین آمار، ۳۶ مورد جدید از ابتلا به  کووید۱۹ در این استان مرکزی شناسایی شده که هشت مورد در اراک، ۱۶مورد ساوه و زرندیه، ۲ مورد کمیجان، ۲ مورد در شازند، ۲ نفر در محلات، چهار نفر در دلیجان و خنداب و فراهان هر کدام یک مورد جدید داشته‌اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته و ۲ هزار و ۶۴۰ نفر جان باخته‌اند.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا دستگاه های اجرایی سرماخوردگی نظام جمهوری اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح فاصله گذاری اجتماعی واحدهای تولیدی استاندار مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در فروردین ماه سال جاری متوسط تردد بین استانی ۲ میلیون و ۹۴۹ و ۷۰۳ وسیله نقلیه ثبت شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرتضی شیروانی پنجم اردیبهشت اظهار کرد: از یکم تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد ۲ میلیون و  ۹۴۹ هزار و ۷۰۳ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته، همچنین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: پیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ معادل ۶۹۸ هزار و ۲۴۷ وسایل نقلیه مشاهده شده که در بازه یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در یک‌ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم‌آباد(چم انجیر) و  محور خرم‌آباد_سه راهی چالانچولان (بروجرد)هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی