Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:19:59 GMT

گزارش| گسترده‌تر شدن حلقه شیوع کرونا در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۲۴۳

گزارش| گسترده‌تر شدن حلقه شیوع کرونا در ترکیه

رسیدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به مرز ۱۰ هزار نفر، مقامات سیاسی و بهداشتی این کشور را نگران کرده و تلاش برای تشویق مردم به ماندن در خانه‌ها ادامه دارد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گسترده‌تر شدن حلقه شیوع کرونا در ترکیه،  داغترین موضوع رسانه‌ها، افکار عمومی و فضای مجازی این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رسیدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به مرز 10 هزار نفر، مقامات سیاسی و بهداشتی این کشور را نگران کرده و تلاش برای تشویق مردم به ماندن در خانه‌ها ادامه دارد.
در همین حال عبدالقادر سلوی از تحلیلگران روزنامه حریت که ارتباط نزدیکی با مقامات دولت و حزب عدالت و توسعه دارد، به تازگی اعلام کرده، شخصاً از معاون وزیر امور خارجه کسب اطلاع کرده که سفیر یکی از کشورهای خارجی در آنکارا به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر در قرنطینه قرار گرفته است. او حاضر نشده نام سفیر و کشور را با رسانه‌ها در میان بگذارد.

اعلام آمار و عصبانیت وزیر بهداشت
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در تازه‌ترین گزارش، آمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین آمار افراد فوت شده را با رسانه‌ها و افکار عمومی در میان گذاشت.
بر اساس آمار رسمی، تاکنون 131 نفر از شهروندان ترکیه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادهاند. اما با توجه به این که آمار استانی اعلام نشده، هنوز مشخص نیست که بیشترین تلفات کرونا، مربوط به کدام مناطق و استانهای ترکیه است.

او همچنین اعلام کرده که بر اساس گزارشهای دقیق، شمار کل مبتلایان به کرونا به 9 هزار و 217 نفر رسیده است.
وزیر بهداشت ترکیه خشم و عصبانیت خود را نسبت به اعلام آمارهای جعلی و ساختگی در فضای مجازی نشان داده و اعلام کرد: کسی حق ندارد با آمارهای جعلی و ساختگی به تشویش افکار عمومی دامن بزند. ما قصد پنهان‌کاری نداریم و تمام گزارش‌های دقیق و رسمی در مورد مبتلایان و آمار فوتی را به شکل شفاف با مردم در میان می‌گذاریم.

اعمال محدودیت در ناوگان حمل و نقل عمومی
با آن که ترکیه پروازهای خارجی را متوقف کرده و در مورد پروازهای داخلی نیز محدودیتهای بسیاری به وجود آورده، اما در مورد ناوگان حمل و نقل زمینی هم  دغدغه و نگرانیهای بسیاری وجود دارد.

بر همین اساس، در 3 استان پر رفت و آمد استانبول، آنکارا و ازمیر، قوانین سختگیرانه‌ای در مورد تردد تاکسیها اعمال شده و از دیشب، قانون تردد زوج و فرد برای تاکسیها اجرا  شده است. این چیزی است که تاکنون در ترکیه سابقه نداشته است.

وزیر کشور ترکیه: 95 درصد مردم درخواست برای ماندن در خانه را رعایت می‌کنند

از دیگر سو در مورد سفر اتوبوسهای مواصلاتی بین شهرها نیز محدودیتهایی اعمال شده است. دیروز یک دستگاه اتوبوس در مسیر استانبول به استان شرقی گازی عنتاب متوقف شد.

راننده این اتوبوس به مبلغ 3150 لیره جریمه شد چرا که دو تخلف بزرگ مرتکب شده بود. اول این که برخلاف اعلام رسمی وزارت حمل و نقل، برای تردد در جاده‌ها مجوز لازم را کسب نکرده بود. دوم این که قانون 50 درصد را رعایت نکرده بود. قانون 50 درصد، عبارت از این است که تمام اتوبوسها و وسایل نقلیه عمومی، تنها در صورت کسب مجوز و خالی گذاشتن نیمی از صندلیها میتوانند تردد کنند.

اما این اتوبوس فاصله اجتماعی را رعایت نکرده و  42 مسافر سوار کرده بود که یکی از آنها درجه تب بالایی داشت و به محض توقف اتوبوس، به بیمارستان اعزام شد.

نگرانی در مورد پادگانها و سربازخانهها
قرارگاه مرکزی ناتو در بروکسل بلژیک، جدیداً گزارشی در مورد تهدیدات کرونا در ارتش‌های عضو ناتو تدوین کرده است.

در این گزارش به این موضوع اشاره شده که ابتلا به کرونا در میان نظامیان چند کشور از جمله یونان، قبرس و ایتالیا، به نگرانی‌های قرارگاه مرکزی ناتو دامن زده است.

ترکیه نیز به عنوان یکی از اعضای ناتو در مورد نیروهای مسلح تدابیری اتخاذ کرده و از دو هفته پیش در کلیه پادگان‌ها و سربازخانههای ارتش و ژاندارمری، گروه‌های آموزشی بهداشت با برگزاری کلاسها و دورههای کوتاه مدت، اصول بهداشت فردی و مقابله با کرونا را به نظامیان آموزش می‌دهند.

در همین حال چندین گروهان از نظامیان ارتش و ژاندارمری در چند استان ترکیه به کمک هلال احمر و شهرداری‌ها رفته و در برخی از شهرهای کوچک و روستاهایی که جمعیت سالمند دارند، کارهای روستاییان همچون هیزم شکستن و امورات دیگر را انجام می‌دهند.

نگرانی در مورد زندانیان و جنگ سیاسی احزاب
روزنامه جمهوریت از روزنامه‌های مشهور مخالف دولت اردوغان، امروز در گزارشی به بررسی اهمیت کرونا در زندانها پرداخته و به این موضوع اشاره کرده که ورود کرونا به زندان‌های ترکیه می‌تواند یک فاجعه به تمام معنی بیافریند.

این روزنامه اعلام کرده که چند تن از زندانیان با فرستادن نامه به روزنامه جمهوریت، از سرنوشت خود ابراز نگرانی کرده و گفتهاند با توجه به جمعیت بالای زندانیان و انباشته شدن زندانهای کوچک از زندانی، بیم آن می‌رود که فاجعه روی دهد.

به همین خاطر از این روزنامه خواستند صدای آنها را به گوش مسئولین برساند و اعلام عفو و ترخیص و آزادی زندانیان دور از تبعیض و اهداف سیاسی باشد تا جان زندانیان در خطر نیفتد.
اما در جبهه رسانههای موافق و حامی دولت اردوغان، مواجهه حزبی و سیاسی با موضوع زندانیان ادامه دارد.

مهمت متین ار، از روزنامه‌نگاران حامی اردوغان و از نمایندگان سابق پارلمان ترکیه در مقاله‌ای به بررسی موضوع زندانیان پرداخته و اعلام کرده که درخواست احزاب مخالف برای آزاد کردن برخی زندانیان سیاسی، حتی از ویروس کرونا برای ترکیه خطرناک‌تر است.

این نویسنده حامی حزب حاکم به این موضوع اشاره کرده که اصرار  مخالفین برای آزادی برخی از محکومین پروندههایی همچون شبکه فتح الله گولن، اهداف سیاسی دارد و به دنبال آن هستند تا با سوء استفاده از فضای کرونا و شیوع آن، موجبات یک کودتای دیگر را فراهم بیاورند.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,1414/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ترکیه ویروس کرونا ترکیه کرونا در ترکیه ویروس کرونا اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم بر اثر انفجار مخزن مواد نفتی طعمه حریق شد.

به گزارش صداوسیما، این آتش‌سوزی که وسیع و گسترده گزارش شده به کارخانه‌ها و خیابان‌های مجاور نیز سرایت کرده و هر لحظه بر وسعت آن افزوده می‌شود.

عملیات اطفای حریق در منطقه در حال انجام است و آتش تقریبا مهار شده، ولی مخزن اصلی در حال سوختن است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیرو‌های آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس و تعدادی از مسئولان استان در محل حریق مستقر هستند.

تعداد مصدومان این حادثه تا کنون دو نفر اعلام شده که توسط پرسنل اورژانس قم به مراکز درمانی منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • ادعای اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • (ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا