Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@09:16:11 GMT

هیچ کالای دارای مشابه داخلی وارد کشور نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۲۵۸

هیچ کالای دارای مشابه داخلی وارد کشور نمی‌شود

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه در سال 99 هیچ کالایی که دارای مشابه تولید داخلی است، اجازه واردات نخواهد یافت، گفت: نقش‌آفرینی قدرتمند شبکه‌های خرده‌فروشی، تاب‌آوری بازار را افزایش داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا حسین ندرس خیابانی اظهار کرد: در کنار شبکه‌های خرده‌فروشی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز توانستند در مقاطع مختلف و به ویژه پدیده‌های نوظهوری همچون کرونا نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشند و در یک کلام، تمام مدل‌های مشارکت‌کننده در تنظیم بازار به عنوان حلقه‌های تکمیل‌کننده یکدیگر توانستند مقاومت و تاب‌آوری در مقابل فشار مضاعف تقاضا را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کنار مجموعه سیاست‌هایی که برای تأمین و توزیع در بازار تدوین شده، راه‌اندازی‌ فروش‌های اینترنتی و مجازی نیز توانست علاوه بر اینکه سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را عملیاتی کرده و مردم را به ماندن در خانه تشویق کند، کمک کرد تا مردم به راحتی بتوانند مایحتاج خود را تأمین کرده و از این بحران عبور کنیم.

مدرس خیابانی گفت: امروز مباحث ستاد تنظیم بازار از جنس صرفاً اقتصادی نیست بلکه امروز امنیت ملی کشور در گروی امنیت غذایی است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تنظیم بازار با همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها پیش رفته و بدون همکاری ملی بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، دادستانی کل کشور، وزارت جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، وزارتخانه‌های راه، بهداشت و گمرک قادر به حرکت جدی در مسیر تنظیم بازار نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر صمت ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: سفر آقای رئیسی به پاکستان گام مهم دیگر در جهت اجرای سیاست برقراری و گسترش روابط با همسایگان است. ضمن اینکه در دولت سیزدهم این سیاست موفقیت بسیاری داشته و کارگشا‌ترین و موثر‌ترین سیاست می‌تواند در عرصه اقتصادی ما باشد.

وی ادامه داد: همچنین گام موثر دیگری می‌تواند باشد در جهت گسترش همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی؛ زیرا پاکستان یک کشور اسلامی مهم در جهان است و با توجه به جمعیت مهم ۲۰ میلیونی می‌تواند برای ما مهم باشد. همچنین اقدام مهمی در جهت امنیت منطقه‌ای است. زیرا از پاکستان سوء استفاده‌های زیادی می‌شود و هرچقدر که ما روابط بهتری داشته باشیم امنیت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در این سفر شاهد امضای تفاهم نامه‌های متعددی بودیم که نشان می‌دهد این سفر کاری بود نه اینکه تشریفاتی باشد بلکه وارد گسترش همکاری‌ها شدیم. استقبالی که از رئیس جمهور به عمل آمد از سوی مقامات و مردم پاکستان نشان دهنده زمینه‌های مثبت برای گسترش روابط است، زیرا دو کشور اشتراکات مناسبی در فرهنگ و تاریخ خود دارند و پاکستان نزدیکی بیشتری با ما دارد.

قناد باشی افزود: این سفر یادآور سفر مقام معظم رهبری به پاکستان در زمان ریاست جمهوریشان بود که در آن زمان هم سفری به پاکستان داشتند و نمونه‌های بسیار افتخار آمیزی از روابط دو کشور به نمایش گذاشته شد. البته دو کشور موانعی هم در توسعه روابط خواهند داشت برای مثال کشور‌های غربی قطعا تحمل  این توسعه روابط را ندارند و خواهان اختلاف هستند و در تلاشند تا بدبینی‌هایی ایجاد کنند. باید افکار عمومی به این موارد توجه کنند و بدانند آنچه در قالب تفرقه افکنی دنبال می‌شود بخش زیادی از آن به وسیله کشور‌های غربی دنبال می‌شود که در تلاشند سیاست موفق همکاری با همسایگان ایجاد نشود و در تلاشند تا این را توسط مردم ما دنبال کنند.

وی گفت: پاکستان و ایران هردو کشور همسایه دارای فرهنگ مشترک هستند که امنیت و توسعه هرکدام اثر مسقیمی بر یکدیگر دارد همچنین علاقه مندی‌های دو کشور به همکاری بیشتر خواهد انجامید. یکی از مسائلی که سبب آشنایی بیشتر خواهد شد این است که گردشگری بین دو کشور راه بیفتد. به خصوص گشردشگری نخبگان باعث افزایش روابط دو کشور خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • واردات گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد