Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰۰ مدرسه روستایی استان تا خردادماه به شبکه ملی ارتبارات متصل می‌شوند گفت: تا پایان شهریورماه نیز ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی ارتباطات متصل و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

مصطفی بهی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه پیگیری توسعه زیرساخت ارتباطی، توسعه کاربردی مبنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات را بر اساس سیاست‌های ملی و درون استانی با هدف توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی استان پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات، اتصال شهر و روستاهای استان به شبکه ملی اطاعات و ارتباطات با واحدهای تابعه در استان برنامه‌های خوبی را در سال گذشته رقم زده و برای امسال نیز برنامه‌های خوبی دارد افزود: در حال حاضر در حوزه شهری هر 30 شهر استان در حوزه ارتباطات از وضعیت مطلوبی برخوردار است و در حوزه تلفن ثابت ظرفیت‌های کافی وجود دارد. 

مدیرکل ارتبارات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در حوزه پوشش تلفن همراه در 30 شهر استان خراسان جنوبی پهنای باند ثابت و سیار باهمت بخش خصوصی و شهرک‌های تابعه تدارک دیده شده و پهنای باند ثابت که همان اینترنت پر سرعت  تلفن ثابت است و پهنای باند سیار یا همان اینترنت در بستر موبایل در استان با کمک بخش خصوصی و شرکت‌های تابعه زیر مجموعه این اداره کل رقم خورده است.

اینترنت پرسرعت همه روستاهای گلستان را پوشش می‌دهداینترنت پرسرعت روستایی در 400 نقطه استان اردبیل برقرار می‌شود1200 روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند‌

وی افزود: بستر فیبر نوری و ارائه اینترنت درب منازل سرعت می‌گیرد  که این طرح در حال حاضر در بیرجند، قاین و فردوس قابل بهره‌برداری است و تلاش می‌شود در دیگر شهرهای استان  تا پایان سال رقم خورد. 

بهی با بیان اینکه در حوزه پهنای باند سیار اینترنت پر سرعت تلفن همراه همه شهرهای استان این ظرفیت به خوبی وجود دارد افزود: توسعه زیر ساخت ارتباطی تنها در شهرها کافی نیست و پیرو تاکیدات وزیر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها اهمیت زیادی دارد که این امر با هدف کاهش شکاف بین خدمات جامعه روستایی و شهری، ایجاد توسعه در بستر خدمات اینترنتی، افزایش عدالت اجتماعی رقم خورده است. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‌ها و روستاهای استان بیشترین درخواست روستاییان استان در حوزه ارتباطات بود گفت: در این راستا پیرو مصوبات سفرهای استانی استاندار، درخواست‌ها در چهار حوزه افزایش پوشش تلفن همراه در روستاها، ایجاد اینترنت پرسرعت، ایجاد و توسعه دفاتر پیشخوان، توسعه پوشش تلفن خانگی  مطرح که مصوباتی تعیین شد که بعد از آن پایش‌های لازم انجام و بانک اطلاعاتی روستاهای خراسان جنوبی به روز شد و بسته پیشنهادی پیرو درخواست‌های مردم به وزارت مربوطه ارسال شد که در این راستا با تقویت تلفن همراه در روستاهای استان موافقت شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: وزارت مصوبه با اجرای 90 سایت جدید برای توسعه اینترنت در روستاهای استان خراسان جنوبی موافقت کرد که در این راستا با اجرای این سایت 140 روستا تحت پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند. 

بهی افزود: سیاست وزارت برای شاخص پوشش تلفن همراه روستاهای بالای 100 خانوار است اما با تلاش‌های استاندار و اداره کل ارتباطات فناوری اطلاعات استان این شاخصه را به 60 نفر رساندیم و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان شش ماهه اول امسال رقم خورد تا تمامی روستاهای بالای 60 خانوار استان تحت پوشش  تلفن همراه قرار گیرند. 

وی با اشاره به ارتقای 138 سایت از توبی به فورجی در روستاهای استان خبر داد و اظهار داشت: 70 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان شهریور ماه به شبکه توسعه ملی اطلاعات قرار می‌گیرند و از خدمات آن  بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: این اداره کل در سال گذشته و امسال تنها به توسعه کمی توجه نکرده بلکه شاخصه‌های کیفی در بخش ارتبارات توجه شده و 228 سایت توسعه فیبرنوری در روستاهای استان کلنگ زنی شده که تلاش می‌شود تا پایان سال به اتمام رسد.

وی گفت: در 15 مهرماه سال گذشته در همایش ملی روز روستا 500 مدرسه روستایی استان با همکاری آموزش و پرورش به شبکه ملی ارتبارات متصل شدند و در حال حاضر هم تلاش می‌شود 500 مدرسه روستایی دیگر تا پایان خرداد ماه به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند. 

بهی با اشاره به مشکل اینترنت در ابتدای سال افزود: روزهای ابتدای سال و با شیوع کرونا ویروس در راستای ماندگاری مردم در خانه از سوی وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات برای اینترنت ثابت هدیه در نظر گرفته شد که پیش بینی شده بود شاهد افزایش 50 درصدی مشترکان باشیم اما در حوزه مشترکان شاهد افزایش 100 درصدی بودیم و در این راستا در شروع کار شاهد اختلالات بودیم که موضوع به مخابرات استان مطرح و همکاران نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دادند اما مشکل کشوری بود و تنها در خراسان جنوبی نبود و این هدیه تا هفتم فروردین ماه بود و در حال حاضر ترافیک پهنای باند به  روال  دوران عادی برگشته و مشکلی در بحث اینترنت نداریم.

انتهای پیام /254/ی

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فناوری اطلاعات خراسان جنوبی کل ارتباطات و فناوری اطلاعات روستاهای استان پوشش تلفن همراه روستاهای بالای اینترنت پرسرعت حال حاضر شبکه ملی پهنای باند سال گذشته اداره کل تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  کارشناس هواشناسی گفت: براساس الگوی نقشه های پیش یابی هواشناسی ، از بعدازظهر امروز با نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو استان علاوه بر وزش باد شدید، گردو خاک، وقوع رگبار ، رعدو برق، بارش تگرگ ، برخورد صاعقه و در ارتفاع تشکیل مه تا روز شنبه پیش بینی می شود.

زارعی با بیان اینکه با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه های فصلی قابل پیش بینی است، افزود: احتمال خسارت تگرگ به بخش کشاورزی و احتمال خسارت به قنوات و تاسیسات زیربنایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای شرایط موجود هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده گفت: براین اساس خودداری از سفرهای غیر ضرور، عدم استقرار و صعود به مناطق مرتفع ، خودداری از اتراق، چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی، اطمینان از استحکام سازه های موقت و لایروبی کانالها و آبراهها و دهانه پلها، انتقال نهاده های کشاورزی به مکانهای مسقف و آمادگی نهادهای خدمت رسان مرتبط با مدیریت بحران توصیه می شود.


در شبانه روز گذشته سربیشه و خضری دشت بیاض با حداقل دمای 11 درجه سلسیوس بالای صفر خنک ترین و نهبندان با حداکثر دمای 35 درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شدند. 
تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین 16 و 28 درجه سلسیوس بالای صفر بود. 

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • توسعه ارتباطات سیار با نصب و راه‌اندازی دکل اینترنت سرعت در قلعه خواجه
  • ژاپن بر روی اینترنت نسل۶، ۵۰۰برابر سریع‌تر از نسل۵ کار می‌کند!
  • خیز ژاپن برای اینترنت نسل ۶، ۵۰۰ برابر سریع‌تر از نسل ۵!
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای خراسان جنوبی
  • ورود توده هوای ناپایدار در خراسان جنوبی 
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از عصر امروز
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است