Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:10:44 GMT

منطقه شکار ممنوع نوبهار از جاذبه‌های شهرستان مه‌ولات

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۵۴۶۷

‍‍‍‍‍‍

دریافت 19 MB

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه شکار ممنوع نوبهار شهرستان مه ولات با ۱۷۰ هزار هکتار در ضلع جنوبی شهرستان مه ولات و در مجاورت حوزه استحفاظی شهرستان‌های گناباد، بجستان و بردسکن واقع شده است.

حمید جوانبخت در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: منطقه شکار ممنوع نوبهار در حال حاضر دارای یک پاسگاه محیط بانی در مرکز منطقه بوده و توسط دو نفر نیروی محیط بان به صورت شبانه روزی حفاظت و کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات افزود: این منطقه با توجه به وضعیت اکولوژیکی خاصی که دارد، زیستگاه اصلی دو گونه آهو و هوبره است به طوری که طبق آخرین برآوردها و مستندات موجود، یکی از بهترین زیستگاه‌های پرنده کمیاب و زیبای هوبره در استان و حتی شرق کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از سایر گونه‌های مهم و کمیاب این منطقه می‌توان به روباه شنی، گربه وحشی، گرگ، کفتار، خرگوش وحشی، روباه معمولی، انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر، باقرقره شکم سیاه، کبوتر چاهی، انواع گنجشک سانان، انواع خزندگان شامل انواع مارهای سمی، نیمه سمی و غیرسمی، انواع مارمولک‌ها، بزمچه، اسکینگ ها و سوسمارها اشاره کرد و همچنین انواع جوندگان، انواع پرندگان شکاری نظیر خانواده شاهین‌ها، عقاب طلایی، عقاب شاهی، عقاب صحرایی، انواع سارگپه ها، سُنقرها و… اشاره کرد.

جوانبخت تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری پستانداران منطقه نوبهار، جمعیت آهوی این منطقه ۵۷ رأس شمارش شده که علیرغم مشکلات و کمبودهای عدیده سازمانی، خوشبختانه نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت و چنانچه از لحاظ استانی نگاه بهتری به وضعیت اعتباری و نیرو به این شهرستان شود، در آینده شاهد وضعیت جمعیتی بسیار بهتری از این گونه خواهیم بود و منطقه قابلیت ارتقا به منطقه حفاظت شده را خواهد داشت.

کد خبر 4888516

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان مه ولات حیات وحش سازمان محیط زیست ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا بوشهر شیوع کرونا ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب شهرکرد طرح غربالگری بارش باران ماسک طبی ضدعفونی تردد وسایل نقلیه مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه دردناک برای یک عقاب / واکنش عقاب ماده را ببینید



منبع:پیج gardenbiuty

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکار ماهرانه ماهی توسط عقاب تیزچنگال (فیلم) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو (فیلم) شکار فوق العاده دیدنی عقاب از دریا (فیلم)

دیگر خبرها

  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • شکار جوجه عقاب توسط شاهین و واکنش عقاب‌ها
  • صحنه دردناک برای یک عقاب / واکنش عقاب ماده را ببینید