Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حلوا گردویی یا آغوز حلوای مازندرانی از حلواهای مخصوص مازندران است که در مناسبت های مختلف توسط بانوان مازندران پخته می شود و بی نهایت خوشمزه و خوش طعم است.

پخت حلوا گردویی یا آغوز حلوای مازندرانی از سنت‌های مهم بانوان مازندرانی در اعیاد و جشن‌ها، شب نشینی‌ها و دورهمی‌های مختلف است و نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد و طرز تهیه این حلوای خوش عطر و طعم در ذیل می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم:

برنج                      یک لیوان

شکر                      یک لیوان

گردو پودر شده        یک لیوان

روغن                   ۳ قاشق غذاخوری

آب                         ۴ لیوان

شیره یا دوشاب        ۲/۱  لیوان

طرز تهیه و نحوه پخت:

۱. برای پخت این حلوای خوشمزه در ابتدا برنج را به مدت ۳ تا ۴ ساعت خیس می کنیم و سپس آن را آسیاب می کنیم( البته باید کمی برنج را درشت آسیاب کنیم)

۲. در قابلمه مسی یا نچسب روغن ریخته وبرنج رو اضافه میکنیم وحدود۵ دقیقه  برنج را با شعله کم تفت میدهیم  و باید توجه شود که برنج زیاد تفت داده نشود و شعله زیاد نباشد.

۳. بعد از تفت کوتاه برنج، گردو خرد شده را اضافه میکنیم وحدود۱۰ دقیقه دیگه باهم تفت میدهیم.

۴. در این مرحله مخلوط شکر و آب و دوشاب رو اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم؛ شعله گاز را زیاد کرده و به حد متوسط می رسانیم و هم میزنیم تا ته نگیرد و آنقدر هم می زنیم تا حلوا به روغن بیفتد حدود یک ساعتی زمان می برد و به رنگ قهوه ای تیره در می آید.

۵. این حلوا وقتی به روغن افتاد و زمانی که به ظرف و دست نچسبد آماده است و در این مرحله شعله خاموش میکنیم واجازه میدیم حلوا کمی ازداغی بیفتد .

۶. کف سینی را کمی روغن زده و حلوای داغ را داخل سینی میریزیم وبا دست پهن میکنیم و بعد از سردشدن برش زده و از سینی با چاقو جدا میکنیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران در خانه بمانیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران در خانه بمانیم ویروس کرونا مازندران در خانه بمانیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  یسنا آهنکوب و سوگند بابازاده از بابل و معصومه قدمی از ساری به عنوان بازیکن و سارا آقاجانی از مربیان سازنده و از بازیکنان سابق تیم ملی والیبال، نفرات مازندرانی حاضر در ششمین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی والیبال دختران زیر ۱۸ سال هستند.

دور جدید تمرینات تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختران زیر نظر فاطمه شعبان خمسه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۰ اردیبهشت‌ماه در محل کمپ تیم‌های ملی والیبال آغاز شده است.

مسابقات والیبال قهرمانی دختران زیر ۱۸ سال آسیا از تاریخ ۲۸ خرداد تا سوم تیرماه ۱۴۰۳ در شهر ناخون پاتوم کشور تایلند برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم)
  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • روایتی از رنج دانش آموزان مازندرانی
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • ۴ مازندرانی در اردوی تیم ملی والیبال دختران 
  • روزهای خنک و بارانی در انتظار مازندرانی‌ها
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی