Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:14:33 GMT

ربیعی:اولین وظیفه ملی ما شکستن اتحاد تحریم و کروناست

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۸۰۷

ربیعی:اولین وظیفه ملی ما شکستن اتحاد تحریم و کروناست

«علی ربیعی» روز دوشنبه در اولین نشست خبری با رسانه در سال ۱۳۹۹ که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با تبریک سال نو  اظهارداشت: همیشه پیام نوروز برای ما پیام تغییر است. نوروز برای ما ایرانیان همواره با مفاهیمی مانند حال بهتر، نو شدن و یک شروع جدید بوده است. امسال نوروز ما مقارن شده است با اعیاد بزرگ دینی ما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند عید در هم آمیخته شده است و من از همین جا از فرصت استفاده کرده و اعیاد مبعث و اعیاد شعبانیه را به همه تبریک می گویم.
وی افزود: ما در حالی وارد سال ۹۹ شدیم که سال سختی را در کنار هم پشت سر گذراندیم. چالش‌های بزرگ و بعضا جانگدازی در سال گذشته داشتیم که بزرگترین آن تحریم های بی سابقه آمریکا بود.
ربیعی گفت: ما آموختیم گذر از این چالش ها در گرو سخت کوشی بزرگ ، عقلانیت و مدارا و در کنار هم بودن است. این چالش‌ها ما را به یک خودباوری الهام بخش رساند و بینش تازه ای به ما بخشید که بتوانیم برای سال جدید نقشه راهی اطمینان بخش داشته باشیم.
 سخنگوی دولت افزود: در آغاز سال جدید جهان با چالش مشترک بیماری کوید ـ ۱۹ مواجه هستند اما در ایران این چالش با اتحاد میان تحریم و کرونا مضاعف شده است. اولین وظیفه ملی ما این است که اتحاد تحریم و کرونا را بشکنیم و با خودباوری به میراث رسیده از سال گذشته ایران را به نقطه ای برسانیم که استحقاق آن را به عنوان یک ملت سر بلند، مستقل و پیشرو دارد.
 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری اضافه کرد: اقتضای تحقق این هدف پذیرفتن این واقعیت است که زیستن در سایه تحریم و کرونا مستلزم در پیش گرفتن سبک زندگی جدیدی در مناسبات اقتصادی، روابط اجتماعی و ترتیبات بین المللی است.
وی گفت: در سرآغاز دست یابی به این هدف، دولت سال جدید را بدون تعطیلی و با عزم و اراده ای مضاعف آغاز کرده و تلاش کرده است تا برای مواجهه با چالش ها از همه امکانات ملی بهره بگیرد تا  در کنار هم تحریم‌های ظالمانه را به عقب برانیم و اجازه ندهیم کرونا زندگی ما را مختل کند.

ربیعی با تشریح اقدامات دولت اظهارداشت: امسال دولت بیش از هر دوره دیگری در کنار مردم سال خود را با کار برای مردم آغاز کرد و از همان اولین ساعات سال جدید بدون وقفه همه جلسات دولت برای مبارزه با کرونا و زندگی مردم در جریان بود. سه جلسه ستاد ملی کرونا به ریاست رئیس جمهور، سه جلسه هیئت دولت و یک جلسه  کمیته اقتصادی بررسی تبعات کرونا بر اقتصاد و معیشت مردم برگزارشد. حتی در روزهای تعطیل ۱۲ و ۱۳ فروردین هم جلسات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و دولت تشکیل خواهد شد.
 سخنگوی دولت یادآورشد: در این مدت کارشاسان سیاسی و اقتصادی اجتماعی و سلامت برای تصمیم سازی در کنار دولت قرار داشتند که از همه آنها سپاسگزاری می کنم. در واکنش به بحران کرونا همه دولت های دنیا به دو چالش مواجهند؛ یک در حوزه درمان حفاظت ومراقبت از شهروندان در برابر این بیماری و دوم اتخاذ ساز و کارهایی برای تگناهای اجتماعی و اقتصادی که این بیماری ایجاد کرده است.
 ادامه دارد 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت علی ربیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت علی ربیعی کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا دولت علی ربیعی تحریم و کرونا سال جدید چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ایرباس از تحریم های روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز اتاوا در بسته تحریمی ماه فوریه خود علیه مسکو، عرضه تولیدات غول تیتانیوم روسی وی‌اس‌ام‌پی‌او-آویسما، بزرگترین تولیدکننده تیتانیوم فرآوری‌شده در جهان را ممنوع کرد. این فلز برای صنعت هوافضا مهم و به دلیل استحکام نسبت به وزن آن ارزشمند است.

ایرباس کانادا بدون اشاره به جدول زمانی اظهار کرد: «ایرباس از اعمال تحریم‌های دولت کانادا بر وی‌اس‌ام‌پی‌او آگاه است و مجوز لازم را برای فعالیت‌های ایرباس مطابق با تحریم‌های قابل‌اجرا دریافت کرده است».

در حالی که اتحادیه اروپا به دنبال تشدید درگیری، بین روسیه و اوکراین، در ماه فوریه ۲۰۲۲ مسکو را به‌طور گسترده تحریم کرده اما از قرار دادن وی‌اس‌ام‌پی‌او در لیست سیاه خودداری کرده است. معافیت دولت کانادا برای آزادی عمل ایرباس در واردات جت‌های تولید شده در اتحادیه اروپا و ساخته شده با تیتانیوم روسی ارائه شده است.

ایرباس اعلام کرد که در سال ۲۰۲۲ از تیتانیوم روسی جدا می‌شود و مایکل شول هورن، مدیرعامل دفاع و فضای ایرباس در دسامبر همان سال گفت: «این جدایی چند ماه خواهد بود و به مدت سال نیست».

کد خبر 6087402 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم)
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • (ویدیو) وزش باد شدید باعث شکستن درختان این شهر شد
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • خندان و با انگیزه: رونمایی از اولین نسخه پائز در ایران
  • وزش باد شدید باعث شکستن درختان در ملکشاهی شد
  • تصاویری از شکستن درختان در ایلام به دلیل وزش باد شدید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست