Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@16:14:35 GMT

تولید ماسک‌های N۹۵ در دانشگاه صنعتی اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۶۸۹۰

به گزارش ایسنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات دانش بنیان گسترده، مؤثر و سازنده محققان این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی این دانشگاه، پشتیبانی از فعالیت های مجموعه بهداشت و درمان کشور و نیز حفظ و ارتقاء سلامت و آرامش روانی جامعه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد براتی افزود: در مهمترین اقدام و در یک تعامل بسیار خوب میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری این صنعت، یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین خطوط تولید ماسک N95 در کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال راه اندازی است.

وی به ویژگی های منحصربفرد این خط تولید ماسک اشاره کرد و گفت: تولید روزانه بالغ بر ۲۰ هزار ماسک استاندارد پنج لایه و شش لایه N۹۵ با بالاترین کیفیت، تولید محصول در محیط کاملاً تمیز و ایزوله و بهره گیری از سیستم مکانیزه و سطح اتوماسیون بالا، از جمله خصوصیات بارز این خط تولید است.

براتی، تصریح کرد: کل فرآیند طراحی و ایجاد این خط تولید پیشرفته توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و با محوریت بنیاد حامیان این دانشگاه به انجام رسیده و پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان فروردین ماه به بهره برداری کامل برسد.

راه اندازی خط تولید پارچه های نانو

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان به تلاش های دیگر متخصصان این دانشگاه در حوزه تولید ماسک های استاندارد بهداشتی اشاره کرد و افزود: به همّت متخصصان پژوهشکده های نانوفناوری و زیست فناوری این دانشگاه در شرکت نانوزیست صنعت اهورا، خط تولید پارچه های نانو منطبق با استاندارد N۹۵ طراحی، ساخته و راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، وی ادامه داد: این خط تولید نیز به طور روزانه، پارچه های استاندارد به منظور تولید بیش از ۱۵ هزار ماسک نانو را فرآوری و تولید می کند.

براتی، همّت اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در تولید ماسک های تنفسی را از دیگر تلاش های محققان این دانشگاه در عرصه حمایت از بهداشت و سلامت جامعه برشمرد و اضافه کرد: از نخستین روزهای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته و با همکاری نزدیک شرکت ماهوت اصفهان و شرکت الیاف توانمند صنعتی اصفهان که از دیگر شرکت های رویشی این دانشگاه است، روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ماسک سه لایه مطابق با استانداردهای بهداشتی درحال تولید است.

تولید دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با بهره گیری از پرتو فرابنفش

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به دیگر تولیدات دانش بنیان پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تلاش ها به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس، دستگاه های ارزشمندی را به منظور گندزدایی و ضدعفونی کردن اشیاء مختلف ساخته و به تولید انبوه رسانده اند.

وی اضافه کرد: دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با بهره گیری از پرتو فرابنفش و نیز دستگاه فرابنفش پرتابل با استفاده از فناوری های نوین، دو محصول ارزشمندی است که به طور مجزا و توسط محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

براتی به تلاش های دانشجویان در انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه به منظور تولید گانهای استریل جهت ارائه به کادر درمانی کشور اشاره کرد و افزود: به همّت این دسته از دانشجویان و با همکاری خودجوش تعدادی از دانشجویان داوطلب، روزانه بیش از ۱۰۰ عدد لباس استریل بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می شود.

وی اضافه کرد: این محصولات نیز که با تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تولید می شود، از ابتدای سال جاری و با همکاری بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان، در یکی از کارگاه های دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تولید است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، تولید بیش از هزار بسته محلول ضدعفونی کننده توسط گروه های دانشجویی در حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه، توزیع ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده در تعدادی از مناطق محروم استان و همیاری با گروه های جهادی فعال در حوزه سلامت در اصفهان را نیز از جمله اقدامات دانشجویی در حوزه مسئولیت های اجتماعی دانشگاهیان در این بحران بیان کرد.

وی اضافه کرد: دیگر محققان و دانشگاهیان این دانشگاه درحال انجام فعالیت هایی به منظور کمک به پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از شیوع بیماری کرونا هستند که دستاوردهای آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان دانشکده مهندسی ضدعفونی کننده خط تولید تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان

بعد از اقداماتی که دانشگاهیان کشورهای مختلف به ویژه اروپا برای بایکوت علمی و آکادمیک محققان صهیونیست به دلیل جنگ وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه انجام داده‌اند، هشدارهای زیادی در محافل عبری درباره عواقب این تحریم‌ها مطرح شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در بحبوحه خیزش عظیم دانشجویی در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی که به دانشگاه‌های سراسر جهان گسترش یافته است رسانه‌های عبری درباره تشدید بایکوت علمی و آکادمیک محققان و پژوهشگران اسرائیلی در دانشگاه‌های خارجی هشدار دادند.

رسانه‌های عبری به نقل از «یوآو کیش» وزیر آموزش و پرورش رژیم اشغالگر اعلام کردند که او قصد دارد در اسرع وقت یک طرح عملی برای مقابله با بایکوت آکادمیک اسرائیل در دانشگاه‌های خارجی ارائه کند اما چنین طرحی نیاز به بودجه زیادی دارد.

بعد از آغاز تظاهرات‌های گسترده علیه رژیم اشغالگر به خاطر جنایت‌های وحشیانه آن علیه مردم غزه در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا هشدارهای زیادی درباره اینکه رژیم صهیونیستی با یک بایکوت دانشگاهی بی‌سابقه مواجه شود مطرح شده است.

رسانه‌های عبری در این زمینه اعلام کردند که چنین تحریمی علیه اسرائیل می‌تواند دانشگاه‌های آن را به خطر بیندازد و آسیب شدیدی به اقتصاد اسرائیل وارد خواهد کرد.

پروفسور «مانوئل تراخنبرگ» مدیر موسسه مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته برنامه‌ریزی و بودجه شورای عالی آموزش این رژیم اعلام کرد که روابط بین‌المللی مجرای اکسیژن دانشگاه‌ها و دانشگاه‌ها لوله اکسیژن صنایع و امنیت هستند و اگر بخش آکادمیک آسیب ببیند صنایع اقتصادی و امنیتی نیز به شدت متضرر خواهد شد.

بیداری جهانی و باتلاقی که اسرائیل برای آمریکا ساختبیداری نسل جدید آمریکا و تأثیر آن بر آینده روابط با اسرائیلخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد

وب سایت تایمز اسرائیل نیز اعلام کرد که گزارش اخیر منتشر شده توسط وزارت نوآوری، علم و فناوری اسرائیل نشان می‌دهد که تمایل پژوهشگران دانشگاهی برخی کشورهای اروپایی برای همکاری با همتایان اسرائیلی خود بعد از 7 اکتبر یعنی جنگ غزه تاکنون به شدت کاهش یافته است.

این رسانه عبری تصریح کرد که بعد از گذشت نزدیک به 7 ماه از جنگ، وزارت نوآوری، علم و فناوری در حالی که هیچ برنامه‌ای ندارد می‌گوید که کمیته‌ای را برای مقابله با بایکوت آکادمیک که به رهبری دانشگاهیان کشورهای اروپایی علیه محققان اسرائیلی اعمال شده، تشکیل خواهد داد.

این وب سایت صهیونیستی اعلام کرد که نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد، ایسلند و ایرلند از جمله کشورهای پیشرو در تحریم آکادمیک محققان اسرائیلی هستند و به این لیست باید ایتالیا را هم اضافه کنیم که پیشتر سابقه طولانی و مهم در همکاری دانشگاهی با اسرائیل داشت. همچنین بلژیک نیز در زمره همین کشورها قرار دارد که در جامعه تحقیقاتی اروپا سرآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • «برنامه بی‌واسطه» دستاوردهای محققان دانشگاه آزاد اسلامی را به تصویر کشید
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است