Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:43:17 GMT

کرونا و خاتمی‌

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۰۴۵

کرونا و خاتمی‌

پایگاه خبری جماران: این روزها خبر ابتلاء محمدرضا خاتمی به کرونا که زمانی نماینده نخست مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود دهان به دهان می‌چرخد.

دکتر خاتمی از کسانی نبود که با افتخار و در بوق و کرنا اعلام کند به کرونا مبتلا شده، او پزشکی متخصص است که در گیر و دار نجات دیگران، بیمار شد و مدتی این بیماری را با معالجه در منزل از رسانه‌ها پنهان کرد تا به ناچار در بیمارستان امام‌خمینی با نشانه‌های بیماری ریوی بستری شد و خبرش به گوش‌ها رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئویی از او به شبکه‌های اجتماعی راه یافت که سازمان نظام پزشکی برای ثبت شرح حال تصویری کادر درمان، به عنوان اسناد پزشکی تهیه می‌کرد.

خاتمی‌ها را بیشتر با حوزه سیاست می‌شناسند، در حالی که اینها اهل فرهنگ، علم، ادب و مردم داری هم هستند. پدرشان همان روحانی برجسته‌ای است که تا زنده بود نگذاشت نامش را بر خیابان و میدانی بگذارند.

در این خانواده پزشکان وظیفه شناس و اهل اخلاق و دانش و پژوهش و مدیریت بسیارند، سلوک دینی آنها به گونه‌ای است که خودنمایی به آن راهی نمی‌یابد و ادب فردی آنها با دیگران نمونه است.

من که سال‌ها با برخی از آنها از نزدیک کار کرده‌ام به چنین رفتار و سلوکی احترام می‌گذارم. در تمام این مدت هیچ‌کس درباره آنها حتی طرح سوء استفاده مالی هم نکرد و دیده و شنیده نشد که آنها حتی در روزهای قدرت از اموال عمومی استفاده نابجا کنند.

هرگاه خطری برای کشور در پیش بود آنان چون دیگر شهروندان، صف به صف ایستادند و از آئین و مردم و سرزمین ایران دفاع کردند. اگر جنگ بود در کنار رزمندگان بودند و مجروح شدند و جان باختند اما آن را بر سر زبان‌ها نینداختند، اگر علم بود در علم‌آموزی بیشترین تلاش را داشتند و در رسته‌های علمی و تخصصی درخشیدند و اگر مدیریت بود، دادگرانه و مدبرانه مدیریت کردند.

آنها از اصالت و ادبی کم مانند برخوردارند و آن را دستمایه تظاهر و تفاخر نمی‌کنند و شرافتِ سیادت و تبار اخلاقی و سلوک خیرخواهانه روحانیت را به هیچ بها و بهانه‌ای نمی‌فروشند.

در این بحران پزشکان و پرستاران و کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها و همچنین اصحاب رسانه و وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و مدیریت‌های شهری بسیار کوشیدند و می‌کوشند و برخی جان گرانمایه خود را در این راه نهادند. محمدرضا خاتمی نیز از آن جمله است که حساب خود را از بقیه جدا نکرد. امید که او هم در این راه استوار بماند.

از یاد نبریم ایران اگر ایران شد از برکات وجود زنان و مردانی است که به دور از نام و نشان و هیاهوی زمانه، هر زمان که لازم بود در عرصه حضور یافتند و وظیفه وجدانی و اخلاقی خود را انجام دادند، بی آنکه چندان توجهی به بد و خوب‌گویی این و آن داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا محمدرضا خاتمی احمد مسجدجامعی کرونا محمدرضا خاتمی کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • بانوان ایرانی بر فرضیه‌های غربی خط بطلان کشیدند
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!