Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:53:09 GMT

ائتلاف سعودی مناطقی از صنعا را بمباران کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۷۰۷۱

ائتلاف سعودی مناطقی از صنعا را بمباران کرد

به گزارش خبرنگار المسیره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی دانشکده جنگ واقع در شمال صنعا را شش بار و برخی مناطق دیگر را ۱۵ مرتبه بمباران کردند.

مناطقی چون «عطان»، «النهدین» چهار مرتبه و پایگاه «الدیلمی» و «الحفا» نیز پنج مرتبه توسط جنگنده‌های ائتلاف بمباران شد.

طبق این گزارش جنگنده‌های این ائتلاف همچنان در حال گشت‌زنی بر فراز آسمان پایتخت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که این جنگنده‌ها در استان الحدیده نیز به طور گسترده به پرواز درآمده اند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که نیروهای مسلح یمن روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی موشکی و هوایی ارتش و کمیته های مردمی این کشور روز یکشنبه بزرگترین عملیات را در عمق عربستان انجام دادند و چنانچه محاصره یمن و حملات دولت ریاض ادامه یابد پاسخ های کوبنده تری را دریافت خواهد کرد.

طبق این بیاینه، در عملیات مشترک نیروی موشکی و هوایی نیروهای یمنی، تعدادی از اهداف حساس در ریاض پایتخت دشمن متجاوز سعودی با موشک‌های ذوالفقار و تعدادی هواپیمای «صماد ۳» مورد هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، شیوع ویروس همه‌گیر موسوم به «کووید۱۹» و نگرانی از گسترش آن در یمن که زیرساخت های پزشکی و بهداشتی اش طی ۵ سال جنگ نابود شده است،‌ باعث شده زمزمه‌هایی از برقراری آتش‌بس موقت در این کشور به گوش برسد.

از این رو «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هفته گذشته خواستار توقف فوری همه درگیری‌ها در سراسر جهان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به ویژه د مناطق جنگ‌زده شد.

به دنبال این درخواست، ائتلاف سعودی، دولت مستعفی یمن و نیز انصار الله تمایل خود را برای برقراری آتش بس اعلام و از این درخواست حمایت کردند.

با وجود تمایل ها برای برقراری آتش‌بس در یمن، اما در عرصه میدانی وضع به گونه‌ای دیگر است. به نحوی که  «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه اعلام کرد که تعدادی از جنگنده‌های ائتلاف سعودی بر فراز آسمان صنعا پایتخت این کشور به پرواز درآمده بودند، که سامانه پدافند هوایی «فاطر ۱» ضمن مقابله، آنها را مجبور به ترک حریم هوایی یمن بدون انجام عملیاتی کرد.

برچسب‌ها صنعا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعا صنعا ائتلاف سعودی جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد.

ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آنها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.  

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد : نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهجزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • سفر غافلگیر کننده دبیر کل ناتو به اوکراین
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد