Web Analytics Made Easy - Statcounter

«پورمراد جانی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت مستمر و بازدید تیم‌های گشت امور اراضی در قالب سامانه ۱۳۱ در ایام نوروز، افزود: در این شرایط سخت که سایه ویروس کرونا بحرانی سخت برای دنیا و کشور ما به وجود آورده با حضور مستمر مانع از تعدی افراد سودجو به منابع طبیعی می‌شویم.

وی اظهار داشت: در این وضعیت افرادی سودجو و فرصت‌طلب در فکر ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها هستند که در این راستا با حضور هوشمندانه اکیپ های گشت ویژه اراضی در کل استان همکاران پرتلاش ما هوشمندانه نظارت دقیق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مدت ایام تعطیلات اکیپ های امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور پررنگ خود را بیش از پیش به نمایش گذاشته و برخورد لازم را با این سودجویان فرصت طلب انجام داده اند.

وی اضافه کرد: به محض اطلاع اکیپ های گشت امور اراضی بلافاصله این اکیپ‌ها در محل حاضر و عملیات ساخت و ساز غیرمجاز متوقف می شود.

جانی در ادامه تصریح کرد: برای نمونه در هفته گذشته در حوزه شهرستان کرمانشاه، جوانرود و سرپل ذهاب مواردی که شناسایی شده در اسرع وقت برخورد لازم به عمل آمد.

او گفت: براساس قوانین و مقررات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با افرادی که قصد هرگونه ساخت وساز غیر مجاز را داشته باشند برخورد قاطع خواهد شد و طبق ماده ۱۰ و تبصره‌های این ماده به سرعت نسبت به تخریب و اعاده به وضع قبل ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان خواهد شد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی کرمانشاه وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی کرمانشاه جهاد کشاورزی اکیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس