Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه ای دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:

کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با درایت و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنای نظام مردمسالاری دینی در کشورمان مستحکم‌ شد و با برگزاری همه پرسی در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ ملت ایران بر انقلاب اسلامی خود صحه نهادند و با رای قاطع خود، نظام جمهوری اسلامی را به عنوان نظام سیاسی آینده کشور خود انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملت ایران از همان ابتدای مبارزات خود علیه نظام ستم شاهی با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نوع حکومت مطلوب خود را اعلام کرده بود، اما لازم بود تا این خواسته مشروع به طور رسمی و مشخص و در قالب یک چارچوب معین شکل گیرد.

در روز ۱۰ و ۱۱ فروردین این مهم تحقق یافت و با اعلام رسمی نتایج این همه پرسی در روز ۱۲ فروردین به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی (ره) این روز به نخستین روز حاکمیت جمهوری اسلامی تبدیل شد. روز جمهوری اسلامی نماد تحقق اراده مردم و گره خوردن آن با اسلام بعنوان برنامه عمل زندگی است.

امروز با گذشت بیش از ۴ دهه از آن روز و در حالی‌ که نظام جمهوری اسلامی همه موانع و توطئه‌های پیش‌روی خود را با اتکاء به ذات مقدس ربوبی و به پشتوانه حمایت مردم پشت سر نهاده، گام در راه حرکت به سمت قوی شدن و تقویت اقتدار خود نهاده است.

در این مسیر خطیر که با موانع و مشکلات همراه خواهد بود، بدون تردید آنچه که برطرف کننده همه موانع خواهد بود، حضور مردم در صحنه‌ها و عرصه‌هایی است که برای قوی شدن کشور به این حضور نیاز است.

در طول چهار دهه گذشته اصل مهم مردم سالاری دینی همواره مدنظر بوده و برگزاری انتخابات‌های متعدد برای انتخاب ارکان نظام و اتکای امور به رای مردم، نشان داده که مردمسالاری دینی برای نظام جمهوری اسلامی یک اصل راهبردی و تعیین کننده است.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) و همه شهدای گلگون کفن، دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی را به همه آحاد ملت ایران و رهبر حکیم و الهی جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌کند.

امید است با عنایات و هدایت الهی و تدبیر نظام‌مند شاهد استقرار جامعه اسلامی و دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی باشیم و همه اندیشمندان در این مسیر با همکاری و همفکری رسیدن به اهداف متعالی را تسریع نمایند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای انقلاب فرهنگی 12 فروردین نظام جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا

دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر