Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@11:22:50 GMT

آخرین آمار مبتلایان کرونا در اصفهان تا ۱۱ فرودرین ماه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۸۹۶۹

آخرین آمار مبتلایان کرونا در اصفهان تا ۱۱ فرودرین ماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی آخرین آمار بهبود یافتگان، ترخیص شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان تا 11 فروردین ماه را تشریح کرد.

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا را داشتیم، اظهار کرد: در همین ۲۴ ساعت تعداد ۱۱۵ نفر از افرادی که امکان خروج از بیمارستان را داشتند و حال عمومی آنها مساعد شده بود، ترخیص شدند و برای تکمیل دوره درمان قرنطینه خانگی شده یا به مراکز مراقبتی مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در مجموع اکنون ۸۸۳ نفر افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها وجود دارند، گفت: متأسفانه از این تعداد حال عمومی ۱۷۶ نفر وخیم‌تر از بقیه بیماران بوده و مساعد نیست و این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره روند ابتلاء شهروندان به کرونا ویروس نسبت به هفته‌های گذشته، تصریح کرد: روند افزایشی با شیب ثابت است و تقریباً روزانه تعدادی از همشهریان به مبتلایان کرونا ویروس افزوده می‌شوند و تعدادی هم از بیمارستان‌ها در حال ترخیص هستند.

وی با بیان اینکه این اتفاق یک تفریق مثبت به نفع افزایش موارد ابتلاء به این ویروس است، افزود: ما آرزو داریم روزی برسد که شاهد تعداد موارد بهبود یافته در ابتدا به اندازه ترخیص کرده‌ها باشیم و به مرور روند کاهش موارد ابتلاء اتفاق بیفتد.

نجیمی در مورد وضعیت ابتلاء به این ویروس در استان، خاطرنشان کرد: اما در شرایط کنونی موارد ابتلاء در حال افزایش است و هم چنان شاهد بیشتر شدن آمار موارد ابتلاء به کرونا ویروس در استان هستیم.

وی در توصیه به شهروندان، تصریح کرد: ضروری است که همه مردم این محدودیت‌هایی را که به عنوان فاصله گذاری اجتماعی منظور شده است توجه کنند و علاوه بر اینکه که همه مردم ملزم به رعایت این موارد هستند بایستی با دقت بیشتر و تا حد امکان نسبت به رعایت این موارد حساسیت داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: با پیروی از این دستورات، توجه به فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی و انجام آن می‌توانیم از افزایش روند ابتلاء به این ویروس پیشگیری کنیم.

نجیمی تصریح کرد: به طور یقین این بیماری یک دفعه از بین نمی‌رود و این اتفاق وابسته به مداومت مردم در تکرار رفتارهای بهداشتی است و با رعایت این موارد به مردم اطمینان می‌دهیم در اولین فرصت می‌توانیم از شر این ویروس رهایی پیدا کنیم.

کد خبر 416889

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا ویروس بیماری بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیشگیری از کرونا نکات بهداشتی کووید ۱۹ طرح فاصله گذاری اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق موارد ابتلاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیر صادقی معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی، از تجاری سازی سه محصول نوآورانه که با مشارکت پژوهشکده گوارش و کبد و شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است، خبر داد.

وی افزود: نرم افزار کلین‌آپ به عنوان ابزار تشخیصی، یکی از محصولات نوآورانه پژوهشکده گوارش و کبد است که نمونه خارجی ندارد. این محصول با هدف غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان و بیماری‌های غیر واگیر قلبی و عروقی، کبد چرب و سلامت روان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، خطر ابتلاء به سرطان‌های روده بزرگ که قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان است، سرطان معده، سینه، دهانه رحم، ریه و پروستات توسط این نرم افزار قابل ارزیابی است.

نرم‌افزار کلین‌آپ با به‌کارگیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ابتلاء به این بیماری‌ها را خطرسنجی می‌کند.

صادقی اظهار کرد: کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع نیز تنها محصولی است که به طور همزمان غربالگری معده و روده بزرگ را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این کیت نمونه خارجی ندارد و کاربری آسان، صرفه‌جویی در زمان، امکان استفاده خانگی، پایین بودن قیمت و تفسیر آسان از مزایای آن است.

معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی تصریح کرد: افراد پس از استفاده از نرم افزار کلین‌آپ، در صورت دریافت هشدار و خطرسنجی ابتلاء به بیماری‌های معده و روده بزرگ، می‌توانند برای بررسی دقیق‌تر از کیت کومبو استفاده کنند. این کیت در داروخانه‌ها موجود است.

صادقی در خصوص سومین محصول رونمایی شده، تصریح کرد: فورسپس بیوپسی و سایر تجهیزت مربوط به آندوسکوپی نیز با تکیه بر توان داخلی در پژوهشکده گوارش و کبد تولید شده که دارای استاندارد ISO است.

کد خبر 6091852

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان