Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:21:50 GMT

آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۹۲۹۵

آزمایش واکسن کرونا روی انسان در آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، این شرکت داروسازی  بدون اشاره نام و ویژگی های این واکسن یادآور شد که قراردادی  بالغ بر یک میلیارد دلار با دولت آمریکا برای تامین مالی تحقیقات مربوط به این واکسن امضا کرده است.

 برنامه این شرکت ،  تولید بیش از یک میلیارد دُز از این واکسن است.

شرکت مزبور تاکید کرد که داوطلبان دریافت واکسن را گزینش کرده است و از شهریور ماه آزمایش روی آنها را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا که ابتدا در ووهان چین شیوع یافت، به اکثر کشورهای سراسر جهان سرایت کرده است.

آمریکا در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا در جهان را داراست و اکثر مبتلایان ساکن نیویورک هستند. بیمارستان های نیویورک با کمبود منابع مورد نیاز برای مداوای بیماری کووید – ۱۹ روبه رو شده اند.

شرکت جانسون اند جانسون چندی پیش اعلام کرد که کار روی تولید واکسن کرونا را با همان فناوری استفاده شده برای ساخت واکسن ابولا آغاز کرده است.

اقدامات جهانی به منظور تولید واکسنی برای کرونا که بیش از ۳۴ هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است، جریان دارد. اما کارشناسان هشدار داده اند که آماده شدن این واکسن ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

در نبود واکسن، برخی مقام های بهداشتی داروی ضد ویروسی «رمدیسویر» (Remdesivir) را که به عنوان درمان احتمالی در جریان شیوع ابولا آزمایش می شد، مورد استفاده قرار داده اند.

به گفته «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، این دارو در ایالت واشنگتن برای مداوای بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ مورد مصرف قرار گرفته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا نیویورک ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نیویورک ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا ویروس کرونا نیویورک ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی