Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تقویت نیروی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دستور کار قرار گیرد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانائی در جلسه مشترک کمیته‌های بهداشت و سلامت و تشکل‌های صنفی نظام پزشکی استان سمنان با جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان و کارشناسان اظهار داشت: آمار مبتلایان، بهبودیافتگان و فوتی‌های ویروس کرونا به‌صورت کاملاً شفاف و دقیق همه‌روزه از طرق مختلف به اطلاع و آگاهی عموم مردم استان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بحرانی که این روزها دنیا با آن مواجه شده است افزود: مطالعات و تحقیقات علمی و پژوهشی از سوی کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان در مورد این بیماری آغازشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر اینکه باید از تشویش افکار عمومی پرهیز شود گفت: برای مبارزه با ویروس کرونا نیاز به جلب اعتماد عمومی است.

دانایی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی تمامی کارمندان بهداشتی استان سمنان بیان کرد: لازم است تقویت نیروی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

باورهای غلط در پیشگیری و درمان کرونا/ احتمال ابتلای معتادان به کرونا بیشتر استآیا افراد متضرر از ویروس کرونا مشمول یارانه معیشتی خواهند شد؟

وی افزود: خوشبختانه تاکنون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در مراکز درمانی خود با هیچ‌گونه کمبود و مشکلی در تأمین تجهیزات حفاظت فردی مواجه نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان راه‌اندازی آزمایشگاه ویروس‌شناسی را در استان سمنان ازجمله اقدامات ارزنده برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

دانایی تأکید کرد: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیماران مبتلا به کرونا در استان سمنان لازم است مطب‌های معین در استان سمنان در نظر گرفته شود تا فشار مراجعات بیماران که با تعطیلی مطب‌ها به مراکز و‌ کلینیک‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی استان وارد آمده است، کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در 6 شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان 413 نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که از این تعداد 338 نفر بهبودیافته‌اند.

انتهای پیام/363/ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علوم پزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6089011

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم