Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،کوروش باباییان معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۲۱ پرونده از این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی تهیه و به وزارتخانه ارسال شد.

او افزود: از این تعداد، هشت پرونده مربوط به ثبت میراث فرهنگی ناملموس، شش پرونده مختص ثبت میراث طبیعی، دو پرونده مرتبط با ثبت عاملان میراث ناملموس و پنج پرونده در حوزه آثار منقول تاریخی فرهنگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باباییان اضافه کرد: پرونده‌های ثبت میراث فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری برای ثبت در آثار ملی شامل سرباره (سرواره) بختیاری‌ها، مراسم سینه‌زنی کیچه، فنون پخت نان توچری (برکو) بختیاری، مهارت پخت کوفته در بروجن، فنون بافت سفره آردی، آیین باران‌خواهی و عروسک چمچه گلین، ترکه‌بافی، فنون بافت سبد و فنون کیسه‌بافی است، که به ثبت رسیدند.

او ادامه داد: پرونده‌های ثبت میراث طبیعی چهارمحال و بختیاری برای ثبت در آثار ملی شامل درخت بلوط میهه کوهرنگ، مجموعه درختان باغ خان آورگان بروجن، درخت تاک برنجگان کیار، غار سید عیسی، آبشار شیخ‌علیخان و غار یخی چما کوهرنگ است.

باباییان گفت: درخت بلوط میهه کوهرنگ و مجموعه درختان باغ خان آورگان بروجن در فهرست آثار ملی ثبت شد.

او افزود: همچنین پرونده‌های آبشار شیخ‌علیخان و غار یخی چما کوهرنگ در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی قرار دارد.

باباییان تأکید کرد: پنج اثر استان شامل منبر مسجد جامع شهرکرد، منبر مسجد جامع چالشتر، نسخه خطی تشریح برهان قاطع، درب چوبی مسجد اتابکان امام صادق (ع) شهرکرد و شیر سنگی برجویی لردگان نیز سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار منقول تاریخی فرهنگی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی فهرست آثار ملی میراث ناملموس چهارمحال و بختیاری فهرست آثار میراث فرهنگی برای ثبت ثبت میراث آثار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • جایگاه سوم چهارمحال و بختیاری در صدور پرونده‌های الکترونیکی
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)