Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یک مقام وزارت انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه ۱۱ فروردین گفت علت این تصمیم کاهش مصرف نفت برای تولید برق و کاهش تقاضای داخلی برای نفت در این کشور است.

عربستان که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است قبلا پس از به هم خوردن توافق سه ساله کشورهای اوپک یا سایر تولیدکنندگان به رهبری روسیه اعلام کرده بود که می‌خواهد تولید و صادرات نفتش را بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام سعودی گفت که افزایش صادرات نفت خام «از ماه مه با افزایش حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز شروع خواهد شد.»

عربستان قبلا گفته به آرامکو، شرکت ملی نفت این کشور دستور داده است که در ماه‌های آینده  میزان عرضه نفتش  را به حد بی‌سابقه ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز برساند و از ماه مه بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز صادر کند.

عربستان قصد دارد با استفاده از توان بالای تولیدی‌ و ذخیره مالی‌اش راهبرد «بقای اصلح» را در بازار نفت به اجرا در آورد تا در درازمدت رقبایش را که نفت را با قیمت بالاتری تولید می‌کنند، از دور خارج کند. عربستان بیش از یک دهم نفت خام جهان را تولید می‌‌کند.

قیمت نفت روز دوشنبه به علت نگرانی درباره کاهش تقاضا به علت شیوع ویروس کرونا به شدت سقوط کرد و قیمت نفت خام آمریکا برای مدتی به زیر ۲۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرد و نفت برنت نیز به کمترین قیمتش در ۱۸ سال اخیر رسید.

کد خبر 496614 برچسب‌ها نفت عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت عربستان بشکه در روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاهش قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در کف بازار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است؛ ضمن اینکه دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله می شود.

سیرنزولی قیمت ارز در بازار بعد از نمایش اقتدار نظامی کشورمان در مقابل اسرائیل آغاز و با کاهش تنش ها در منطقه ادامه دار شد.فعالان بازار ارز می گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته های قبل است.

بازاری‌ها می گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین تر خرید کنند.

هم اکنون دلار در کف بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته ولی در کانال‌های تلگرامی طبق روال قبل دلار یکی دو هزار تومان گرانتر قیمت گذاری می شود! دلار تهران الان ۶۲ هزار و ۹۰۰ تومان و هرات ۶۲ هزار و ۲۷۰ تومان قیمت خورده است.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ریزش قیمت‌ها در بازار طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی در هفته‌ آینده بالاست.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899492

دیگر خبرها

  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱