Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:27:49 GMT

شمار مبتلایان کرونا در ترکیه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۳۱۶

شمار مبتلایان کرونا در ترکیه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، براساس گزارش وزارت بهداشت این کشور در ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند تا شمار جان‌باختگان در این کشور به ۱۶۸ تن افزایش یابد.

آنکارا برای مهار کرونا دست به سلسله اقدامات پیشگیرانه زده است، در همین ارتباط رجب طیب اردوغان روز شنبه برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا، دستور توقف تمام پروازهای بین‌المللی در ترکیه را  صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز رفت و آمد شهروندان بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن در ترکیه ممنوع اعلام شد.

رییس جمهوری ترکیه دو هفته پیش نیز از مردم این کشور خواست تا برای مهار کرونا در خانه بمانند و از تردد خودداری کنند.

درپی شیوع موارد ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی، ترکیه سطح تدابیر خود را افزایش داد و در مرحله نخست از شهروندانی که وارد کشور می‌شوند، خواست به مدت ۱۴ روز در خانه  قرنطینه شوند.

با ورود گسترده عمره گزاران به ترکیه در هفته‌های گذشته و رعایت نکردن ۱۴ روزه  قرنطینه از سوی عمره گذاران؛ آنکارا تصمیم گرفت که تمام شهروندانی که از خارج وارد کشور می شوند ۲ هفته تحت قرنطینه دولتی قرار گیرند.

با مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونا در ۱۰ روز گذشته سطح تدابیر پیشگیرانه ترکیه نیز افزایش یافت و این کشور تمام مدارس و دانشگاهها و پس از آن اماکن عمومی تعطیل شد.

اردوغان دو هفته پیش نیز در کمیته عالی مبارزه با کرونا اعلام کرد که یک بسته اقتصادی شامل ۱۰۰ میلیارد لیر را برای جبران تبعات اقتصادی کرونا اجرایی خواهد کرد.

به دستور اردوغان، همچنین تمام نشست‌ها و فعالیت‌ها در فضای بسته و باز علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌ها در ترکیه تا پایان آوریل (۱۲ اردیبهشت) به تعویق افتاده است.  

ویروس کرونا برای اولین بار در ۱۲ دسامبر (آذر - دی ماه) گذشته در چین و در شهر «ووهان» شیوع پیدا کرد، اما پکن به طور رسمی در اواسط ژانویه (دی- بهمن) آن را اعلام کرد.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۷۵۲ هزار  و ۸۵۴ نفر رسید. از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۳۰ نفر جان باخته و ۱۵۸ هزار و ۷۶۹نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا رجب طیب اردوغان ترکیه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا رجب طیب اردوغان ترکیه ویروس کرونا رجب طیب اردوغان ترکیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود

به گزارش تابناک به نقل از موج، پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای شهری تهران در حمایت از مبتلایان و جلب توجه عموم جامعه به تالاسمی رنگ قرمز به خود می‌گیرد.

رنگ قرمزنماد حمایت از مبتلایان به تالاسمی است.

گفتنی است که فدارسیون جهانی تالاسمی برای جلب افکار عمومی از سال ۱۹۹۴ میلادی (۱۳۷۲ شمسی) روز هجدهم اردیبهشت را به عنوان روز جهانی تالاسمی نامگذاری کرده است.

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • شمار قربانیان سیل در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • شمار قربانیان سیل مهیب در کنیا از مرز ۲۲۵ نفر گذشت
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم