Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۹۴ مورد مثبت اعلام شد و جمع کل مبتلایان به کویید ۱۹ به یک هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده به تشریح آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۹۴ مورد مثبت اعلام شد و جمع کل مبتلایان به کویید ۱۹ به  یک هزار و ۵۳۷ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز بنده به بخش‌های کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز سر زده و احساس کردم که مریض‌هایی که بستری بوده با چشمان خود می‌خواهند بگویند که اگر روی تخت بیمارستان هستیم به خاطر در خانه نماندن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره بر اینکه امیدواریم روزهای آتی مراجعه  کمتر شود، افزود: البته به دنبال فاصله گذاری اجتماعی میزان تردد کاهش یافته است ولی همچنان برخی‌ها رعایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دورهمی خانواده ایجاد شود، افزود:  زیرا افرادی که دور هم جمع می‌شود منجر به گسترش ویروس خواهد شد و اگر می‌گوییم حتی دو نفر هم کنار هم نباشد به منظور این است در خانه بمانیم.

صومی تصریح کرد: اگر مراعات شود قطعا می‌توان در روزهای آتی ویروس را ریشه‌کن کرد.

وی با بیان اینکه امروز  ۵۷ نفر مورد مثبت کویید ۱۹ از  تبریز بوده است، گفت:  بعد از تبریز، مرند، اهر، میانه و هریس و سراب جزو مبتلایان  امروز است که البته در بقیه شهرها هم مورد مثبت داریم.

صومی گفت: با طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا توانستیم تا ۸۰ درصد جمعیت غربالگری شود و در این میان  ۱۰۰ هزار نفر علائم کرونا داشته و با غربالگری دوباره به ۶۰ هزار نفر رسید که در حال بررسی و غربالگری و مداوا هستند.

وی  گفت:  درود به افرادی که در خانه نشسته و اجازه ندادند تا ویروس گسترش یابد می‌فرستم و کادر درمان نیز دعاگوی آنها خواهد بود.

صومی متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کرونا ویروس کرونا ویروس رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کویید ۱۹ ریشه کنی کرونا کرونا ویروس بیمارستان تبریز بیمارستان امام رضا بیمارستان سینا سراب میانه مرند قربانی کرونا وادی رحمت مورد مثبت نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد