Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:40:29 GMT

ممانعت از حضور کارمندان مشکوک به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۸۲۸

ممانعت از حضور کارمندان مشکوک به کرونا

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه بانک ها از جمله کانون های پرخطر ابتلا و انتشار ویروس کرونا محسوب می شوند، خواستار افزایش خدمات الکترونیک شد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، در جلسه‌ای با حضور جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بانک‌های کشور برگزار شد، به بیان پیشنهادها و توصیه‌هایی برای کاهش گسترش ویروس کرونا در فضای بانک‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت بانک‌ها به عنوان کانون‌های پرخطر انتقال ویروس خواستار افزایش خدمات الکترونیکی به منظور کاهش حضور مراجعه فیزیکی به بانک‌ها شد.

بیشتر بخوانید: با این سطح همکاری بیماری کرونا پایان نمی‌یابد زالی: کاهش شیوع کرونا بستگی به حجم مداخلات ما دارد

زالی همچنین با اشاره به ضرورت تأمین وسایل حفاظتی در بانک‌ها با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مورد مشاوره از سوی ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برای تشخیص اصالت و کیفیت این تجهیزات برای بانک‌ها اعلام آمادگی کرد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، همچنین بر ضرورت آموزش نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا به کارکنان بانک تاکید کرد.

زالی همچنین در ادامه ایجاد شرایط تهویه مناسب از طریق باز گذاشتن درها و پنجره‌های بانک‌ها و تمهیدات لازم برای ضدعفونی کردن لباس و وسایل مراجعان در بدو ورود را ضروری عنوان کرد.

رعایت  فاصله حداقل ۱.۵ متری مشتریان با کارکنان بانک

وی، حفظ فاصله حداقل ۱.۵ متری مشتریان با کارکنان بانک، به حداقل رساندن زمان استقرار مشتریان در بانک‌ها و محدود کردن تعداد کارمندان در فضای بانک‌ها را تا حد امکان خواستار شد.

ایجاد ساز و کاری در ساعت کاری بانک‌ها برای به حداقل رساندن صرف غذا در بانک توسط پرسنل، آموزش مسائل بهداشتی به نیروهای خدماتی به ویژه در آبدارخانه‌ها، ممنوعیت آوردن وسایل اضافی توسط کارکنان و حذف خودکار مشترک در پیشخوان‌ها از دیگر نکات توصیه شده توسط زالی بود.

وی همچنین بر ضرورت ضدعفونی کردن سطوح بانک از جمله زمین، پیشخوان‌ها، کانترهای دریافت شماره و درهای ورود و خروج بعد از پایان ساعت کاری بانک‌ها تاکید کرد.

ممانعت از حضور کارمندان مشکوک به کرونا

زالی در ادامه خواستار ممانعت از حضور کارکنان بانک‌ها با حداقل علائم سرماخوردگی، تب، سرفه، تنگی نفس، سر درد، علائم گوارشی، قرمزی چشم و کاهش بویایی در بانک‌ها شد.

وی همچنین افزود: به کارمندانی که فردی از اعضای خانواده شأن به کرونا مبتلا شده و یا فوت کرده است باید دو هفته در خانه بمانند، همچنین باید حضور کارکنان بالای ۵۰ سال، زنان باردار و سرپرست خانواده، افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، تنفسی و کسانی که سابقه سرطان و یا پیوند عضو دارند و یا داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند به عنوان افراد آسیب پذیر در بانک به حداقل برسد.

زالی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای آموزش همگانی نکات بهداشتی شد و گفت: علاوه بر اینها باید استفاده از پول نقد را در بانک‌ها به حداقل رساند و در موارد ضروری نیز از کاورهای پلاستیکی برای ارائه پول نقد استفاده کرد.

وی همچنین خواستار تسریع توزیع دستگاه‌های کارتخوان به اصنافی همچون نانوایی‌ها که در حال حاضر فعالیت آنها ضروری است، شد.

تهران از نظر شیوع و میزان ابتلا یکی از کانون‌های کرونا در کشور است

زالی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی استان تهران، کنترل اپیدمی تحت تأثیر دو عامل مداخلات مدیریتی و رفتار مردم است، گفت: در حال حاضر کلان شهر تهران از نظر شیوع، میزان ابتلاء، میزان بیماران بستری و مراجعات بیمارستانی یکی از کانون‌های کوویید ۱۹ در کشور است.

وی، تراکم جمعیت، چگالی بالای حضور، جمعیت شناور و همچنین فرهنگ مردم را از جمله عوامل شیوع بیماری در کلان شهر تهران عنوان کرد و افزود: طبق آخرین نظرسنجی ستاد ۵۱ درصد مردم تهران فکر می‌کنند به کرونا مبتلا نمی‌شوند و ۴۰ درصد نیز اعتقادی به لزوم ماندن در منزل ندارند و با توجه به گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز شیوع بیماری، این آمارها نگران کننده است.

زالی با اشاره به اینکه بانک‌ها از کانون‌های شغلی پر مخاطره از نظر ابتلاء به کرونا محسوب می‌شوند، یادآور شد: با توجه به اینکه تعدادی از پرسنل بانک‌های کشور به علت کرونا در راه خدمت شهید شدند، باید نسبت به حفاظت از نیروهای بانکی و همچنین مشتریان توجه ویژه داشت.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید تهران استان تهران کرونا مشرق تب سرماخوردگی بانک ها سرفه تنگی نفس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا شهر تهران علیرضا زالی بانک کارکنان بانک بیماری کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل ممکن رسیده و عدالت‌محوری سرلوحه کار عملی ما باشد. مردم از پرداخت مالیات ناراحت نیستند اما تبعیض و نوع خدماتی که می‌گیرند از عوامل مهم دلخوری  و ناراحتی مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا مهدوی در دیدار علی کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حاکمیت و دولت برای اجرای طرح‌های عمومی و خدماتی و عمرانی باید منابع پایدار داشته باشد و مالیات یکی از مهمترین و اصلی‌ترین منابع قابل برنامه‌ریزی و پایدار است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: باید تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف به حداقل ممکن رسیده و عدالت‌محوری سرلوحه کار عملی ما باشد. مردم ما از پرداخت مالیات ناراحت نیستند، اما تبعیض و نوع خدماتی که می‌گیرند از عوامل مهم دلخوری  و ناراحتی مردم است. 

وی گفت: در تمامی طرح ها و برنامه‌ها باید افراد ضعیف جامعه نیز به درستی دیده شوند و برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای بهبود زندگی و معیشت ایشان صورت پذیرد. سوخت و بسیاری از منابع و معادن کشور، متعلق به همه و عموم مردم کشور و حتی نسل‌های بعدی است و باید از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

مهدوی درباره حمله موفقیت آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل غاصب گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح کشور نشان داد که با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، به دنبال دفاع از حریم و امنیت مردم کشور است و در تمامی عرصه‌ها برای رفع مسائل و مشکلات مردم از پای نمی‌نشیند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: یکی از کمبودهایی که ما در بخش‌های مختلف شاهد هستیم مدیریت و نیروی کاری قاطع و انقلابی است که برای خدمتگزاری به مردم سر از پا نشناسد و سیره و الگوی شهدای گرانقدر مانند شهید کاوه و شهید سلیمانی، اسوه‌های رفتاری و عملی هستند که نسل‌های بعد از انقلاب آنها را درک کرده‌اند. 

وی بیان کرد: تقوا، جسارت، تعهد، تخصص و پویایی و نشاط از اصولی است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از ما انتظار دارند و ما برای عقب نماندن از حرکت پرشتاب جامعه جهانی به سمت ظهور منجی عالم بشریت و کسب سعادت واقعی باید خود را به عنوان یک سرباز واقعی در ولایت ذوب کنیم و این الگو را تمرین و ترویج کنیم و این تفکر و همراهی و همدلی مردم و مسئولان با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری در کشور است که تاکنون معادلات و نقشه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را نقش بر آب کرده است.

رشد 63 درصدی درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی

علی کریمدادی نیز در این دیدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان و مظلومان عالم نشان داده است که یک پدیده و موهبت الهی برای  مقابله‌ با دشمنان قسم خورده در تمامی جبهه‌ها و مشکل گشایی از زندگی مردم در تمامی عرصه‌ها است تا روحیه جهاد و مقاومت و پویایی و نشاط و حق طلبی و شهادت برای حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق حکومت مهدوی (عج) در زندگی عموم مردم  و جوامع نهادینه شود.

وی با تبیین و گزارش مصارف و هزینه کرد مالیات در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 63 درصد رشد داشته است. از این مبلغ 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها،  128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک‌هزار و 632 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی جهت هزینه کرد در استان واریز شده است.  

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • سومین درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلترگوگل‌پلی/ رونمایی ماهواره‌های جدید تا یکی دو ماه دیگر
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی