Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@18:36:20 GMT

چه کسانی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۰۸۹۲

چه کسانی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجیدرضا حریری در پاسخ به این سوال که آیا دولت‌های مختلف جهان راهبردی واحد در برابر آسیب‌های اقتصادی کرونا دارند، گفت: در چنین شرایطی آنچه که قطعی است، لزوم ورود دولت‌ها به عرصه و حمایت از اقتصاد و اقشار مختلف جامعه‌شان است؛ اما اینکه این شیوه حمایت چگونه اجرایی شود، قطعا بسته به موقعیت اقتصادی هر دولت و شرایط داخلی کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، آنچه که چین اجرایی کرده لزوما با آنچه که در آمریکا اجرا می‌شود یکی نیست. از سوی دیگر برای مثال بسته دو هزار میلیارد دلاری حمایتی دولت از اقتصاد آمریکا با توجه به حجم و گستردگی اقتصاد این کشور حتی می‌تواند از عدد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ما در داخل ایران نیز کوچک‌تر باشد. از این رو نمی‌توان نقشه دولت‌ها برای مقابله با کرونا را ثابت دید یا از آنها الگوبرداری کرد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین، با بیان اینکه در ایران دو قشر و گروه بیشترین آسیب را دیده و نیاز به حمایت دارند، اظهار کرد: یکی از این اقشار، حقوق بگیران ثابت همچون کارگران و کارمندان هستند که با توجه به موقعیت اقتصادی به وجود آمده، احتمال بیکار شدنشان وجود دارد. در چنین موقعیتی، دولت اعلام کرده که به کارفرمایان برای جلوگیری از اخراج نیروهایشان وام می‌دهد. این روش شاید کارایی کم‌تری دارد و احتمال ایجاد فضای رانت را نیز بالا می‌برد. در حالی که اگر روی بیمه بیکاری سرمایه گذاری کنیم، حمایت از کارگران به شکل مستقیم انجام می‌گیرد تا این قشر بتوانند این دوران را پشت سر بگذارند.

حریری ادامه داد: گروه دومی که نیاز جدی به حمایت دارند فعالان در عرصه خدمات هستند. بخش قابل توجهی از اقتصاد ما را بخش خدمات مدیریت می‌کند و اگر ما تولید را دریابیم اما خدمات را فراموش کنیم، عملا اقتصاد ما از حرکت می‌ایستد. شرکت‌های فعال در حوزه‌های توزیع خدمات باید فعال بمانند و در این دوره از آنها حمایت جدی شود.

به گفته وی، کارگران روزمزد، صاحبان مشاغل فصلی و افرادی که درآمد ثابت ندارند و در این دوره آسیب دیده‌اند نیز دیگر اولویت جدی در حمایت‌ها به شمار می‌روند.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در پاسخ به این سوال که آیا منابع مالی دولت، امکان حمایت از این اولویت‌ها را فراهم می‌کند، گفت: دولت ما با توجه به تحریم‌ها و مشکلات، پیش از کرونا نیز با محدودیت منابع مالی مواجه بود و امروز باید دید برای این حمایت چه منابعی فراهم خواهد شد. ما در برخی مشکلات اقتصادی، نیاز به راه حل‌های سیاسی داشتیم و با ورود کرونا این امید وجود دارد که با همدلی و هم‌نظری، تصمیماتی اتخاذ شود که به ورود منابع مالی به کشور و کاهش مشکلات تحت تاثیر این ویروس کمک کند.

پس از همه گیر شدن کرونا، بسیاری از دولتها اعلام کرده‌اند که به منظور جلوگیری از تبعات اقتصادی ناشی از آن، به اقتصادشان منابع مالی جدید تزریق می‌کنند.
در ایران نیز دولت اعلام کرده در کنار برخی تسهیلات، منابع مالی جدیدی را به اقتصاد وارد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد

مهرناز قربان‌پور هنرمند خوشنویس که ۲ اثر از او در نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درآمده است، درباره برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار مهر بیان کرد: نمایشگاه با کیفیت خوبی برگزار شده است. به ویژه در شرایطی که نمایشگاه برگزار کردن کار سختی شده است و انگیزه کافی از سوی هنرمندان وجود ندارد، به همین دلیل در فضای کلاسیک خوشنویسی، کمتر شاهد برگزاری چنین رویدادهایی هستیم و نمایشگاه گروهی با این کیفیت کمتر برگزار می‌شود.‌

وی با تاکید بر اینکه کیفیت برگزاری نمایشگاه توسط بخش خصوصی بسیار محسوس است، گفت: به طور قطع اگر جایی بخواهد از هنرمندان حمایت کند بخش خصوصی است، کسانی که در فروش آثار هنری و گالری‌داری تخصص دارند، هم در برگزاری نمایشگاه موفق‌ترند و هم در فروش آثار می‌توانند موفق‌تر عمل کنند. مطمئناً اگر بخش خصوصی به این عرصه ورود کند، اتفاقات خوبی می‌تواند به لحاظ حرفه‌ای برای هنرمندان بیفتد.

این هنرمند خوشنویس درباره نمایشگاه «روایت باران» توضیح داد: نمایشگاه «روایت باران» از چند جهت متفاوت است؛ اختصاص یک بخش به نمایش آثار قدما جالب توجه است، همچنین از اساتید پیشکسوت آثاری به نمایش درآمده و نشان از گزینش خوب در انتخاب آثار دارد. در مجموع نمایشگاه شسته رفته و خوبی است. مدت‌هاست این اتفاقات کمرنگ شده و نمایشگاه خوب، کم می‌بینیم.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من، خوشنویسی ما ظرفیت بسیار بالایی دارد، هنرمندان خوبی در این عرصه داریم که زحمت بسیاری می‌کشند که نیاز به حمایت دارند. به هر حال وقتی حمایت‌های خوبی از یک هنرمند شود، مطمئناً آثار فاخر و بهتری خلق می‌کند. اما وقتی نه فضایی برای ارایه آثار وجود داشته باشد و نه فضایی برای فروش آن، انگیزه هنرمند کاهش پیدا می‌کند.

قربان پور در پایان گفت: حضور افرادی که تخصص دارند و سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارند، کار بلد هستند و می‌توانند ارایه‌های قوی و حرفه‌ای و خوبی داشته باشند، مغتنم است و مطمئناً چنین حرکت‌هایی به بهبود وضعیت هنر کمک می‌کند.

اولین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» توسط گالری تخصصی هنرهایی ایرانی و اسلامی «ترانه باران» در فرهنگسرای نیاوران برپا شده و تا پایان اردیبهشت همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ دایر است.

کد خبر 6097681

دیگر خبرها

  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • عباس عبدی: قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • عباس عبدی : قانون فرزندآوری به لحاظ مصرف منابع مالی فاجعه است / در دولت جدید با تشدید ناامیدی ، شاهد کاهش دوباره فرزندآوری شدیم
  • آمادگی زیمباوه برای استفاده از توانمندی‌های فناوری ایران
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • رویکرد اصلی دولت حل قاعده‌مند مسئله حقوق و دستمزد است
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد