Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:37:09 GMT

تعرفه‌ ورود و خروج کالا در سال ۹۹ ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۴۸۴

تعرفه‌ ورود و خروج کالا در سال ۹۹ ابلاغ شد

جدول تعرفه‌ و حقوق ورودی کالاهای وارداتی که به تصویب دولت رسیده است، برای اجرا از فروردین سال ۹۹، با امضای معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر اساس این ابلاغ؛ مجموع حقوق گمرکی سود بازرگانی ۴۶۴ ردیف همراه با حذف، ایجاد، اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت فصول کتاب مقررات صادرات و واردات است که به تائید دفتر هیات دولت رسیده است و برای اجرا از اول سال جاری ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا؛ هرکشوری همان‌طور که مرزهای زمینی، دریایی و هوایی دارد،  در اقتصادش هم مرزهایی برای کنترل ورود و خروج ‌کالا درنظر می گیرد؛ در واقع هر کشوری برای ورود یا خروج کالاهای مختلف را از مرزهایش، رعایت قوانینی دارد؛ دلیل آن هم لزوم محافظت آن کشور از اقتصادش است، چرا که ورود بی‌رویه یا خروج بی‌حساب و کتاب کالاها ممکن است باعث بر هم خوردن توازن در اقتصاد آن کشور شود و به گرانی یا کمیابی یک کالا یا بروز تورم در آن کشور منجر شود. در کشور ما نیز قوانینی در این باره وضع شده است که مهم‌ترین آنها قانون صادرات و واردات کالا و آیین‌نامه‌های اجرایی آن است که در سال ۱۳۷۲ در ۴۶ ماده تصویب شد.

متن نامه پیوست است:

 

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 جهش تولید شبکه اجتماعی شاد احمد سعادتمند تعرفه ورود و خروج حقوق گمرکی کروناویروس نوروز 99 جهش تولید شبکه اجتماعی شاد احمد سعادتمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان

تین نیوز

میزان 300 تن کالا مابین دو کشور آذربایجان و ازبکستان جابجا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از Tren news agency، میخائیل جباروف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از رشد قابل توجه در همکاری های حمل و نقل بین دو کشور آذربایجان و ازبکستان خبر داد. این سخنان در مجمع سرمایه گذاری تاشکند و در پانل با موضوع " راه مشترک برای موفقیت: ازبکستان و آذربایجان" مطرح شد.

او در این زمینه افزود: همکاری بین دو کشور در بخش حمل و نقل از دو سال پیش آغاز شد. ما به درک متقابل دست یافته ایم و یک سیاست تعرفه ای ویژه برای اطمینان از شرایط حمل و نقل راحت اعمال کرده ایم. دو کشور می توانند شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشند. در این مدت 300 تن کالا از طریق خطوط جاده ای و ریلی جابجا شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • تعرفه عضویت در باشگاه انقلاب خبرساز شد
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان