Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم مسکین کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مثبت اندیشی را رویکرد و جهت گیری کلی در مورد زندگی دانست و گفت: زمانی که ما به امور زندگی روزمره و طول عمر خود توجه داریم و نسبت به امور و اتفاقات منفی تا حدودی بی تفاوت باشیم و به آن‌ها فکر نکنیم در حال مثبت اندیشی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، برخورداری از تعامل درونی مناسب، حفظ آرامش و خونسردی در زمان با مواجه با تنش‌ها و مسائل زندگی را از دیگر نشانه‌های مثبت اندیشی عنوان کرد و افزود: در واقع تفکر مثبت یکی از شیوه‌های فکر کردن است و فردی که از این شیوه تفکر برخوردار باشد، توانایی نگاه مثبت نسبت به نگرش ها، احساسات، علایق و استعداد‌های خود و دیگران را نیز دارد.

مسکین اظهار داشت: اینگونه افراد توانایی دارند با حفظ آرامش و خونسردی بهترین و عاقلانه‌ترین تصمیم را اتخاذ نمایند، ضمن اینکه افراد مثبت اندیش روابط موفق تری دارند و به جنبه مثبت اتفاقات توجه می‌کند و آن‌ها را در نظر می‌گیرد.

مثبت اندیشی چه تاثیری در زندگی دارد؟

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت درخصوص تاثیرات مثبت اندیشی در زندگی فرد گفت: اینگونه نگرش، زندگی روزمره را معطوف به آینده کرده و فرد را از گذشته نگری منفی و داشتن کنش‌های آنی و لحظه‌ای رها می‌کند.

او بیان کرد: در واقع افکار منفی عامل رفتار‌هایی مانند؛ پرخاشگری، اضطراب، خشم و در نهایت منجر به افسردگی می‌شود، در حالیکه افکار مثبت منجر به امیدواری، آرامش، محبت و اطمینان به اطرافیان خواهد شد.

مسکین در پایان تاکید کرد: با مثبت اندیشی و نگرش‌های خوب است که می‌توان توانمندی ها، اعتماد به نفس و خودباوری را افزایش داده و خود را از احساس حقارت و خود کم بینی ناشی از اندیشه‌های منفی نظیر؛ احساس شکست، بدبختی، بیماری و... مصون کنیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاوره و روانشناسی اخبار فرهنگی مثبت اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما این مسابقه که کار مشترک تلویزیون اینترنتی کتاب و شبکه کودک است هر روز ساعت ۱۶ تا ۱۷ پخش می‌شود.
برنامه و مسابقه تلویزیونی کتاب شیرین با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان با محوریت سه کتاب «بزرگ‌شدن در سپیدان»، «قصه‌های ادواردو» و «خدا و ضرب‌المثل‌ها» طراحی شده و «قصه‌های شاهنامه» نیز به آن اضافه شده است.

میترا لبافی گزارش می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بچگانه صحبت کردن شیرین «نون خ»
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • تالاب پرآب شیرین سو
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود
  • مثبت خبر؛ اخبار خوب هفته در استان سمنان
  • راهیابی تیم «وعده صادق» دانشگاه آزاد ممسنی به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی
  • تمدید مسابقه کتاب شیرین تا روز بزرگداشت فردوسی
  • راه‌های مقابله با کمبود آرامش در زندگی چیست؟