Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلیمانی از آمادگی ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی در سراسر کشور برای پذیرش بیماران کرونا خبر داد و گفت: ۲۰ نقاهتگاه، هر یک با ظرفیت ۵۰۰ تخت بیمارستانی توسط بسیج مستضعفین دایر شده است.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: بسیج مستضعفین از جمله نهادهای مولود انقلاب اسلامی است که در تمام شرایط بحرانی کشور از جمله سیل ، زلزله، جنگ تحمیلی، سازندگی، مبارزه و ریشه کنی بیماری های مختلف خدمات درخشانی را ارایه کرده است که امروز نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا خدمات بی نظیری را ارایه کرده که می توان به تولید روزانه ۳ میلیون ماسک، صدها هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده اشاره کرد که این اقدام بسیج مستضعفین تا حد زیادی توانسته نیاز کشور را به اقلام پزشکی برآورده کند تا جایی که مسئولان وزارت بهداشت و درمان اعلام کردند که نیاز کشور در حال حاضر به اقلام پزشکی همچون ماسک و لباس مورد نیاز پزشکی پاسخ داده شد و هیچ خلاء و کمبودی در این زمینه نداریم در همین رابطه گفتگویی با سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقدامات بسیج مستضعفین در مبارزه با بیماری ها از جمله مبارزه با کرونا بفرمایید؟

بسیج در مبارزه با بیماریها کارنامه درخشانی دارد که از جمله آنها می توان به واکسیناسیون فلج اطفال در دهه ۸۰ اشاره کرد در مبارزه با بیماری کرونا نیز انعقاد قرارداد میان وزارت بهداشت و بسیج مستضعفین را در روزهای اول شیوع این بیماری شاهد بودیم که برون داد این تفاهم‌نامه طرح ملی مبارزه با کرونا بود که قرار شد در سطوح مختلف تعیین شده در غالب بهداشت و درمان و تشکیل تیم های مشترک مداخلات هوشمندانه پزشکی و درمانی را در مبارزه با ویروس کرونا آغاز کنیم که با موفقیت انجام شد.


طرح ملی مبارزه با کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
طرح مبارزه با کرونا بسیج و وزارت بهداشت مورد تایید و تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت و در کشور به سرعت موفقیت های خوبی را کسب کرد که در استانهای گیلان و قم بعنوان اولین استانها اجرا شد و آثار خوبی برجای گذاشت.

در سایه طرح مبارزه ملی با کرونا امروز مسئولان وزارت بهداشت اعلام می کنند که ویروس کرونا را مدیریت کردیم و‌ در حال ورود به مرحله ریشه کنی هستیم که این نتیجه تجربه گرانسنگی است.


بسیج مستضعفین چه خدماتی را در مبارزه با کرونا و تولید اقلام پزشکی مورد نیاز ارایه می کند؟

در این زمینه ها نیز بسیج وارد شد و کادر درمانی بسیج جامعه پزشکی در هر جایی از مراکز درمانی به خصوص استانهایی که اپیدمی بیشتر بود در میدان عمل حضور یافته و داوطلبانه خدمات مورد نیاز را در مناطق کشور ارایه می کند.

در مورد تولید اقلام پزشکی بیش از ۴۰ میلیون ماسک در کارگاه ها با نظارت سازمان غذا و دارو تولید شده که  پس از بسته بندی و استریل در اختیار کادر درمانی و پزشکی قرار می گیرد همچنین بیش از ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی تولید و توزیع شد.

 

آیا بسیج مستضعفین در مورد مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند خدماتی ارایه می کند؟
 پیش از آغاز سال نو ۱۰۰ هزار بسته مواد غذایی و مواد ضدعفونی کننده توسط سازمان بسیج و همچنین ۲۰۰ هزار بسته نیز از طریق خیرین جمع آوری شده و در میان خانواده هایی که مشاغل آنها از کرونا آسیب دیده  و دارای مشاغل روزانه هستند توزیع شد.


با توجه به گستردگی خدمات بسیج این خدمات تا چه زمانی ادامه دارد؟


 در تمام صحنه ها تا پایان و ریشه کنی ویروس کرونا در کنار مردم هستیم تا آرامش به کشور باز گردد.


با توجه به تراکم بیماران کرونا در مراکز بیمارستانی بسیج مستضعفین چه پشتبانی از مراکز درمانی ارایه می کند؟


در مورد فعالیت نقاهتگاههای بسیج در کشور پیش بینی های لازم در این امر صورت گرفته است و نقاهتگاه های سازمان بسیج جامعه پزشکی در کشور در تمام استانها مستقر هستند و بیش از ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی آماده پذیرش بیماران شده و الحمدلله به دلیل اینکه مراکز درمانی پاسخگوی بیماران بودند هنوز نیازی به استفاده از این مراکز به شکل جدی نبوده و فقط در برخی از استانها به صورت محدود بکار گرفته شد و در مجموع کمتر از ۱۰ درصد این ظرفیت بکار رفته است.

 

تعداد نقاهتگاههای بسیج مستضعفین در کشور بفرمایید ؟

۲۰ نقاهتگاه در سراسر کشور توسط بسیج جامعه پزشکی برپا شده که هر نقاهتگاه با ظرفیت ۵۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارایه خدمات مورد نیاز در مبارزه با بیماری کرونا است./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار غلامرضا سلیمانی غلامرضا سلیمانی ویروس کرونا کرونا مبارزه با بیماری بسیج مستضعفین مبارزه با کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا اقلام پزشکی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی هشتم اردیبهشت ماه، در جلسه قرارگاه استانی مساجد استان لرستان، که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، اظهار کرد: ما هر آنچه که داریم از وجود پر خیر و برکت مساجد است، ما باید بتوانیم خدمات مسجد را خوب جلوه دهیم و به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی یک سری تشکیلات مانند پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، در کنار احداث و توسعه مساجد تشکیل شد که بسیار ضروری است و باعث شده به غیر از شرکت در نماز جماعت، جوانان و نوجوانان به واسطه برنامه‌های متنوع به مسجد سوق پیدا کنند.

شاهرخی بیان کرد: مساجد بدون جوانان و نوجوانان و بدون هیئت امنا و کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد، در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مردم و حضور مستمر روحانیان و بسیجیان در محلات، تشکلاتی همچون ستاد تسهیلگری تشکیل شد که توفیقات خوبی در این راستا نصیب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مجموعه امور مساجد استان نیز با صبر و حوصله اقدامات خوبی انجام داده، برنامه‌ها و مصوبات ارزشمندی را در راستای توانمندسازی ارکان مسجد عملیاتی کرده که تشکیل این ستاد و کارگروه دنباله همین موضوع است.

وی تأکید کرد: قرارگاه‌های مساجد باید باعث شود که روز به روز شاهد تغییر و تحول در سطح محلات و جامعه باشیم و انتظار است که با برگزاری چنین جلساتی، ظرفیت‌های استان در جهت رونق امور مساجد ارزیابی و آن‌ها را به کار بگیریم.

شاهرخی افزود: ما جوانان و نوجوانانی داریم که از بابت انقلابی‌گری و عقیدتی و کار جهادی از نسل گذشته اگر جلوتر نباشند عقب‌تر نیستند، در اختیار قرار دادن خدمات آموزشی، پژوهشی، تفریحی و سرگرمی از سوی سازمان‌ها، نهادها و ادارات مختلف به جد باید پیگیری شود، از آنجایی که این قشر از جامعه منبعی برای درآمد ندارند و مشتاقانه برای اوقات فراغت و کارهای فرهنگی مساجد مراجعه می‌کنند، باید این خدمات در اختیار آنان قرار بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان