Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:43:05 GMT

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۲| قیمت طلا ۱۶۱۳ دلار شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۵۶۲

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۲| قیمت طلا ۱۶۱۳ دلار شد

در حالی که به دنبال امیدواری به افزایش فعالیت های اقتصادی چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش یافته و ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا امروز هم شاهد کاهش بود. ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال امیدواری به افزایش فعالیت های اقتصادی چین ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش یافته و ارزش دلار نیز تقویت شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در عین حال بالا بودن تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب شد تا فلز زرد در مسیر ثبت ششمین افزایش قیمت فصلی متوالی خود باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد کاهش به 1613 دلار و 40 سنت رسید. قیمت فلز زرد در سه ماهه نخست امسال شاهد رشد حدود 6.4 درصدی بوده و در ماه مارس نیز حدود 1.8 درصد رشد داشته است. قیمت طلا در بازار امریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1615 دلار و 80 سنت رسید.

استفن اینز، تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی کورپ در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار، بهبود عملکرد اوراق قرضه و افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس موجب افت نسبی قیمت طلا شده است.» وی افزود، رابطه معکوس میان شاخص های بورس و قیمت طلا مجددا در حال برقرار شدن است.

در حالی که سرمایه گذاران خود را برای یک دوره عدم قطعیت طولانی آماده کرده اند و دولت ها ضمن تشدید مقررات قرنطینه اقدامات محرک پولی و مالی را برای مقابله با تاثیرات کرونا در پیش گرفته اند، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی شاهد افزایش بوده است.

به دنبال انتشار آمارهای مثبت از بخش تولیدات کارخانجات چینی که امیدها نسبت به ترمیم فعالیت های اقتصادی را تقویت کرده است شاخص های بورس در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود. در همین حال میزان سوددهی اوراق قرضه بلندمدت دولت آمریکا نیز همراستا با بازارهای بورس شاهد رشد بود. دولت آمریکا در حال مذاکره با شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی برای تولید انبوه تجهیزات مقابله با کروناست.

انتهای پیام/

R1012128/P/S7,85,79/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازارهای بورس طلا امروز ارزش دلار قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۸ تومان داد و ستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز با ۱۴۲ تومان افزایش نسبت به روز کاری قبل، ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان و حواله آن با افزایش ۳۴۸ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری با ۳۹ تومان افزایش قیمت به ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان رسید و حواله درهم ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۹ تومان افزایش داشته است.

کد خبر 6088007 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ |برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد