Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@09:57:01 GMT

همتی خواسته یا ناخواسته دلار را گران می کند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۷۱۵

همتی خواسته یا ناخواسته دلار را گران می کند

ساعت 24- عبدالناصرهمتی در50 روز تازه سپری شده با نوشته ها و سخنانش که سرشار از انتقادهای تند از سیاست آمریکا در برابر ایران و نیز وعده های بی سرانجام برای جلوگیری ازافزایش نرخ تبدیل دلار به ریال است نقش بزرگی - خواسته یا ناخواسته – در افزایش قیمت دلار داشته است.

رییس بانک مرکزی که با ابداع خبرپراکنی با استفاده از واتس آپ روابط عمومی بانک را نیز از صحنه بیرون کرده درتازه ترین وعده های خود خبر داده است بخشی از منابع ارزی که از سوی آمریکا قفل شده آزاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با انتشار این خبرکه صندوق بین المللی پول با درخواست 5 میلیارددلاری وام ایران موافقت کرده است فضای بازار ارز را از فرورفتن در التهاب برای چند روزصیانت کرد. کارشناسان باوردارند خبر پراکنی رییس بانک مرکزی در دومورد یادشده و در باره  نکات دیگر مبنی براینکه قیمت ارزها دربازاررا کنترل خواهد کرد باهدف آرام نگهداشتن بازار ارز بوده است و خود نیز شاید به قوت داوری هایش امیدوار نبوده است. با این همه اما درروز دوشنبه 11 فروردین خبرهاحاکی از رسیدن قیمت هردلار آمریکا به مرز 16500 تومان بود. این افزایش قیمت به این دلیل رخ داد که نهادهای بین المللی ونیزرسانه های جهانی به نقل از مقامهای سیاسی جهان خبردادند آزادسازی منابع ارزی ایران هنوز یک فکر است و به مرحله اجرا نرسیده است. همچنین مخالفت آشکار مقامهای آمریکایی با پرداخت وام از صندوق بین المللی به ایران ونیز افزایش قیمت دلار در بازار آزاد درستی و قوت سخنان رییس بانک مرکزی را مخدوش کرد. بی اعتمادی به حرفهای این مقام اول ارزی ونیز به خبرپراکنی از شبکه های اجتماعی از سوی فعالان اقتصادی و بازیگران بازارارزدر افزایش نرخ تبدیل دلار به ریال ایران نقش مهمی داشته است. کارشناسان و ناظران آگاه باوردارند تولید و انتشار خبر و معرفی آنها به اسم یادداشت از سوی رییس  بانک مرکزی با هدف تسخیر  فضای خبری در تحولات ارزی دست کم در هفته ها و ماههای تازه سپری شده بی اثر شده و بلکه بازتاب منفی نیز داشته است. هیچکس از همتی به عنوان رییس یک نهاد بسیار تخصصی و تاثیر گذار انتظار ندارد در نقش یک سیاستمدار به ویژه در سیاست خارجی نقش ایفاکرده و بنویسد یا سخن بگوید. همتی اما این کاررابه دفعات انجام داده و شان ریاست یک نهادسیاستگذار پولی ومالی را در حد یک منتقد سیاسی پایینکشیده  است. این رخداد موجب شده سایر سخنان و نوشته های ریس بانک مرکزی نیز از زاویه سیاست دیده شود واعتبار کارشناسی اش را از دست بدهد. به نظر می رسد وی که اقتصاددان است بهتر از هرکس دیگری باید بداندعدم تعادل در عرضه و تقاضای امروز و فردای ارز و سبکتر شدن کفه عرضه به افزایش قیمت دلار منجر خواهد شد. انتشار اخبار پی در پی از سقوط قیمت نفت دربازارهای جهانی و نیز سقوط تقاضای نفت وهمچنین جنگ جهانی درتولید بیشتر از تقاضا از سوی روسیه ، عربستان و آمریکا چشم انداز درآمدهای نفت ایران را ناروشن کرده است و این چیزی نیست که از چشم فعالان اقتصادی دوربماند. از سوی دیگر کاهش رشد اقتصادچین وکاهش تقاضا برای برخی محصولات ایران به همراه کاهش قیمت ها ی این محصولا درآمد وعرضه ارز را بازهم مبهم تر کرده است و این عوامل به افزایش قیمت دلار منجر شده است. به نظر می رسد ریاست بانک مرکزی می تواند و باید برای دوره ای درراهبرد خبرپراکنی ونیز روش متقاعد کردن بازار ارز درباره اینکه نرخ ارزها نوسان نخواهند داشت و قیمت ها پایین می آیند تجدید نظر کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: افزایش قیمت دلار بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز

مراسم‌های فرش قرمز هالیوود همواره تداعی گر ثروت، تجمل و لباس‌های حیرت انگیز بوده اند. سلبریتی ها، استایلیست‌ها و طراحان لباس سخت تلاش می‌کنند تا استایلی فراموش نشدنی بسازند که نه تنها نگاه‌ها را به سمت خود بچرخاند، بلکه برای سال‌های پیش رو ترندساز شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه با گران قیمت‌ترین استایل‌هایی که زنان هالیوودی با آن‌ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

۱۰- گوئینت پالترو در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ – ارزش تخمینی: یک میلیون دلار

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۲ با استایلی به یاد ماندنی در مراسم اسکار حاضر شد. او لباس سفید رنگی از برند تام فورد به تن کرده بود که چشم‌ها را به خود خیره ساخت.

او از جواهراتی هم استفاده کرده بود که جلوه‌ی درخشان تری به استایل او داده بود. او دستبندی از برند Anna Hu Haute Joaillerie به دست کرده بود که از ۲،۳۶۸ الماس درست شده بود. این اکسسوری که قیمت آن یک میلیون دلار قیمت داست، درخشش بیشتری به ظاهر پالترو داده بود.

۹- بلیک لایولی در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۸ – ارزش تخمینی: ۲ میلیون دلار

بلیک لایولی در مراسم کت گالای سال ۲۰۱۸ با لباسی خیره کننده از برند ورساچه حضور پیدا کرد. دوخت این لباس که گلدوزی‌های ظریف و دنباله‌ای آبشاری داشت، ۶۰۰ ساعت زمان برده بود. لایولی این لباس را به همراه جواهراتی از برند Lorraine Schwartz، از جمله یک جفت گوشواره‌ی زمرد به ارزش ۲ میلیون دلار به تن کرده بود.

۸- ریانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ – ارزش تخمینی: ۳/۹۷ میلیون دلار

لباس به یادماندنی ریانا از برند Guo Pei در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شد. این لباس زرد رنگ پرزرق و برق که دنباله‌ی حجیمی و گلدوزی‌های ظریفی داشت، توجه میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود جلب کرد. گفته می‌شد این لباس ۳/۹۷ میلیون دلار قیمت داشت.

۷- جنیفر لوپز در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۹ میلیون دلار

جنیفر لوپز در سال ۲۰۱۹ در مراسم مت گالا با لباسی فراموش نشدنی شرکت کرد که از مهره‌های براق ظریفی درست شده بود. او این لباس را به همراه اکسسوری‌های لوکسی از جمله یک سربند جواهرکاری شده و گردنبندی به ارزش ۸/۸ میلیون دلار به تن کرده بود.

۶- آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ – ارزش تخمینی: ۱۰/۱ میلیون دلار

آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ با لباس قرمز رنگی از برند ولنتینو حاضر شد که قیمت آن ۱۰۶،۰۷۵ دلار تخمین زده شده است. او گردنبند الماسی از برند تیفانی هم به قیمت ۱۰ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

۵- ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۰/۶ میلیون دلار

ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ با لباسی از برند ولنتینو حاضر شد که از تور ظریفی درست شده بود و یقه‌ی باز آن گردبند الماس او را به رخ می‌کشید.

۴- بیانسه در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ – ارزش تخمینی: ۱۲ میلیون دلار

بیانسه در سال ۲۰۱۷ با لباس پرزرق و برقی از برند Peter Dundas در مراسم گرمی حضور پیدا کرد. اما در حقیقت، آن گردبند الماس ۱۲ میلیون دلاری اش از برند Lorraine Schwartz بود که نگاه‌ها را به خود خیره ساخت. او انگشتر‌های الماسی هم در دستانش داشت.

۳- کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۸ میلیون دلار

کیت بلاتشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ با لباسی از برد Armani Privé حضور پیدا کرد که به صد‌ها کریستال سواروسکی مزین بود. او این لباس را به همراه یک جفت گوشواره‌ی الماس به تن کرده بود.

۲- لیدی گاگا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۳۰ میلیون دلار

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۹ با لباسی از برند الکساندر مک کویین و گردنبندی از برند تیفانی حضور پیدا کرد که یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد دنیا را دارد. این گردنبند ۳۰ میلیون دلاری استایل لیدی گاگا را به خوبی تکمیل کرده بود.

۱- کری آندروود در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ – ارزش تخمینی: ۴۱ میلیون دلار

کری آندروود، خواننده‌ی مشهور آمریکایی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ با لباسی از برند روبرتو کاوالی حضور پیدا کرد که گلدوزی‌های ظریفی داشت. او یکی گردنبند الماس نیز به قیمت ۳۱ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی