Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:20:44 GMT

مشارکت ۹۰ درصدی مردم استان در طرح غربالگری

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۷۸۳

مشارکت ۹۰ درصدی مردم استان در طرح غربالگری

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: طرح غربالگری بیماری کرونا در همه شهرستان‌ها به غیر از زنجان که ۷۰ درصد بوده، به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده که فقط ۳۱ درصد مردم خود در این طرح مشارکت کرده‌اند و بقیه توسط کادر بهداشت و درمان انجام شده است.

پرویز قزلباش دیروز در نشست خبری روز گذشته (۱۱ فروردین) که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با آمار مربوط به ویروس کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون از لحاظ آزمایشگاهی به ۵۶۲ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این مدت ۲۲ مورد مثبت جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها ۳۴۹ نفر در سطح استان بستری هستند و تا این لحظه ۳۶۶ نفر از بیمارستان‌ ترخیص شدند و متاسفانه تاکنون ۵۵ نفر نیز از لحاظ آزمایشگاهی بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند. قابل ذکر است استان زنجان آمار مبتلایان به ویروس کرونا تقریبا در یک رنج قرار دارد و هنوز به پیک بیماری نرسیده‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم استان در طرح غربالگری ویروس کرونا مشارکت کرده‌اند، تصریح کرد: در سطح استان وضعیت بیش از ۹۰ درصد افرادی که غربالگری شدند، پیگیری شده است. تعدادی از آنان به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و ۵۰۰ نفر نیز به‌صورت سرپایی در این مراکز غربالگری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با اجرای طرح غربالگری، ادامه داد: طرح غربالگری بیماری کرونا در همه شهرستان‌ها به غیر از زنجان که ۷۰ درصد بوده، به صورت ۱۰۰ درصد عملیاتی شده که فقط ۳۱ درصد مردم خود در این طرح مشارکت کرده‌اند و بقیه توسط کادر بهداشت و درمان انجام شده است.

قزلباش در رابطه با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: بیماری کووید - ۱۹ بسیار به رفتار مردم با میزان رعایت آنان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بستگی دارد و نتیجه اجرای این طرح در روزهای آتی مشخص خواهد شد. بخش عمده‌ای از مردم خود را با شرایط وفق داده و به توصیه‌ها عمل می‌کنند، ولی بخشی از آنان همچنان زندگی عادی خود را دارند که این دسته از افراد اگر رعایت نکنند، روند کنترل بیماری طولانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دوره بستری مبتلا به کووید - ۱۹ در اوایل ۱۲ روز بود که به تدریج به ۶ روز کاهش یافت، افزود: براساس مستندات علمی، اگر پس از ۶ روز حال عمومی بیمار مساعد باشد از بیمارستان ترخیص شده و سپس دوران نقاهت خود را در خانه یا در نقاهتگاه به مدت ۱۴ روز می‌گذراند.

این مسئول تصریح کرد: ۱۴۴ تیم از بین نیروهای بهداشتی، درمانی و داوطلب برای رسیدگی به وضعیت بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند و یا از نزدیکان آلوده به ویروس کرونا پرستاری می‌کنند، تشکیل شده که این تیم‌ها تا ۱۴ روز نسبت به کنترل امور جامعه هدف، اقدام می‌کنند.

قزلباش با تاکید بر اینکه پذیرش و نگهداری از بیماران بدون علائم سخت کووید - ۱۹ کار مشکلی نیست، افزود: در این راستا از همان روزهای نخست، پذیرش این بیماران در همه مراکز درمانی انجام می‌شود و فقط در صورت نیاز به درمان‌های خاص از جمله تخت icu این بیماران به مراکز درمانی تخصصی از جمله ولی‌عصر (عج) زنجان ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارات مالی و نیروی انسانی از جمله مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان است، افزود: میزان بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی استان ۵۰ میلیارد تومان است. همچنین بیمه سلامت نیز بخشی از مطالبات خود را از سال ۹۷ پرداخت نکرده و از آذر ۹۸ هم پرداختی نداشته است؛ به طور کلی مجموع مطالبات دانشگاه از بیمه‌ها ۱۲۹ میلیارد تومان است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ۲۰ میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات گرفته‌ایم که این تسهیلات برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی، تامین تجهیزات و حقوق کادر درمان هزینه می‌شود، زیرا هیچ‌کدام از این مشکلات دلیلی بر ارائه نکردن خدمات به مردم نیست. تاکنون سهم دانشگاه علوم پزشکی استان از بودجه مصوب دولت مشخص نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه امکان دارد در آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم، ادامه داد: نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان اکنون بدون وقفه و تعطیلی مشغول کار هستند و این طبیعی است که نیروهایی که مداوم کار می‌کنند در معرض خستگی و آلودگی به ویروس کرونا قرار گرفته و در نهایت درصد زیادی از نیروها از دور خارج شوند. البته قابل ذکر است اکنون مشکل خاصی در زمینه نیروی انسانی نداریم.

قزلباش با بیان اینکه پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌ها جزو سیاست‌های دانشگاه بوده و اکنون بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌های استان از جمله بیمارستان بهمن، بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان امدادی ابهر بستری هستند و در این زمینه همکاری خوبی را با دانشگاه داشته‌اند، اظهار کرد: اکثر این بیماران علائم شدیدی ندارند.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌ها، در بیمارستان‌ همان جا بستری شده و تحت درمان قرار می‌گیرند و تنها در صورتی که توان ارائه خدمات در آن شهرستان نباشد به زنجان منتقل خواهند شد، خاطرنشان کرد: پذیرش بیمار در همه بیمارستان‌های استان بار کاری، بار تجهیراتی و بار تاسیساتی را از دوش یک بیمارستان برداشته و در همه بیمارستان‌ها توزیع می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشکی استان همه بیمارستان ها ویروس کرونا نیروی انسانی طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال